Elise sport 240 software
- Weasel
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
- Naam: Mathieu
- Auto: Geen
Elise sport 240 software
Nu die Elise final edition 240 uit is, vraag ik me wel hard af of die motor blok 1 op 1 dezelfde is. En dus de software erin te flashen valt van die 240.
Iemand die dit weet of de connecties heeft 😅
Iemand die dit weet of de connecties heeft 😅
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Elise sport 240 software
Op je vraag kan ik niet met zekerheid antwoorden, maar ik durf toch gokken dat die software gewoon dezelfde is als die van de huidige Elise Cup250, die eigenlijk ook maar 243 pk heeft ipv 250 ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: Elise sport 240 software
de 240 heeft 243 pk
de Cup 248, wel telkens bij 7.200 toeren
de vroegere 220 had zijn max. vermogen 217 bij 6.800 toeren
de Cup 248, wel telkens bij 7.200 toeren
de vroegere 220 had zijn max. vermogen 217 bij 6.800 toeren
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Elise sport 240 software
Andere injectoren, andere pulley, ander motor management.
Meerprijs tov 220 zou zo'n 7000€ zijn.
Upgrade van een 220 is dus pakje voordeliger.
Meerprijs tov 220 zou zo'n 7000€ zijn.
Upgrade van een 220 is dus pakje voordeliger.
- Weasel
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
- Naam: Mathieu
- Auto: Geen
Re: Elise sport 240 software
Waarom raadt men dan vaak een andere uitlaat en spruitstuk aan als je tunet ?
Ik vind t echt gek dat dat een arm en een been moet kosten voor 20pk bij te hebben 😅
Ik vind t echt gek dat dat een arm en een been moet kosten voor 20pk bij te hebben 😅
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 aug 2020, 18:04
- Auto: Lotus Elise Sport 220
Re: Elise sport 240 software
Dat is ook de info die ik eind vorige week kreeg



- jacobstim
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 02 mar 2021, 16:25
- Naam: Tim
- Auto: Elise Cup 250 MY19
- Locatie: Keerbergen
- Contacteer:
Re: Elise sport 240 software
De Lotus Elise 2ZR (en ook de Exige V6 trouwens) zijn enorm gelimiteerd door de restrictieve uitlaatlijn. Een 4-in-1 manifold en andere katalysator zorgen al voor een veel vlottere doorstroming en minder tegendruk. Je verliest doorgaans wat koppel onderin maar krijgt meer vermogen in de top-end van de wagen.
Verschil tussen 220 sport en cup 250 werd hier correct aangegeven: supercharger pulley, injectoren en mapping.
In de praktijk hebben de 250's eigenlijk maar ergens 230-235 pk op de dyno trouwens

OPEN PITLANE TRACKDAYS: WWW.APEXEVENTS.EU
"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: Elise sport 240 software
Mijn 220 S had 211 pk op dyno
- jacobstim
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 02 mar 2021, 16:25
- Naam: Tim
- Auto: Elise Cup 250 MY19
- Locatie: Keerbergen
- Contacteer:
Re: Elise sport 240 software
Er zit trouwens een klein verschil in de ECU tussen een 220 en een 250. Bij de 220 kan je zaken zoals brandstof beter aansturen waardoor er meer injectie mogelijk is en dus hogere vermogens makkelijker bereikt kunnen worden.
Een 220 map je op stock ECU redelijk simpel naar 265 pk ergens.
Een 220 map je op stock ECU redelijk simpel naar 265 pk ergens.
OPEN PITLANE TRACKDAYS: WWW.APEXEVENTS.EU
"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
"Faster, faster, untill the thrill of speed overcomes the fear of death"
- Weasel
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
- Naam: Mathieu
- Auto: Geen
Re: Elise sport 240 software
Heb je er ervaring mee? If yes, content van?
De bottleneck die overal terugkomt is de spaghetti/manifold. Die blijkt van een atmo motor te komen te nauwe kanalen te hebben. Zowel Komotec als RRR voorziet deze in hun tuningkits.
De bottleneck die overal terugkomt is de spaghetti/manifold. Die blijkt van een atmo motor te komen te nauwe kanalen te hebben. Zowel Komotec als RRR voorziet deze in hun tuningkits.