TOEVAL BESTAAT !!
In de periode dat ik trotse bezitter van een Westfield 'Lotus' Eleven was, kwam ik in mijn eigen gemeente meerdere keren een rode Eleven tegen. Elke keer heb ik bij het kruisen zo snel mogelijk ommekeer gemaakt, maar nooit ben ik er in al die jaren in geslaagd de auto daadwerkelijk in te halen en en de eigenaar aan te spreken. Vorig jaar werd diezelfde auto nog gespot op de Classic Concours 2011 in 's Gravenwezel (zie pg 15), waar ik helaas niet aanwezig was. De enige zekerheid die ik al die jaren had was dat die Eleven dicht in de buurt moest zitten ...
Zoals het een echte oldtimer liefhebber past had ik gisteren met enkele gelijkgezinden afgesproken voor een pintje op het Classic Car Event in het park van Brasschaat (en tevens de start van de Tour Amical). Precies op de plaats waar ik met enkele vrienden een auto stond te bewonderen, kwam die bewuste rode Westfield Eleven de parking opgedraaid en parkeerde naast de auto waar we bijstonden !!
Nadat de eigenaar alle gebruikelijke en voor mij meer dan bekende vragen van omstaanders had beantwoord (wat is dit voor een auto, welk bouwjaar, welke motor, etc) hadden we eindelijk de gelegenheid tot een uitgebreid gesprek. Ook hij was in het verleden bijzonder verbaasd om in hetzelfde dorp nog een andere Westfield Eleven tegen te komen, maar had me ook nooit te pakken gekregen. Straffer nog : hij woont op slechts 500 m van het huis waar ik woonde toen we nog beiden een Westfield Eleven hadden ... Merkwaardig dat we elkaar nooit hebben kunnen spreken, al is zo'n Eleven natuurlijk niet de auto waarmee je in het centrum boodschappen gaat doen ....
Zijn auto is een linksgestuurde Westfield Eleven, voorzien van 1275 cc BMC motor met 4-boite, SU carburators en hoort tot de eerste batch, maw gebouwd in de eerste helft van de jaren '80. De auto heeft een prachtige patine, wat deze Eleven meteen een bijzonder geloofwaardige auto maakt en de auto is ingeschreven op O-plaat.
Ook mijn toenmalige copiloot was op dit evenement aanwezig, en het mag duidelijk zijn dat de straffe verhalen over mijn Eleven rijkelijk werden opgehaald. Bij thuiskomst ben ik onmiddellijk naar m'n kantoor gelopen, heb ik met bewondering naar de grote foto van m'n Eleven boven m'n bureau gekeken, en heel stiekem heb ik ook even een traan weggepinkt ....