Schokbrekers

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Schokbrekers

Bericht door XRaid »

Net schokbreker test laten doen en blijkt dat ik achteraan met 30% verschil zit. Linker schokbreker zou stuk zijn volgens de test. Kan dit verschik ook ergens anders vandaan komen ? Demping was wel ok. Tijdens het rijden voel je er eigenlijk niet zo veel van.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Re: Schokbrekers

Bericht door kevin_v »

kijk je bandenspanning eens na
XRaid

Bericht door XRaid »

Hebben we al gedaan direct na de test. Is hetzelfde aan beide kanten. Toch bedankt voor de tip.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Ik heb een schokdemper achteraan mijn vorige Elise stuk gereden, echt stuk, de olie spoot eruit, maar dan is met de Elise niet meer te rijden, hij dweilt over de weg !!!!
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

wimvanbeeck schreef:Ik heb een schokdemper achteraan mijn vorige Elise stuk gereden, echt stuk, de olie spoot eruit, maar dan is met de Elise niet meer te rijden, hij dweilt over de weg !!!!
ik heb dat ook ooit meegemaakt.. k'had eens recente volgens de dealer nog goede geplaatst maar t'verschil was te groot... en een Elise is gewoon een dweil met slechte dempers zoals Wim zegt...en ..als ge er plaatst..koop nieuwe en plaats ze zeker per as (2)
XRaid

Bericht door XRaid »

Heb er deze morgen 2 besteld bij FKM. Donderdag zouden ze der al zijn.
hardtailracer
Auto: Elise S1

Bericht door hardtailracer »

Herman schreef:
wimvanbeeck schreef:Ik heb een schokdemper achteraan mijn vorige Elise stuk gereden, echt stuk, de olie spoot eruit, maar dan is met de Elise niet meer te rijden, hij dweilt over de weg !!!!
ik heb dat ook ooit meegemaakt.. k'had eens recente volgens de dealer nog goede geplaatst maar t'verschil was te groot... en een Elise is gewoon een dweil met slechte dempers zoals Wim zegt...en ..als ge er plaatst..koop nieuwe en plaats ze zeker per as (2)
ik moet nu ook 1 (achter)schokbreker vervangen op mn elise mk1, dus best ineens per 2 bestellen? Wat ben je daar +/- voor kwijt?

alvast bedankt!
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

schokdempers vervang je altijd met 2, weet alleen niet of je nog orginele schokdempers kan krijgen. misschien even bellen naar de dealer
hardtailracer
Auto: Elise S1

Bericht door hardtailracer »

mn dealer zei dat ze per stuk te bestellen zijn, maar ik wil de prijs wat vergelijken... heb geen interesse in aftermakret spul want dan krijg ik last op de keuring.

mvg
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

t'probleem is ook als ge maar ene steekt...kan het vershil % in funktie te groot zijn bij de meeting op de keuring..
Plaats reactie