Ik ben ook bevooroordeeld als het op rood komt. Ik vind rood mooi op een Elan en Esprit, maar een tikkeltje minder dan voor een Elise/Exige. Geel is naar mijn mening op alle modellen mooi en azuur blauw het allermooist op Elise of Esprit.
Onderhoud is vrij goedkoop. Als je op vol synthetische olie staat, kan je gerust onderhoud doen om het jaar of 10.000km. Tenzij in het begin/inrijden. Er is echt geen reden om 7500km te kiezen, tenzij Lotus het voorschrijft. Klein onderhoud kan je zelf ook doen, als je daarvoor enige uitrusting hebt.
Mijn Elise heeft ook relatief weinig meegemaakt in bijna 100.000km. 1 keer grotere kosten gehad wegens het tanken van slechte benzine. Daar kan de auto niks aan doen! En een keer is de temp wat hoog opgelopen doordat de voorste schroef vast zat. Dat komt er van als je weinig rijdt zeggen ze dan
Maar als enige auto de elise raad ik je echt af! En dat zegt een ervaringsdeskundige tegen u! Tenzij jij niet hoeft te gaan werken als het sneeuwt of je dan alternatief vervoer hebt? Want dat is de enige hel om door te rijden, op de "groene hel" na ergens tegen het dorpje Nurburg.