Lotus Eleven - Westfield Eleven
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Net deze foto's tegen gekomen vanop de Anwerp Concours 2011
http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtime ... ge=&page=0
http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtime ... ge=&page=0
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Daarnet nog deze zéér knappe foto van een Eleven vanop de Spa Six Hours tegen gekomen op Flickr van Guillaume Tassart.
http://www.flickr.com/photos/tguillaume/
http://www.flickr.com/photos/tguillaume/
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Wie kent de Franse eigenaar van deze Westfield Eleven, die niet heeft deelgenomen maar wel aanwezig was op de 2011 Lotus rit in Ieper ? Mogelijk is deze persoon actief bij bend.be, bij CTLB, of bij de Franse Lotus club ? Ik wil graag met deze man in contact komen. Reacties graag per pm aub.
Thnx,
Erik
Thnx,
Erik
- Bijlagen
-
- DSC_1011_800x533.jpg (79.74 KiB) 4668 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Franse Lotus Club, meer weer ik echter niet. Kwam es kijken hoe onze organisatie ineen steekt, mogelijks deelnemer in 2012.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
enkele foto's (bron vermeld op foto) :
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
nog enkele vanop het web :
Laatst gewijzigd door FastEleven op 19 okt 2011, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
enkele Westfields :
- Bijlagen
-
- 1974 WestfieldEleven France.03.jpg (26.95 KiB) 4566 keer bekeken
-
- 1974 WestfieldEleven France.04.jpg (21.32 KiB) 4566 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Met Evo magazine naar Le Mans Classic :
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
EVO magazine heeft zelf een W11 gebouwd met als ultieme doel met deze wagen over de weg naar Le Mans Classic te rijden. Zoals de foto's hierboven aantonen is dat uiteindelijk ook gelukt.
Het hele bouwproces werd maandelijks in het magazine beschreven in 7 episodes.
Een voorproefje :
I'm still not sure how this happened. Building a kit car was never on the Green list of 'things to do before I die', and to be honest my spanner-wielding skills haven't really porgressed beyond the meccano stage.
And yet there was one late summer afternoon lying prone overneath a rusty old MG Midget in a pool of oil, undoing the engine mount bolts and praying the whole lot wasn't about to collapse on top of me.
Looking back, the seeds for this crazy misadventure were sown around a year ago, when I drove a Westfield XI for a Driven report (EVO 078). It was a cold, damp and thoroughly miserable day and Westfield's Holly Bond admiited she'd almost not bothered turning up with the car, thinking we'd hate it.
'It's got no power, crap brakes and hardly any grip', she said with admirable honesty. 'It's definitely not an EVO car'.
In fact, she couldn't have been more wrong. I loved it, and despite the cold and the fact that I looked ridiculous in a pair of flying goggles, I drove it until my fingers went numb .....
De rest van de artikels vind je hier : http://www.manikllc.com/library/evo_xi.html

Het hele bouwproces werd maandelijks in het magazine beschreven in 7 episodes.
Een voorproefje :
I'm still not sure how this happened. Building a kit car was never on the Green list of 'things to do before I die', and to be honest my spanner-wielding skills haven't really porgressed beyond the meccano stage.
And yet there was one late summer afternoon lying prone overneath a rusty old MG Midget in a pool of oil, undoing the engine mount bolts and praying the whole lot wasn't about to collapse on top of me.
Looking back, the seeds for this crazy misadventure were sown around a year ago, when I drove a Westfield XI for a Driven report (EVO 078). It was a cold, damp and thoroughly miserable day and Westfield's Holly Bond admiited she'd almost not bothered turning up with the car, thinking we'd hate it.
'It's got no power, crap brakes and hardly any grip', she said with admirable honesty. 'It's definitely not an EVO car'.
In fact, she couldn't have been more wrong. I loved it, and despite the cold and the fact that I looked ridiculous in a pair of flying goggles, I drove it until my fingers went numb .....
De rest van de artikels vind je hier : http://www.manikllc.com/library/evo_xi.html
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

