Komo-Tec, Thielert, ...
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Komo-Tec, Thielert, ...
Iemand ervaring met de upgrades van Komo-Tec of met het Thielert (zaliger) ?
Laatst gewijzigd door electroshock op 15 okt 2009, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Komotec, Thielert, ...
Mollekes Exige S is Komo-Tec tuned... 280pk
Da ding ga vlotjes
Thielert ken ik niet
Da ding ga vlotjes

Thielert ken ik niet

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Komotec, Thielert, ...
Thielert ken ik alleen maar als een firma die mercedes A type dieselmotoren ombouwt voor de kleine luchtvaart en waar er nogal wat problemen rond zijn/waren.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Komotec, Thielert, ...
Thielert was een vroegere Lotus-dealer in Hamburg (D), bestaat inmiddels niet meer. Dochterfirma van een bedrijf met vliegtuigmotoren, bestaat wel nog.
Heeft een tijd verschillende motorvariantes aangeboden voor de Rover-versies.
wat aanverwante links:
http://users.telenet.be/lotuselise/tuning/engine.html
http://www.s2elise.co.uk/tuning/thielert/thielert.htm
http://www.lotus-elise.nl/Tests/Tuning/body_tuning.html
Vraag is niet alleen hoe vlot het gaat, daar twijfel ik niet aan, maar stel in vergelijking met Lotus eigen kits of upgrades (?) iemand ervaring met onderhoud, betrouwbaarheid, ...
En of je niet beter afbent met een iets straffere 'standaard' Lotus ?
(Ik denk nog niet in Exige-termen van méér dan 220 pk ...
)
Heeft een tijd verschillende motorvariantes aangeboden voor de Rover-versies.
wat aanverwante links:
http://users.telenet.be/lotuselise/tuning/engine.html
http://www.s2elise.co.uk/tuning/thielert/thielert.htm
http://www.lotus-elise.nl/Tests/Tuning/body_tuning.html
Vraag is niet alleen hoe vlot het gaat, daar twijfel ik niet aan, maar stel in vergelijking met Lotus eigen kits of upgrades (?) iemand ervaring met onderhoud, betrouwbaarheid, ...
En of je niet beter afbent met een iets straffere 'standaard' Lotus ?
(Ik denk nog niet in Exige-termen van méér dan 220 pk ...

Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Ik heb zelf zo'n 120.000km probleemloos met een 160pk Thielert kop rond gereden. Die kop is nog steeds bijna dagelijks door iemand in gebruik, dus de km stand is inmiddels veel hoger.
De ervaringen zijn zeer goed te noemen voor deze specifieke oplossing. Men heeft ervoor gekozen de originele nokkenas tandwielen te bewerken in een CNC machine (daar waar andere met (te) snel slijtende 'verniers' werken) waardoor de C service termijn gewoon kon blijven staan als standaard.
De 180pk en de turbo komen er wat minder goed vanaf. De 180pk is volgens mij nooit helemaal uit ontwikkeld en de Turbo is altijd een probleemkind geweest.
Dat zeggende waren het voor de tijd waarin Thielert hiermee op de markt kwam wel revolutionaire kits.
De ervaringen zijn zeer goed te noemen voor deze specifieke oplossing. Men heeft ervoor gekozen de originele nokkenas tandwielen te bewerken in een CNC machine (daar waar andere met (te) snel slijtende 'verniers' werken) waardoor de C service termijn gewoon kon blijven staan als standaard.
De 180pk en de turbo komen er wat minder goed vanaf. De 180pk is volgens mij nooit helemaal uit ontwikkeld en de Turbo is altijd een probleemkind geweest.
Dat zeggende waren het voor de tijd waarin Thielert hiermee op de markt kwam wel revolutionaire kits.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Enig idee van aantal dat verkocht werden ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Die Thielert 160 kits worden via andere kanalen nog steeds verkocht, honderden, de 180 pk misschien 10 en de Turbo wellicht 50-75
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Wat kan er juist mislopen met de 180-versie en waar moet je specifiek op letten ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
hahahaha.... alles? Ik heb het idee dat die conversie nooit echt uitontwikkeld is, dus ik zou hem niet graag willen hebben..
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Komo-Tec, Thielert, ...
Yvo, merci voor de tip.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs