ovi schreef:Waarom moest ge die isolatie ook zo ver leggen?
Bij de verbouwingen enkele jaren geleden hadden we het (de isolatie) opgerold en aan de kant gezet, de isolatie lag op de grond van de zolder omdat onze zolder volledig onbenut is. Omdat we veel gaten hebben geboord voor sfeer verlichting hadden we nog geen oplossing, nu hebben we de overschotten van uitgeponste inox gaten kunnen bemachtigen en deze op de gaten gelegd als hitteschild bijgevolg de isolatie terug kon.
Ook moesten de rollen op zolder verplaatst worden omdat net op die plek mijn speakers komen voor mijn 7.1 surround. Dus hebben we meteen de koe bij de hoorns gevat en de gaten gedicht, de isolatie teruggelegd en de plek waar mijn speakers komen vrijgemaakt.
ovi schreef:Laat u dan maar eens goe in de watten leggen en ge hebt nu toch nen heeeeeeeele groten TV dus ge weet wat doen.
I'll do that zo groot is mijn TV niet hoor ... 46"
Gisterenavond de Europa proberen te starten...en nada.. accu plat...tiens tiens k'zal wat laten aanliggen of zo, dacht ik dan... accu afgekoppeld ,en laderken eraan , op stand snelladen...na een uurtje geprobeerd, all ok wagen start, zij het wat moeilijk... accu terug afgekoppeld, en gans de nacht en voormiddag tot vandaag rond 14 uur op stand low laten opladen...aangekoppeld en "nada" grosse sh**sse é&"&""!!.... hem opgestart via snelladen zoals voorheen, ermee toerken gaan doen en na tanken, hier in de buurt... terug prijs...niks..zo.. k'wist wat gekocht... vrouwken opgebeld en gestart met kabels (den lotus hé) en direkt om een nieuwe accu gereden, gelukkig hadden ze de juiste in voorraad..k'vertrek morgenvroeg naar den UK en dat zou toch geen zicht zijn hé een lotus met de hand uit die shutle duwen.....detail: oude accu was precies 11 maanden oud.. toch blij dat het vandaag voorgevallen is..
Zo te zien hebben de Duitsers na 1918 en na 1945 behoorlijk wat praktische woordenschat achtergelaten in het Westen van het land.
Ik heb mijn koele Zweedse ook even aan de batterijlader gehangen. Wegens te korte kilometers & eigenlijk nog louter preventief. Kwestie van morgen niet te sukkelen.
Is ook goedkoper dan een volledig nieuwe batterij.
Besser laufen, als faulen. Better to run than to rot.
Juist daarom, dacht ik zo, dat kan toch niet...maar de symptomen wezen na een tijdje volledig in die richting en ten slotte bleek de transplantatie nodig en accuut te zijn....
normale levensduur is rond de 3 a 3.5 jaar... ik heb ze nochtans eens opengedaan, en de vloeistof stond mooi op peil, dus ze was ook niet uitgekookt zoals we zeggen bij een teveel aan lading... t'moet een rotte appel geweest zijn...
Herman schreef:Juist daarom, dacht ik zo, dat kan toch niet...maar de symptomen wezen na een tijdje volledig in die richting en ten slotte bleek de transplantatie nodig en accuut te zijn....
normale levensduur is rond de 3 a 3.5 jaar... ik heb ze nochtans eens opengedaan, en de vloeistof stond mooi op peil, dus ze was ook niet uitgekookt zoals we zeggen bij een teveel aan lading... t'moet een rotte appel geweest zijn...
Leuk zo'n batterijen bij dit koude weer..........wat zal dit geven bij een Tesla, reken nog wat verlichting erbij en veel warmte, eventueel ruitenwissers en de ventilator, hoe ver kunt ge dan nog rijden denkt ge..........ik schat zo'n 150 km, sorry ik bedoel METER!!!!!! daar kunnen de groene jongens eens over nadenken.
Zonet de Lotus even laten warmdraaien ... ik was toch mijn nieuwe ton met strooizout een plaatsje aan het geven in de garage.
Starte als normaal in de zomer, even laten warm draaien (1/4). Dan paar keer een klein beetje gas gegeven... +-3.000tr/min en dan nog een beetje laten draaien tot ie op bedrijfstemperatuur was (2/4).
Eigenlijk weet ik niet hoe ik dit correct moet doen, ik doe maar iets waarvan ik denk dat dit een goede manier is...
Eigenlijk is dit het minst ideale dat ge kunt doen,beter een druppellader
aan de batterij en wachten tot het weer en de wegen het toelaten om een
ritje te doen en de wagen dan zachtjesaan warm te rijden.