ik stel me voor

stilte in de zaal ahum...
Ik ben een gast van middeljonge leeftijd (ok, 34) die gebrainwasht is door al wat hij de afgelopen jaren heeft gelezen in sportwagenmagazines zoals EVO, sportAuto (fr), autoworks recentelijk en nog een paar andere (die de elise familie met de klokslag uitroepen tot sportwagen archetype).
Mijn absolute droomwagen (qua looks!) bestaat enkel op papier, het is de Vector W-2 Twin Turbo van half jaren '80, kijk eens op de tube naar tvkhaled, hij heeft een geweldige tribute erover met geweldige j-m jarre muziek (de auto is op de hoogte van de muziek itt een bepaalde franse massaconstructeur die een citroenennaam heeft)
Ik veracht alle servosturen hoewel ik moet toegeven dat sommigen minder verachtbaar zijn, maar ik rij liever tegen 120 in een wagen die mij het gevoel geeft 200 te rijden, dan in een wagen tegen 200 met het gevoel 120 te rijden. Ik hou niet per sé van een luidruchtige en opzichtige wagen maar met de elise kan ik dat opzichtige moeilijk camoufleren. Rijhulpjes zijn voor onnozelaars die in de eerste plaats nooit hun rijbewijs hadden moeten krijgen (maar dan verkoop je minder wagens natuurlijk en kan de staat minder 'boetes' uitschrijven...)
Ben een echte 3-talige belg, maar richt mij vooral op engels als het techniek en wagens betreft. Dit om vlaamse termen zoals 'hefschroefvliegtuig' te vermijden en eveneens om stommiteiten op franse sites te vermijden (je weet wel, franse 'vertalingen')
Ben een lotusfanaat en ecclectisch mechanieker, tunen om te tunen is niet mijn ding. Kleinere massa aan uiteinde van de rotatiearm, lichter geheelgewicht, betere aërodynamica en meer pk's zijn de fundamenten. Luxe en sport zijn niet verenigbaar.
En wat mij betreft bestaat er niet veel sportiever dan een lotus of super seven of moto.
Mijn alledaagse wagen komt van bayern en ik heb al lang begrepen dat indien ik ze als een lotus wil laten aanvoelen, ik ze voor 99% mag wegsmijten en vervangen door lotusparts.
Je mag mij gerust bij de freakliefhebbers zetten. Van de rijervaring.
Ook tegen wettelijke snelheden.
Dat laatste is op de moto niet van toepassing lol.
En ik zal hier een excuus aangeven dat je misschien als goedkoop zal beschouwen: op een moto ben je in gevaar, op een moto krijg je geen boete als je je gordel niet draagt want volgens de wetgever is het gevaarniveau identiek, op een moto heb je geen geweldig zicht in je kleine spiegels en kan je er maar best 100% zeker van zijn dat als je van file verandert (naar links welteverstaan) je niet tegen een wagen botst. Snel(ler) rijden neemt die problemen grotendeels weg. Enkel wat je voor je ziet bestaat, het gevaar is vooraan (natuurlijk overdrijf ik hier een beetje).
Ik spoor hier niemand aan om de wettelijke snelheidsgrens te overtreden, maar volgende keer dat je een moto links ziet voorbijrazen zal je er misschien meer begrip voor kunnen opbrengen, dat is het enige waarop ik aanstuur. Niet alle motorrijders moeten dringend plassen
En daarbij, ik kan de cijfertjes niet lezen met al die vliegen (helmen trekken ze aan en het vizier in het bijzonder...) en zolang ik versnel geef ik gas hahaha. Grapje.
Allez, kortweg, kben geen forumhanger, want dat duurt allemaal zo lang en je weet niet met wie je communiceert. Maar als ik een andere mechaniekliefhebber tegenkom kan het wel even duren...