Winteronderhoud aan uw Lotus...
Re: Winteronderhoud aan uw Lotus...
ik morgen een toerke doen , mooi of slecht weer speel geen rol roesten doet hij toch niet en met die winter banden op zalig om er mee rond te rijden
-
- Naam: Peter
- Auto: Elise MK2
Ik gebruik hem als dagelijkse wagen
. Pas als het echt begint te sneeuwen neem ik andere wagen.

With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Pascal ,wat voor merk en type heb je dan gemonteerd van winterbanden ? zijn het winterbanden ? en staat er m&s op vermeld ? (marks&spencer)molleke schreef:ik morgen een toerke doen , mooi of slecht weer speel geen rol roesten doet hij toch niet en met die winter banden op zalig om er mee rond te rijden
Elwood, van mij is het ook zo... maar.. het ganse jaar gebruik ik de wagen in feite maar 1 a maximaal 3 dagen in de week, zon- maan- en soms dinsdag ,en als ik soms op zondag de Morgan gebruik is het ook vrijaf voor de Lotus.. tenzij voor reizen- dan is het wel meer..gemiddelde van een 11.500 kms per jaar... Nu dinsdag as. tuffen we ermee naar de UK voor een shopping tripken

- Bijlagen
-
- TimetoChangeYourTyresMessagefrom-1.jpg (37.46 KiB) 2792 keer bekeken
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Altijd welkom, zit toch gehandicapt thuis (geopereerd aan mijn meniscus)molleke schreef:ik morgen een toerke doen , mooi of slecht weer speel geen rol roesten doet hij toch niet en met die winter banden op zalig om er mee rond te rijden
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
- Contacteer:
Frederieksken sukkelaar toch...ge kunt nu niet gaan schaatsen...en zult ge wel nog uw gaspedaal kunnen gebruiken.?... is alles medisch goed verlopen ?Frederik schreef:Altijd welkom, zit toch gehandicapt thuis (geopereerd aan mijn meniscus)molleke schreef:ik morgen een toerke doen , mooi of slecht weer speel geen rol roesten doet hij toch niet en met die winter banden op zalig om er mee rond te rijden
Een spoedig herstel gewenst..
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Neen, geen schaatsen dit jaar... 3 weken revalidatie waarvan minstens 2 kine. Operatie is goed verlopen, sinds de operatie heb ik bijna geen pijn meer gehad in mijn knie. Wel nog wat geduw en trekpijn van de operatie zelf, maar nogaltijd niet zo hevig geweest ik naar een pijnstiller moest grijpen. Heb amper 3 kleine gaatjes in mijn knie. (kijk operatie)Herman schreef:Frederieksken sukkelaar toch...ge kunt nu niet gaan schaatsen...en zult ge wel nog uw gaspedaal kunnen gebruiken.?... is alles medisch goed verlopen ?
Een spoedig herstel gewenst...
Is vorige week zaterdag rond deze tijd gebeurd op zolder, ik was aan het werk met Lindsays grootvader, isolatie (ver)leggen & zolder klaarmaken om mijn 7.1 surround te installeren.
Gewoon vanop mijn hurkje rechtgestaan met een draaibeweging en -KRAK-. Ik had een hevige pijn in mijn knie en kon mijn been niet meer strekken. Wel pas dinsdag kunnen geopereerd zijn, heb afgezien, +-3 dagen met een opgetrokken been rondhuppelen is geen pretje. Albijal is alles snel en goed gegaan.
Dus mensen die voorbijkomen in Waregem, altijd welkom, als je er niets van maakt dat ik in mijn pijama zit én de deur vrij traag opendoe

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Banden zeker niet harder zetten!Herman schreef:Ok, ivo.. maar doe je er dan niks anders aan vb..uw banden harder zetten, ruitenwisserbladen controleren, uw ruitensproeiertankje met vorstbestendige vloeistof opvullen, en als ge plein water in uw koelcircuit hebt, dit vervangen door antivries of pre-gemengde liquide...druppellader enzvt... winterbanden monteren... laat ge hem enkele minuten warmdraaien gedurende strenge vorst alvorens aan te zetten..?ovi schreef:Mijn wagen is altijd goed onderhouden dus moet er niks speciaals aan doe en ik rij er bijna alle dagen mee. Ook in de winter als er sneeuw ligt dus!
Herman...

Ruiterwisserbladen oke.
Ruitensproeiertankje zit al van vorige maand antivries in.
Koelcircuit altijd type-D.
Druppellader niet nodig wegens bijna dagelijks gebruik.
Winterbanden ook niet echt nodig wegens voorwielaandrijving en als er te veel sneeuw ligt zal ik mijn mobilhome wel nemen.

Hij staat binnen dus warmdraaien ook niet echt nodig maar zal echter wel wachten tot de motor echt warm is voor ik hem eens in de toeren trek.
Wel nu topcover gekocht om hem als hij de ganse dag op de parking van het werk staat onder te verpakken zodat ik ook s'avonds niet moet krabben of sneeuw verwijderen.
Herman schreef:Pascal ,wat voor merk en type heb je dan gemonteerd van winterbanden ? zijn het winterbanden ? en staat er m&s op vermeld ? (marks&spencer)molleke schreef:ik morgen een toerke doen , mooi of slecht weer speel geen rol roesten doet hij toch niet en met die winter banden op zalig om er mee rond te rijden
Elwood, van mij is het ook zo... maar.. het ganse jaar gebruik ik de wagen in feite maar 1 a maximaal 3 dagen in de week, zon- maan- en soms dinsdag ,en als ik soms op zondag de Morgan gebruik is het ook vrijaf voor de Lotus.. tenzij voor reizen- dan is het wel meer..gemiddelde van een 11.500 kms per jaar... Nu dinsdag as. tuffen we ermee naar de UK voor een shopping tripken....hopelijk niet teveel strooizooit...
het merk is Pirelli , hier de afbeelding van de band , vandaag een kleine 180 km gereden en van katelijn waver tot lokeren hadden de banden redelijk warm juist bij hoge snelheid word de lotus presies lichter en redelijk soepel van stuur. achterband is super ,voorband nog eens zoeken vind het iets te soepel van stuur , gelijk ne servo
- Bijlagen
-
- Afbeelding 329.jpg (20.35 KiB) 2750 keer bekeken
-
- Afbeelding 328.jpg (20.93 KiB) 2750 keer bekeken
-
- Afbeelding 330.jpg (23.23 KiB) 2750 keer bekeken
-
- Afbeelding 327.jpg (17.54 KiB) 2750 keer bekeken
-
- Contacteer:
nu 09.00 hr maandag 14/12 minus 5°... eerste winterprik... battery van den Europa afgekoppeld en zal de accu eens vandaag een aantal uurtjes opladen met extralader.. rijden morgen eens naar Canterbury UK, maar zal wagen waarschijnlijk vandaag niet wassen...
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
deze morgen -1 ; strooizout en een bestelwagen met klapband voor mij op de autostrade 'k moe zeggen da ik echt blij was toen ik op mijn werk aankwam . groeten van bart