JDV schreef:Ik dacht dat het wel een leuke topic zou kunnen zijn, dus maak ik em maar. We gaan op zoek naar de Lotus met de meest gereden km's/miles.
Dit is volgens mij toch al een goede bijdrage:
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=159414963
Lotus Elise met 209 000 km!
Dat is dus de mijne ondertussen. De Elise rijdt fantastisch en buiten een niet werkende alternator (kwam net van FKM, maar dat is geen verwijt, Frederik heeft me achteraf nog gebeld of alles nu ok was) heb ik toch al wat km's gedaan op iets meer dan 4 weken, 211.600km ondertussen op de teller
Natuurlijk zijn er gebruikssporen, zetel die afgesleten is door in- en uitstappen, ik ben dan ook op zoek naar een goed setje zetels of een bedrijf die dat kan herstellen. Ken iemand die werkt bij Opel Hasselt en heb eens gevraagd wat de zetels van de Speedster kosten nieuw. Val niet om: +/- 5000€ het stuk
Begin deze week heb ik FKM een lijstje gezonden met onderdelen die ik zoek, momenteel enkel cosmetisch (en dan ga ik soms nogal ver in de zaken, maar het blijft natuurlijk een Lotus, en het blijft een troetelkind ...), ik wil de Elise origineel houden maar wel in tiptop conditie.
Het lijstje:
* rubber buitenkant aan de ramen links en rechts
* rooster vooraan midden
* trekstang achter rooster vooraan + trekoog
* de zichtbare bodemplaat achter + het rooster (volgens mij best beide om alles mooi in vorm te krijgen) + eventueel nummerplaathouder
* lotus stikkers/logo achteraan
* softtop (onderhoud/herstelling of nieuw)
* bekleding zetels (stof herstellen)
* bekleding zetels leder + leder afwerking zijpanelen + middenconsole
* glazen van de koplampen
* extra sleutel + nieuwe frequentie
* verbanddoos (heeft de Elise dat normaal gezien?)
* kop versnellingspook
* mooi setje velgen zonder stoeprandschade (achterste zijn ietspietsie meer langs de stoep gegaan, mogen zeker ook tweedehandsjes zijn)
Indien iemand wat liggen heeft aan interessante prijzen, dan hoor ik het zeer graag.
Trouwens, ik heb geen 18.000€ betaald voor de Elise, tikkeltje minder
Groetjes,
Koen