News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011
- JeanVM
- Auto: Lotus Esprit S1
Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011
Om overtuigd te geraken of de nieuwe Elise zo goed is als de oude zou er iemand een testrit moeten bemachtigen. Maar ik vrees toch dat die 100kg lichten moet worden: alle overbodige luxe eraf a.u.b.
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Vind ik ook Wim, prestaties gaan er op achteruit en dus ook het rijplezier, niet veel maar het gaat achteruit ...WimC schreef:Ja, ja en nog eens ja !heeft de S ooit om prestaties gegaan?
Elise S1 basisversie, Elise S2 met 122 pk basisversie en dan ineens de S2 met Toyota van 136 pk....die ineens 0.5 sec trager moest zijn van 0 => 100
Jij hebt 100% gelijk qua rijplezier, maar voor mij zijn de prestaties recht evenredig met het rijplezier...en niet omgekeerd.
Wim

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
wat betreft prestaties: voor dat geld (nieuwe elise S) kan je beter een speedster turbo inzetten (met een goede ophanging en wat motortuning voor hetzelfde geld erbij).. als het voornamelijk om prestaties gaat tenminste..
wat ik maar wil zeggen is: in mijn ervaring kan je op binnenbanen met een fijne mix van 2e en 3e versnellingsbochten ook met een té snelle wagen/moto onderweg zijn: bvb met mijn gsx-r 750, de exige en de evo (de evo minder omdat die met zn actieve achterdiff echt een gruwelijke versnelling haalt ook in de bochten) voel(de) ik me een beetje een oplichter omdat dat enorm snel optrok, maar je uiteindelijk toch naar die maximale instuursnelheid moet afremmen.. voor zo een binnenbaanrit geeft, voor mij althans, overschot aan versnelling een geforceerd ritme met al dat opgetrek en gerem .. de elise S heeft, bijna net omwille van zn bescheiden prestaties, een fijner evenwicht tussen bochtenmomentum en rechtuitversnelling.. gewoon vloeiender over de hele rit.. ik heb eens ooit een tekstje gelezen van motorrijders die spraken over "the rythm".. ofwel op een rit gewoon dezelfde snelheid aanhouden rechtdoor én de bochten, na een tijdje geraak je zo in een soort trance
afijn we wijken af... de nieuwe S zal dan een fractie van een seconde trager zijn naar 100, de bochtensnelheid en de manier waarop dat beleefd wordt in de wagen blijft waarschijnlijk dezelfde. begrijp me hierbij niet verkeerd: het is nog steeds de bedoeling "vlotjes" onderweg te zijn 
wat ik maar wil zeggen is: in mijn ervaring kan je op binnenbanen met een fijne mix van 2e en 3e versnellingsbochten ook met een té snelle wagen/moto onderweg zijn: bvb met mijn gsx-r 750, de exige en de evo (de evo minder omdat die met zn actieve achterdiff echt een gruwelijke versnelling haalt ook in de bochten) voel(de) ik me een beetje een oplichter omdat dat enorm snel optrok, maar je uiteindelijk toch naar die maximale instuursnelheid moet afremmen.. voor zo een binnenbaanrit geeft, voor mij althans, overschot aan versnelling een geforceerd ritme met al dat opgetrek en gerem .. de elise S heeft, bijna net omwille van zn bescheiden prestaties, een fijner evenwicht tussen bochtenmomentum en rechtuitversnelling.. gewoon vloeiender over de hele rit.. ik heb eens ooit een tekstje gelezen van motorrijders die spraken over "the rythm".. ofwel op een rit gewoon dezelfde snelheid aanhouden rechtdoor én de bochten, na een tijdje geraak je zo in een soort trance

Obviously, youre not a golfer
- bAAx
hoeveel fotos van hetzelfde kan je hebben
maar deze zijn wel goed van belichting

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe Elise meer en meer graag te zien.
Ik ben helemaal gewonnen voor de nieuwe kont...
Ik ben helemaal gewonnen voor de nieuwe kont...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Op die laatste foto zoudt ge zeggen dat er led-lichtjes in de koplamp-rand zitten..
????

- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
... is ook zo Herman!Herman schreef:Op die laatste foto zoudt ge zeggen dat er led-lichtjes in de koplamp-rand zitten..????
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
· New all in one integrated headlights including LED day light running lights and LED direction indicators
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
- Auto: Elise S1
Hier op het Forum staan bij FKM de foto's van een witte met zwarte velgen die ook in Geneve stond. Ziet er heeeel lekker uit! Beter nog dan deze zilvere!
Wim
Wim
- bAAx
amai niet Wim! Ziet er echt super uit!
toch efkes enkele fototjes posten zodat je ze direkt kan zien..
Je ziet, de juiste kleur wielen en tis gelijk in de sakoche
toch efkes enkele fototjes posten zodat je ze direkt kan zien..
Je ziet, de juiste kleur wielen en tis gelijk in de sakoche