Heb een slechte leraar fysica gehadfastcooki3 schreef:Niet goed opgelet destijds tijdens de lessen mechanica/fysica, want dan zou je weten dat men als vuistregel hanteert dat roterende massa ongeveer 4 x meer doorweegt tov statische massa.mindp0wer schreef: mmm tenzij de Elise één van de early light weights is misschien?
Het verschil van de 4 velgen samen is 3,94 kg in het nadeel van de Victory's ...
Lijkt me een goed voornemen om af te vallen voor 2015!
Wat geeft overigens de beste baanligging? De OZ 6 spaak of de Victory's?
Om het extra gewicht van de Victory velgen te compenseren moet de rijder bijna 16kg afvallen!
Aangezien je op beide velgen dezelfde bandbreedte legt voor legaal weggebruik, en mits een spacer vooraan van 4mm voor de OZ, is er 0.0 voordeel met Victories tov de OZ. Enkel 16kg roterende massa meer, puur theoretisch zijn dus Victories altijd een slechte zaak. Victories op een early Elise leggen met MMC remmen is dus zowat het meest ondoordachte dat je kan doen, als je sneller wil rijden. Maar niet getreurd, ik wil ze altijd wisselen voor een setje lightweight AWI 5 spaak met een spacers van 4 en 6mm... Het is dat of meer dan 19kg afvallen, wat kies je?
Billie zou het wel weten
Mits een spacer is er geen voordeel, zeg je, maar wil dat ook zeggen dat er zonder spacer wel een voordeel is?
16kg is wel veel, mag ik dat spreiden over 4 jaar
Ik ben Billie niet, een paar Duveljes minder zouden geen kwaad kunnen bij mij.
We zijn hier Kees zijn topic wel aan het vervuilen.