Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Nieuw hier, met Elise dagelijks rijden?

Bericht door Frederik »

Elise schreef:Rood - Rood - Rood
Vind wel dat een Rode zwarte accenten verdient, maar zoals eerder gezegd ... smaak ... :)
Scorpion
Auto: Lotus Elise S2
Contacteer:

Bericht door Scorpion »

Ik heb mijn rode Elise morgen een week, en gebruik hem ook dagelijks om naar het werk te rijden. Veel kan ik er dus nog niet over vertellen... Maar ik zit eigenlijk ook wel met dezelfde vraag ivm onderhoud.
Aan hoeveel km. doe je best een groot onderhoud, en iemand een richtprijs?
Veel succes nog met de aankoop, ik ben heel lang op zoek geweest maar ben wel heeeel tevreden met m'n rode!
Vroooooaaaaar! "Michel Vaillant"
Bart P
Naam: Bart
Auto: Elise S2

Bericht door Bart P »

Mijn ervaring :
1. Het onderhoud van een Elise valt erg goed mee. Ik houd me aan een onderhoud om de 7500 km. Bovendien is de techniek zo dat je zelf veel kan doen mits de nodige handigheid. Ik betaal per onderhoud ongeveer 270 EUR bij een officiele daeler.
2. Het dagelijks gebruik van een Elise hangt niet alleen af van het in- en uitstappen. Het is voornamelijk het weggedrag tijdens slechte weersomstandigheden dat me heeft doen besluiten de Elise als 3de wagen te gebruiken.
3. Rood voor een jonge gast is oogverblindend !!

Welkom.
molleke

Bericht door molleke »

die gele naast de rode is molleke zijne mk1 :D
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Ik ben ook bevooroordeeld als het op rood komt. Ik vind rood mooi op een Elan en Esprit, maar een tikkeltje minder dan voor een Elise/Exige. Geel is naar mijn mening op alle modellen mooi en azuur blauw het allermooist op Elise of Esprit.

Onderhoud is vrij goedkoop. Als je op vol synthetische olie staat, kan je gerust onderhoud doen om het jaar of 10.000km. Tenzij in het begin/inrijden. Er is echt geen reden om 7500km te kiezen, tenzij Lotus het voorschrijft. Klein onderhoud kan je zelf ook doen, als je daarvoor enige uitrusting hebt.
Mijn Elise heeft ook relatief weinig meegemaakt in bijna 100.000km. 1 keer grotere kosten gehad wegens het tanken van slechte benzine. Daar kan de auto niks aan doen! En een keer is de temp wat hoog opgelopen doordat de voorste schroef vast zat. Dat komt er van als je weinig rijdt zeggen ze dan :lol:
Maar als enige auto de elise raad ik je echt af! En dat zegt een ervaringsdeskundige tegen u! Tenzij jij niet hoeft te gaan werken als het sneeuwt of je dan alternatief vervoer hebt? Want dat is de enige hel om door te rijden, op de "groene hel" na ergens tegen het dorpje Nurburg. :lol:
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Elise in het rood vindt ik wel mooi!
En ik rij heel het jaar met een Elan waar af en toe ook wel eens een lekje water binnenkomt :oops: dus geen probleem!
Ik zou er dan wel winterbandjes opleggen zodat hij wat meer grip heeft moest er dan toch is wat sneeuw vallen! ;)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

ovi schreef:Elise in het rood vindt ik wel mooi!
En ik rij heel het jaar met een Elan waar af en toe ook wel eens een lekje water binnenkomt :oops: dus geen probleem!
Ik zou er dan wel winterbandjes opleggen zodat hij wat meer grip heeft moest er dan toch is wat sneeuw vallen! ;)
Ivo Elan kan je niet vergelijken met de Elise, totaal andere wagen. Achterwielaandrijving, geen rijhulp (ABS, ESP...) zeer lastige instap...
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:
Ivo Elan kan je niet vergelijken met de Elise, totaal andere wagen. Achterwielaandrijving, geen rijhulp (ABS, ESP...) zeer lastige instap...
Daarom dat ik hem ook aanraad om winterbandjes te leggen hé Fredje!
Ik weet wat het is om met de motor achterin te rijden hé!
Bij de Elise is het dan nog een klein motorke, bij mijn Alpine een dikke V6 die dat ding als het nat is graag dwars zet! :lol:
EDWIN

Bericht door EDWIN »

Beter een Elise in de sneeuw..... dan geen Elise.. :lol:
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

ovi schreef:
Frederik schreef:
Daarom dat ik hem ook aanraad om winterbandjes te leggen hé Fredje!
Ik weet wat het is om met de motor achterin te rijden hé!
Bij de Elise is het dan nog een klein motorke, bij mijn Alpine een dikke V6 die dat ding als het nat is graag dwars zet! :lol:

Ivo, een Elise is voorzien van een middenmotor, een Porsche daarentegen heeft een motor achterin....tenzij die Caymen en Bokster dingen...
ik denk er ook sterk aan om winterbanden te leggen op het extra stel oude wielen die ik nu over heb voor mijn Europa...
Plaats reactie