Frederik schreef:Even terugkerend op mijn vorige bericht :
Toyota 3.5 V6 276pk (206kw) [Evora] Belasting in verkeerstelling : 4.975€ Verkeersbelasting : 1.355€
Toyota 1.8 4cil 240pk (179kw) [Exige] Belasting in verkeerstelling : 4.975€ Verkeersbelasting : 282€
Toch een serieus verschil van 1.100€ / per jaar, hiermee vrees ik dat een pak liefhebbers zullen afhaken van de Exige (maar dan misschien wel Elise zullen kopen) al zit Lotus daar ook met een probleem gezien de motoren daarook afkomstig zijn van Toyota. Dus dan ook de 3.5 V6 in de Elise? Dat kan ik moeilijk geloven.
das dan 1100eur voor een schoon geluid
zouden ze daar in engeland wakker liggen van onze fiscale gevolgen/taksen? Kleine motorinhoud kunnen ze naar streven maar ze gaan nog altijd heel wat PK's willen en die betaal je dan toch nog in de BIV.
frederikR schreef:das dan 1100eur voor een schoon geluid
zouden ze daar in engeland wakker liggen van onze fiscale gevolgen/taksen? Kleine motorinhoud kunnen ze naar streven maar ze gaan nog altijd heel wat PK's willen en die betaal je dan toch nog in de BIV.
Ik vind de Exige/Elise met compressor toch ook aardig klinken hoor.
In de andere landen hebben ze ook wegenbelasting, enkel geen BIV.
V6 in een Exige KAN de wagen eventueel toch wat exclusiever maken, maar dan vind ik het jammer dat ze hem nu nog in het huidige model plaatsen. Dan hadden ze beter de V6 in de (nieuwe) MKIII geplaats en dan zou het vermoedelijk wel eens kunnen dat de Exige dan weer heel wat zeldzamer wordt.
Indien dit werkelijkheid wordt, zal dit waarschijnlijk te maken hebben met de eventuele vraag op de USA markt, net zoals de motor in de Evora die binnenkort met automaat komt ook....
Ze liggen bij Lotus eerder wakker van de CO2 norm dan te investeren in een nieuw model dat ze met verlies gaan moeten verkopen wegens boete's van de Europese commissie...
Een nieuwe instap Elise met 1.6 lijkt me logisch samen met een elektrisch model voor de CO2 en de rest zijn kopzorgen voor later denk ik. De Verkoopcijfers vallen zeker niet tegen (gezien de crisis) en Lotus is geen Volkswagen golf die ze elke 2-3 jaar dienen te faceliften om verkocht te krijgen aan de straatstenen
sommige wagens zijn nu eenmaal tijdloze schoonheden.
V6 in de Exige, is een brilliant en logisch idee, maar ik denk dat het daar (momenteel) bij blijft....
Als Lotus plannen heeft om in FIA GT te rijden , waarom de 'zware' Evora gebruiken als er een 'lichtere' Exige kan gebruikt worden
Deze Exige V6 is mogelijks een 'homologatie-model' .
co-driver schreef:Als Lotus plannen heeft om in FIA GT te rijden , waarom de 'zware' Evora gebruiken als er een 'lichtere' Exige kan gebruikt worden
Deze Exige V6 is mogelijks een 'homologatie-model' .
Het chassis van de Exige aanpassen voor een V6 = chassis Evora?!?
Waarom zou de Exige lichter zijn met een V6 dan de Evora met V6?
Als ze FIA GT willen gaan rijden, gooien ze toch gewoon die navigatie, achterbank, lederen dashboard en alle andere nutteloze zaken eruit... En kom je opnieuw uit op een Alu chassis met V6 zoals de Exige.
Ik geraak niet overtuigd Wie zegt dat die foto niet de testversie is van het Evora chassis?
De wegen van Lotus zijn ondoorgrondelijk, maar een beetje common sence voorspelt zeker een V6 die gebruikt kan worden voor zwaardere competities, de oplossing hiervoor is reeds ontwikkeld:http://lotus-cars.eu/lotus-cars/evora-t ... ce-racecar
Het klopt ook dat Toyota stopt met de productie van de 1.8 ze nu gebruiken in Elises/Exiges... Deze zijn tevens al een tijdje verdwenen uit hun (Toyota) eigen gamma.
Ik denk eerder dat een 1.4 én 1.6 turbo veel interesanter kan zijn voor de Elise, zeker gezien alle merken downsizen (zonder verliers van pk's).