Winteronderhoud aan uw Lotus...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Winteronderhoud aan uw Lotus...

Bericht door Herman »

Als we de recentste weerberichten mogen geloven krijgen we straks een eerste winterprik.... wat doen julle zoal speciaal aan de wagen wanneer winter voorspeld wordt..???

vb... Ruitensproeier tankje ... wissers ... accu .. banden.. enzvt.. ??????
Staat de wagen binnen, verwarmd...afgedekt...Rij je er nu nog mee ?
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Re: Winteronderhoud aan uw Lotus...

Bericht door Yves »

Auto staat nu al bijna twee maand stil, dit wegens 1 geen tijd 2 het weer.
Gepoetst, olie op peil, banden iets erover.

Ik hou er niet zo van en zie er de fun niet van om in de regen te gaan rijden.
Maar zodra het een droge dag is met droge wegen ga ik er nog een ritje mee maken.

Wagen staat niet verwarmd, staat afgedekt onder de gekende lotus hoes (zwart) en ter extra bescherming van de hoes (stof) liggen er nog wat lakens op.
Laatst gewijzigd door Yves op 11 dec 2009, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Voor mij :

- nieuwe olie erop
- grondig poetsen en drogen
- banden op 3 bar om vervorming te voorkomen
- volledig voltanken
- raampjes open en dekzeil erover
Wagen staat altijd binnen in een verwarmde garage

bij de eerste zonnestraaltjes :
- banden aflaten
- dekzeil eraf
- gas geven :lol:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Mijn wagen is altijd goed onderhouden dus moet er niks speciaals aan doe en ik rij er bijna alle dagen mee. Ook in de winter als er sneeuw ligt dus! 8-)
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

ovi schreef:Mijn wagen is altijd goed onderhouden dus moet er niks speciaals aan doe en ik rij er bijna alle dagen mee. Ook in de winter als er sneeuw ligt dus! 8-)
Ok, ivo.. maar doe je er dan niks anders aan vb..uw banden harder zetten, ruitenwisserbladen controleren, uw ruitensproeiertankje met vorstbestendige vloeistof opvullen, en als ge plein water in uw koelcircuit hebt, dit vervangen door antivries of pre-gemengde liquide...druppellader enzvt... winterbanden monteren... laat ge hem enkele minuten warmdraaien gedurende strenge vorst alvorens aan te zetten..?

Herman...
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Herman schreef:
ovi schreef:Mijn wagen is altijd goed onderhouden dus moet er niks speciaals aan doe en ik rij er bijna alle dagen mee. Ook in de winter als er sneeuw ligt dus! 8-)
Ok, ivo.. maar doe je er dan niks anders aan vb..uw banden harder zetten, ruitenwisserbladen controleren, uw ruitensproeiertankje met vorstbestendige vloeistof opvullen, en als ge plein water in uw koelcircuit hebt, dit vervangen door antivries of pre-gemengde liquide...druppellader enzvt... winterbanden monteren... laat ge hem enkele minuten warmdraaien gedurende strenge vorst alvorens aan te zetten..?

Herman...
Herman,

Dat van gewoon water in het koelcicuit, daar gaat mijn haar van omhoog!
Ik heb hier op mijn bureau een stuk van een chemise (cilinderbus) liggen waarvan de motor gevuld was met gewoon water.
Er zit door electrlyse gewoon een gat in!
Het gaat wel over een industriele Mercedes diesel.

De mensen die hun koelcircuit vullen/bijvullen met gewoon water moesten ze aan de schandpaal zetten. Er is geen gemakkelijkere manier om uw motor langzaam maar zeker naar de haaien te helpen.

Sorry voor de reactie, maar als techneut doen zo'n dingen pijn.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
kevin_v
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1

Bericht door kevin_v »

Erwin schreef:
Herman schreef:

Herman...
Herman,

Dat van gewoon water in het koelcicuit, daar gaat mijn haar van omhoog!
Ik heb hier op mijn bureau een stuk van een chemise (cilinderbus) liggen waarvan de motor gevuld was met gewoon water.
Er zit door electrlyse gewoon een gat in!
Het gaat wel over een industriele Mercedes diesel.

De mensen die hun koelcircuit vullen/bijvullen met gewoon water moesten ze aan de schandpaal zetten. Er is geen gemakkelijkere manier om uw motor langzaam maar zeker naar de haaien te helpen.

Sorry voor de reactie, maar als techneut doen zo'n dingen pijn.
inderdaad geen gewoon kraantjes water, geeft alleen problemen achteraf :!:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

ik drink zelf ook nooit geen gewoon water, laat staan dat ik dat aan mijnen lotus zou geven.... :D

Lang geleden toe we leerden zeilen op den noordzee, stak er plots een lichte storm op en ontplofte het grootzeil van de les-boot (etap 30), bij deze moest er ver terug naar Nieuwpoort gevaren worden op motor... de shipper starte de motor... maar het ding spuitte water uit langs alle kanten wat bleek..2 vd ronde capsules in het motorblok waren dermate gecorrodeerd dat ze plots een groot gat hadden elk ... den Herman heeft dat dan doodzeeziek met houten pluggen erin te slaan voorlopig gerepareerd...want ik zag het helemaal niet zitten om zo ver te zwemmen....
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Heb hier al wat tips meegenomen (banden extra oppompen en raampje iets open zetten).

Mijne staat momenteel onder carport met dekzeil erover, volgetankt, druppellader komt eraan met Kerst (hoop ik toch als de hint goed begrepen is door familie), mooi gewassen, onderdelen in bestelling bij Yvo, koplampjes binnengebracht voor polieren (normaal gezien morgen klaar), dan zijn in januari de zetels aan de beurt (herbekleden), daarna de velgen laten maken (borduurschade) en spuiten (welke kleur??), dan plan ik een onderhoudsbeurt bij FKM en daarna mag de zon beginnen schijnen ... :D

Hoop wel dat er ondertussen nog een mooi dagje tussen zit want het kriebelt al weer :roll:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
elwood
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Contacteer:

Bericht door elwood »

"euh, wat is er mis met gewoon blijven rijden tijdens de winter ?"
Mijn 2-11 gaat in ieder geval niet onder het zeil.
Plaats reactie