V6 EXIGE

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

V6 EXIGE

Bericht door wimvanbeeck »

de eerste foto's van testen van een Exige met de V6 motor van de Evora, goed voor 280 PK
Bijlagen
1.jpg
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: V6 EXIGE

Bericht door Frederik »

Zou dat van Lotus zelf zijn? Ik vind het vreemd dat het geen MY2010 is, is nog een ouder modelleke (oude spoiler) ...

Meer info beschikbaar?
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Deze Exige is (een 10 tal cm) breder dan de "standaard" wagens van nu. Dit is het officiële testbed voor de Elise/Exige mk3, die ten laatste in het voorjaar van 2010 wordt voorgesteld. Dat beloofd he.
ben
Naam: Ben
Auto: geen

Bericht door ben »

Bedoel je dat er volgend jaar al een compleet nieuw model Elise komt? :o
H-J
Auto: Nvtt

Bericht door H-J »

Dat doen ze wel vaker; ze testen het nieuwe onderstel met een oud jasje zodat je niet door hebt dat het om een nieuw model gaat.
Maar 10cm breder is ook meer gewicht....
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Deze Exige is (een 10 tal cm) breder dan de "standaard" wagens van nu. Dit is het officiële testbed voor de Elise/Exige mk3, die ten laatste in het voorjaar van 2010 wordt voorgesteld. Dat beloofd he.
Uit welke bron komt deze info? Op de voorstelling van de Evora verklaarde Mr. Crijns mij dat er nog niet gewerkt wordt aan de nieuwe Exige laat staan Elise (de basis).

Zou dit geen oude mule zijn van de Evora? (breder dan de Elise/Exige - V6...)
H-J
Auto: Nvtt

Bericht door H-J »

De S2 gaat al 8 jaar mee. In autoland is dat lang (tenzij het een Morgan is). In de komende jaren zal er toch wel iets moeten gebeuren.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

H-J schreef:De S2 gaat al 8 jaar mee. In autoland is dat lang (tenzij het een Morgan is). In de komende jaren zal er toch wel iets moeten gebeuren.
Klopt, maar voortgaande op de woorden van Mr. Crijns nam ik aan dat ze er bij Lotus nog helemaal niet aan denken (nieuw model). Misschien wel nieuw platform/chassis??

Bij wat opzoekwerk op het web vind ik bitter weinig informatie, maar de foto's zijn precies wel heel recent. Is dit project wel van Lotus zelf? Momenteel zijn er wel nog andere merken bezig met leuks op basis van ons aller beminde Lotus-basis.

Er was van Lotus uit al een Exige V6 ... de Sport Exige (racer?).
exige sport.jpg
exige sport.jpg (18.7 KiB) 2456 keer bekeken
Dit gegeven in combinatie met de verklaring van Mr. Crijns eerder dit jaar doen me eerder denken dat het niet Lotus zelf is. Het zou niet de eerste keer zijn er een merken mules maken die op andere modellen/merken gelijken.
wimvanbeeck

Frederik schreef: Uit welke bron komt deze info?
http://www.autogespot.com
Laatst gewijzigd door Frederik op 23 sep 2009, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
wimvanbeeck

Frederik schreef:
H-J schreef:De S2 gaat al 8 jaar mee. In autoland is dat lang (tenzij het een Morgan is). In de komende jaren zal er toch wel iets moeten gebeuren.
Klopt, maar voortgaande op de woorden van Mr. Crijns nam ik aan dat ze er bij Lotus nog helemaal niet aan denken (nieuw model). Misschien wel nieuw platform/chassis??

Bij wat opzoekwerk op het web vind ik bitter weinig informatie, maar de foto's zijn precies wel heel recent. Is dit project wel van Lotus zelf? Momenteel zijn er wel nog andere merken bezig met leuks op basis van ons aller beminde Lotus-basis.

Er was van Lotus uit al een Exige V6 ... de Sport Exige (racer?).
exige sport.jpg
Dit gegeven in combinatie met de verklaring van Mr. Crijns eerder dit jaar doen me eerder denken dat het niet Lotus zelf is. Het zou niet de eerste keer zijn er een merken mules maken die op andere modellen/merken gelijken.
Natuurlijk zal Lotus een MKIII in alle toonaarde verzwijgen, moets dit bekend raken wordt er niks meer verkocht tot het nieuw model en zeg nu zelf na al die speciale versies is er echt wel nood aan een nieuw model het huidige is echt wel uitgemolken, de MKI heeft trouwens maar 5 jaar bestaan.

WIM
Laatst gewijzigd door wimvanbeeck op 23 sep 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie