Op zoek naar de Lotus met de meeste km's/miles!

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
molleke

Re: Op zoek naar de Lotus met de meeste km's/miles!

Bericht door molleke »

Vich schreef:Wij speciale verzekering doordat we dus niet de hele tijd in Belgie zitten, maar goed gezien van die verzekeraar... geen max aantal kms maar andere voorwaarden... . Hij had denk ik onmiddellijk gezien dat ik ook voor koffiekoeken gerust 30km ver rij zodat ik het zeker niet met de fiets kan doen ;)
en de koeken waren lekker mmmmmmmmmmm ;)
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

molleke schreef:
Vich schreef:Wij speciale verzekering doordat we dus niet de hele tijd in Belgie zitten, maar goed gezien van die verzekeraar... geen max aantal kms maar andere voorwaarden... . Hij had denk ik onmiddellijk gezien dat ik ook voor koffiekoeken gerust 30km ver rij zodat ik het zeker niet met de fiets kan doen ;)
en de koeken waren lekker mmmmmmmmmmm ;)
hihi
Seize the day
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

ben schreef:Tiens, wat staat er daar in die ad?

"geen geld= geld Lotus" ???

Hij zal waarschijnlijk 'geen geld=geen Lotus' bedoelen :D :D :D
Dat zou anders "wel " intressant geweest hebben....géén geld = geld en een Lotus.....

tussen haakjes gezegd... een wagen met veel kms die perfekt onderhouden is en waarvan de prijs ok is, is helemaal niks om bang van te zijn, dat is allemaal parlez van 30 jaar terug, toen een auto zijn beste tijd had gehad na 100.000 kms of zelfs nog niet....
weet u dat de gemiddelde ouderdom van een vlieguig om en bij de 30 jaar is ? de 747 wordt beschouwd al een vd veiligste toestellen ooit, hebt u al eens de ouderdom er van nagegaan ?... nee een auto (lotus) is momenteel een beetje gelijk aan een vliegtuig, die ik beschouw die als een verzameling van onderdelen, en als die onderdelen tijdig vervangen worden, blijft het gehéél wel ok..... natuurlijk is uw inruilwaarde beduidend lager voor een hoge kms wagen dan een lage, dat is zekers.... maar een verse lotus instapper die een zeer betaalbare wagen wil kopen, raad ik gerust een hoge km wagen aan, mits deze een goed onderhouden auto is, wat kan er dan verloren/mis gaan? zekers géén hoge som daar de aankoop reeds over het algemeen zeer laag was , en plezier zal deze persoon er zekers ook aan beleven, en soms is de auto zelfs meer waard in onderdelen apart dan in zijn geheel.... en een hoge kms auto kan soms er veel beter uitzien dan een slecht onderhouden lage kms kist....
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Klopt, mijn pa zij Audi A4 (en hij vertikt hem te verkopen) heeft momenteel 320.000km zonder grote kosten. Op tijd zijn onderhoud en dergelijke, wel heeft de wagen gebruiksschade ... handgrepen en zetels die versleten zijn.

Maar is goed genoeg om de aanhangwagen naar het containerpark te trekken. En ons moe rijdt liever met de oude A4 dan de nieuwe C klasse :roll: (ze is niet zo voor verandering en veel (meer) knopjes) ;)
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Herman schreef:tussen haakjes gezegd... een wagen met veel kms die perfekt onderhouden is en waarvan de prijs ok is, is helemaal niks om bang van te zijn, .
Akkoord, maar een Elise met meer dan 200.000 km voor 18.000 euro lijkt mij toch wel wat te veel. Als ge dan leest dat hij in de weg staat en vlug wegmoet?? :?
Laatst gewijzigd door Frederik op 19 mei 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verbeterd
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

ovi schreef:
Herman schreef:tussen haakjes gezegd... een wagen met veel kms die perfekt onderhouden is en waarvan de prijs ok is, is helemaal niks om bang van te zijn, .
Akkoord, maar een Elise met meer dan 200.000 km voor 18.000 euro lijkt mij toch wel wat te veel. Als ge dan leest dat hij in de weg staat en vlug wegmoet?? :?

(is toch al verkocht ?) en moet zeker van een niet profesioneel geweest zijn (zie beschrijving en specs) die het ding meschien moest verkopen voor zijn broer en niet wilde gedurig wilde opgebeld worden door toeristen zoals ik dat noem...

nee is helemaal "niet" te (2001/2002 mk2 ?) veel, te duur, op piston heads en seloc staan er zelfs "nu" nog steeds spinternieuwe Rover K series motoren te koop voor een prikje... zodat in feite als ge zelf een beetje kan prutsen ge toch een welleswaar hoge kms wagen, enigszins perfekt kan onderhouden ....natuurlijk een persoon die niks kent van mechanics zal wel steeds minder geneigd zijn om die dingen te kopen wat begrijpelijk is, t'zijn ook "die" mensen die het meest vatbaar zijn voor eventuele malafide garagisten praktijken, maar in het lotus wereldje geloof ik niet dat dit bestaat....
Laatst gewijzigd door Frederik op 19 mei 2009, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verbeterd
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

JDV schreef:Ik dacht dat het wel een leuke topic zou kunnen zijn, dus maak ik em maar. We gaan op zoek naar de Lotus met de meest gereden km's/miles.

Dit is volgens mij toch al een goede bijdrage:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=159414963
Lotus Elise met 209 000 km!
Dat is dus de mijne ondertussen. De Elise rijdt fantastisch en buiten een niet werkende alternator (kwam net van FKM, maar dat is geen verwijt, Frederik heeft me achteraf nog gebeld of alles nu ok was) heb ik toch al wat km's gedaan op iets meer dan 4 weken, 211.600km ondertussen op de teller 8-)

Natuurlijk zijn er gebruikssporen, zetel die afgesleten is door in- en uitstappen, ik ben dan ook op zoek naar een goed setje zetels of een bedrijf die dat kan herstellen. Ken iemand die werkt bij Opel Hasselt en heb eens gevraagd wat de zetels van de Speedster kosten nieuw. Val niet om: +/- 5000€ het stuk :o

Begin deze week heb ik FKM een lijstje gezonden met onderdelen die ik zoek, momenteel enkel cosmetisch (en dan ga ik soms nogal ver in de zaken, maar het blijft natuurlijk een Lotus, en het blijft een troetelkind ...), ik wil de Elise origineel houden maar wel in tiptop conditie.

Het lijstje:

* rubber buitenkant aan de ramen links en rechts
* rooster vooraan midden
* trekstang achter rooster vooraan + trekoog
* de zichtbare bodemplaat achter + het rooster (volgens mij best beide om alles mooi in vorm te krijgen) + eventueel nummerplaathouder
* lotus stikkers/logo achteraan
* softtop (onderhoud/herstelling of nieuw)
* bekleding zetels (stof herstellen)
* bekleding zetels leder + leder afwerking zijpanelen + middenconsole
* glazen van de koplampen
* extra sleutel + nieuwe frequentie
* verbanddoos (heeft de Elise dat normaal gezien?)
* kop versnellingspook
* mooi setje velgen zonder stoeprandschade (achterste zijn ietspietsie meer langs de stoep gegaan, mogen zeker ook tweedehandsjes zijn)

Indien iemand wat liggen heeft aan interessante prijzen, dan hoor ik het zeer graag.

Trouwens, ik heb geen 18.000€ betaald voor de Elise, tikkeltje minder :D

Groetjes,
Koen
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

mindp0wer schreef:
JDV schreef:Ik dacht dat het wel een leuke topic zou kunnen zijn, dus maak ik em maar. We gaan op zoek naar de Lotus met de meest gereden km's/miles.

Dit is volgens mij toch al een goede bijdrage:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=159414963
Lotus Elise met 209 000 km!
Dat is dus de mijne ondertussen. De Elise rijdt fantastisch en buiten een niet werkende alternator (kwam net van FKM, maar dat is geen verwijt, Frederik heeft me achteraf nog gebeld of alles nu ok was) heb ik toch al wat km's gedaan op iets meer dan 4 weken, 211.600km ondertussen op de teller 8-)

Trouwens, ik heb geen 18.000€ betaald voor de Elise, tikkeltje minder :D

Groetjes,
Koen
Ik hoop dat het een serieus tikkeltje is .... :?

Vond het alleen een beetje belachelijk dat als je van iets rap vanaf wil er zo veel voor vraagt! :lol:

Natuurlijk sta ik volledig achter de mening van "noenkel" Herman maar dan moet de prijs ook wel een stuk lager zijn.
Zelfde bij Target cars maar daar zij de prijzen dan ook ongeveer volgens de rommel die ze verkopen dus....
In ieder geval veel plezier met uw machien kerel en als je er inderdaad zelf wat kan aan knutselen zijn km's nooit een probleem. Ik ken Alpines met meer dan 400.000 km en die rijden ook nog als nieuw omdat gewoon regelmatig alles wat versleten is vervangen wordt. Ook met boten en vliegtuigen is dit idem dito.
Mijn Elan had 142.000 km toen ik hem kocht maar de cillinderkop is dan volledig gereviseerd en nieuwe distributieriemen en waterpomp dus terug als nieuw! 8-)
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Het is wel een originele LHD en gene geïmporteerde RHD van "WYSIWYG". De wagen is steeds Lotus-dealer onderhouden bij Lecler.

Als ik ene moet halen bij Target (met veel geluk eentje die niet teveel verprutst is, ik ben trouwens daar geweest en ben teruggekomen zonder Elise) en hem moet ombouwen naar LHD ben ik meer kwijt dan wat ik betaald heb en is het dus geen originele meer met als enige voordeel dat ik dan minder km's zou hebben. :?:

Het is zoals je zegt, goed onderhouden wagens gaan langer mee ... Je kan ook afgeleefde wagens kopen met 100.000km op de teller. En ik ben van het idee "als iemand er 200.000km mee heeft gereden, dan heeft hij de wagen redelijk goed onderhouden, anders gaat hij geen 200.000km mee". ;)

En nogmaals, superwagen hoor :D Elke dag dat ik er niet mee kan rijden voel ik als een gemis ... :(

Ayrton Senna
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Trouwens in eerste instantie vroeg hij niet de prijs die hij ten tijde van deze topic had gepubliceerd. Ik ben toen ook als eerste bij hem geweest voor een proefrit en heb op die prijs ook achteraf onderhandeld, niet op de prijs die hij op dat moment op de site vroeg ... :mrgreen:
Hij werd gewoon overrompeld door "toeristen" zonder geld en heeft daarom de prijs hoger gezet ...

Ayrton Senna
Plaats reactie