Lotus Elise S2
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 aug 2018, 13:07
- Naam: Johan
- Auto: '07 Exige S
Re: Lotus Elise S2
Graag gedaan. Conversie uitgevoerd door Van der Kooi, heb je de details in een PB gestuurd.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
Re: Lotus Elise S2
Wie heeft met een Elise en Exige gereden? is er daar nu heel veel verschil in of niet?
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S2
S2 of S3
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S2
Tezien welke je vergelijkt natuurlijk, met of zonder compressor.
Op dat vlak vond ik de S2 te weinig verschillen van de Elise en zijn ze inderdaad redelijk vergelijkbaar.
Bij de S1 was er een veel duidelijker verschil, en nu met de S3 (V6) ook natuurlijk.
Op dat vlak vond ik de S2 te weinig verschillen van de Elise en zijn ze inderdaad redelijk vergelijkbaar.
Bij de S1 was er een veel duidelijker verschil, en nu met de S3 (V6) ook natuurlijk.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
Re: Lotus Elise S2
Elise S2 met 122 pk tegen Exige S2 met 192 pk.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S2
Scheelt 70pk hé ... op zo'n licht wagentje voel je dat wel.
Maar je moet ook het karakter van de motor bekijken.
Een Elise met roverblok rijdt echt wel zalig.
Maar in de S2/S3 zou ik toch naar SC gaan.
Maar je moet ook het karakter van de motor bekijken.
Een Elise met roverblok rijdt echt wel zalig.
Maar in de S2/S3 zou ik toch naar SC gaan.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Elise S2
Elise R S2 met 192 pk is helemaal vergelijkbaar met Exige S2 met 192 pk (zonder compressor dus). Gaat hier vooral over stijl. Eventueel kan de Exige wat meer circuit gerichte opties hebben zoals grotere remmen of regelbare ophanging. Dat kan natuurlijk ook in aftermarket op de Elise. Softtop kan op beide autos, maar het zicht naar achter in een Exige is veel slechter dus opletten als je de auto vooral op de baan wil gebruiken.
De latere Elises hebben ook 220 pk, net zoals de latere 4 cilinder Exiges, maar er zijn nogal wat verschillen in motorkarakteristiek. Zelf had ik een Exige S2 240, met grote remmen kit, aanpasbare ophanging en 4 puntsgordels. Die auto vond ik 'te snel' en 'te laag' voor de openbare weg, maar was dan ook vooral bedoeld voor circuit. Maar toch ook een motor gericht op hogere toeren, daar waar koppel net prettig is op straat.
Zelf heb ik ook nog een Elise S2 met 122 pk Roverblok gehad. Ik vond dat een leuke motor met veel karakter, maar natuurlijk minder snel dan de autos met veel meer pk's. Ook met de 192 pk Toyotamotor moet je in de toeren gaan voor de echte fun, maar is ook net iets meer auto. De latere S3's '220 Sport' zijn van een heel ander niveau, met veel betere afwerking, voelen solider aan en hebben motor met meer koppel.
Ik vind de keuze tussen 122 pk Rover en 192 pk Toyota niet gemakkelijjk. Rijden met beiden, zou ik aanraden.
De latere Elises hebben ook 220 pk, net zoals de latere 4 cilinder Exiges, maar er zijn nogal wat verschillen in motorkarakteristiek. Zelf had ik een Exige S2 240, met grote remmen kit, aanpasbare ophanging en 4 puntsgordels. Die auto vond ik 'te snel' en 'te laag' voor de openbare weg, maar was dan ook vooral bedoeld voor circuit. Maar toch ook een motor gericht op hogere toeren, daar waar koppel net prettig is op straat.
Zelf heb ik ook nog een Elise S2 met 122 pk Roverblok gehad. Ik vond dat een leuke motor met veel karakter, maar natuurlijk minder snel dan de autos met veel meer pk's. Ook met de 192 pk Toyotamotor moet je in de toeren gaan voor de echte fun, maar is ook net iets meer auto. De latere S3's '220 Sport' zijn van een heel ander niveau, met veel betere afwerking, voelen solider aan en hebben motor met meer koppel.
Ik vind de keuze tussen 122 pk Rover en 192 pk Toyota niet gemakkelijjk. Rijden met beiden, zou ik aanraden.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:10
- Naam: wim
- Auto: Lotus Elise lhd 2002
- Locatie: Liefdekerke
Re: Lotus Elise S2
Ok bedankt voor de info. De 122 pk versie heb ik al gehad...
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Elise S2
Misschien is dat wel degene om terug te kopen

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2