Winteronderhoud aan uw Lotus...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Re: Winteronderhoud aan uw Lotus...

Bericht door kevin_v »

ge kunt hem beter warm rijden dan stationair te laten warm draaien ivm hogere oliedruk en meer slijtage bij koude motor
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Yep, druppellader ofwel gaan rijden, maar niet stationair laten draaien.
M140i & GT3 Touring
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Binnenkort es binnendoen voor distributieriem, ga dan een vragen om een externe aansluiting te maken, de batter van de Elan zit zeer ongelukkig.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

kevin_v schreef:ge kunt hem beter warm rijden dan stationair te laten warm draaien ivm hogere oliedruk en meer slijtage bij koude motor
lang stationair draaien vervuilt eveneens uw bougies door een te rijk mengsel bij leegloop of traagloop..

re externe aansluiting.... als uw accu zeer moeilijk bereikbaar is, zult ge over het algemeen in uw instructieboekje de aansluitpunten voor "jump starting" vinden, als ge daar dan uw druppellader aansluit zal dat ook wel ok zijn... soms ook op de dikke + kabel vd startmotor en een goede - massa.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Zolang heeft ie niet staan draaien hoor, een Elan loopt nogal snel warm :)

Druppellader, daarvoor moet ik nog de ideale plek vinden in de garage. Dan ga ik de aansluiting laten maken waar het mij het beste uitkomt... zal vermoedelijk rechts achteraan zijn.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Zonet de Lotus even laten warmdraaien ... ik was toch mijn nieuwe ton met strooizout een plaatsje aan het geven in de garage.

Starte als normaal in de zomer, even laten warm draaien (1/4). Dan paar keer een klein beetje gas gegeven... +-3.000tr/min en dan nog een beetje laten draaien tot ie op bedrijfstemperatuur was (2/4).

Eigenlijk weet ik niet hoe ik dit correct moet doen, ik doe maar iets waarvan ik denk dat dit een goede manier is... :?

Iemand tips?
Slechtste wat je kan doen poike!!! :roll:
Als je hem enkele maanden niet zoekt te gebruiken beter gewoon niet starten maar inderdaad aan een druppellader hangen of af en toe eens een uurtje aan een gewone lader als je dit niet hebt!
Je gaat enkel maar condesatie veroorzaken in zowel uw uitlaat als in uw motorolie dus echt niet goed.
Een oldtimer die je zelfs jaren wegzet start je ook beter nooit en ik zie dit nu ook bij mijn nieuwe campervrienden. Daar zijn er ook die er nu niet meer mee rijden maar ook iedere week hem eens een halfuurke laten draaien. Het slechtste wat je kan doen dus! :?
Plaats reactie