Zoals gewoonte zal ik alweer mijn ervaringen in
een artikel gieten samen met een reeks mooie
foto's dat ik van dit evenement heb gemaakt.
Mensen met commentaren, ervaringen, opmerkelijke
verhalen en foto's kunnen/mogen/moeten deze ook
in deze thread plaatsen.
Veel lees en kijkplezier,
Sportieve 'Lotus' groet,
Frederik - Elan 100.TUS
GOEDEMORGEN!
Vanmorgen opgestaan rond 7u30, moeilijk wakker wordend op een zondagochtend (normaal slaap ik goed door tot dik na 11u) mijn kop buiten gestoken. De volledige omgeving lag er wel erg nat bij, maar in de lucht kijkend zag ik dat de donkere wolken plaats maakten voor blauwe en heldere vlakken. Met een sprankeltje hoop rond 8u15 vertrokken richting Tielt...
AANKOMST ('s morgens)
Vijf voor 9 kwamen we aan in Tielt bij Restaurant/Hotel "El Parador", een voor mij nog onbekend restaurant in deze regio. Toen ik binnenstapte kon ik vaststellen dat we bij de eerste waren, ook niet moeilijk want Waregem -> Tielt is echt wel vlakbij. Enkel Rudi (voorzitter CTLB) was ons voor, maar dat betaamt wel voor een voorzitter.

ONTBIJT
Na een kort gesprek met Bert (de organisator v/d rit) en de nodige uitwisseling van (waarde)papieren konden we onze benen onder tafel schuiven voor een uitgebreid ontbijtbuffet. Vanzodra we aan ons fruitsapje slurpten begonnen de andere deelnemers binnen te sijpelen. De meeste deelnemers waren wel erg goed op tijd, precies ofdat iedereen had zitten aftellen maar vooral enorm aan het uitkijken was naar het eerste Lotus evenement van het jaar.
START (deel 1)
Rond 10u15 kregen we een korte verwelkoming samen met wat CTLB-informatie gevolgd door een briefing door de organisatie én "last but not least" ... de verlossende melding dat we konden starten.
Toen iedereen in zijn wagen stapte kwam het zonnetje reeds piepen. Ik zag al enkele personen dromen van het idee om vandaag alsnog een deel cabrio te kunnen rijden. Ikzelf heb mijn dakje dicht gehouden, het was nog iets te koud het was wel vrij gezellig en warm achter glas.
Rond 12u heb ik het roadbook verlaten en heb ik op GPS met spoed terug gereden naar El Parador in Tielt, dezelfde plaats waar we zoals het ontbijt ook een lichte lunch zouden nuttigen. Rond 12u15 kwam ik in Tielt aan en kreeg ik enkele goede tips van Bert uit welke richting de deelnemers normaal zouden aangereden komen. En dan snel een leuk plekje gezocht om wat actiefoto's te nemen van de voorbijzoevende Lotussen. Na een kwartier, als de meeste Loti voorbijgekomen waren ben ik teruggereden naar het restaurant.
LUNCH
De lichte lunch bestond uit een dikke en vooral lekkere croque monsieur, gepresenteerd op een bordje met wat groentjes en bijhorende sausjes. Tijdens onze lunch begon het plots te druppelen. Het regenen duurde echter wel niet lang, precies of het zo besteld was... gelukkig maar

DEEL 2
Rond 13u15 werd de melding gemaakt dat er een koffiestop was voorzien in de namiddag en wie er zin in had gerust kon vertrekken voor het tweede deel van de rit. Wij hebben gewacht net zoals in de voormiddag tot bij de laatste om te beginnen. Op deze moment waren alle wegen reeds lekker droog dus we konden lekker goed doorrijden.
KOFFIE- EN GEBAK STOP
Een klein uurtje later kwamen arriveerden we op de koffiestop, Bert had "meneer pastoor" blijkbaar vriendelijk gevraagd om zijn parking rond de kerk te mogen gebruiken als Lotus parking. Dit was blijkbaar geen probleem "zo Christelijk we allemaal zijn" -ahum-

DEEL 3
Echter... veel mensen namen toch vrij snel het initiatief om door te rijden, waarna we alweer bij de laatste begonnen aan het laatste deel. Een goeie 20 minuten later was het wel gedaan met de leute (gedaan met de fun). Op een bepaald moment kwamen we zowaar midden in een vélokoers terecht. Het roadbook volgen zat er niet (meer) in en ik moest achter de groene vlag mee de fietsrichting meerijden uit de richting van het roadbook. Volgens de persoon welke het kruispunt moest bewaken zou ik weer op het juiste punt uitkomen. Allemaal goed en wel, maar de streek niet kennende wist ik direct dat dit een lastige kluif zou zijn om weer op de juiste weg te geraken...
VéLOKOERS (wielerterroristen)
Een klein beetje gefrustreerd (a ~40km/u) achter de bezemwagen rijden en gefrustreerd met bijna ADHD-nijgingen in het rond kijkend om toch maar een herkenningspunt te vinden. Bijna de vélokoers rond kwamen we met een goede brok geluk op de juiste baan terecht, enkel moesten we uitvissen welke richting we uit moesten, want we kwamen beslist niet op de juiste plek op die baan volgens het roadbook. Gelukkig konden we snel een herkenningspunt vinden en konden we de trip vervolgen via het roadbook. Na dit voorval waren we precies helemaal alleen op de wereld, geen enkele Lotus meer te bespeuren, we hadden het gevoel van... of "we zijn grandioos voor en alle anderen zitten ook vast of zijn de foute richting uit" of "we zijn grandioos achter en de anderen hadden meer geluk net vòòr de vélokoers te zijn". Bijgevolg we het laatste uurtje moederziel alleen het roadbook afwerkten. Opzich geen enkel probleem, maar regelmatig een Lotus tegenkomen vind ik toch wel fijner. Niets aan te doen, zo'n kermiskoers kon de organisatie eigenlijk niet voorzien.
EINDPUNT
Terug aangekomen in Tielt bleek dus dat we grandioos achter waren, misschien nog een tweetal wagens kwamen binnen na ons, gelukkig werden we verwelkomt met een aperitief, we konden zelfs het aperitief en de hapjes op het zonnig terras nuttigen... zalig, "zo in de wind en uit de zon", euh... "in de zon en uit de wind"

DINER
Moe maar voldaan schoven we rond 19u onze beentjes onder de tafel om het avonddiner te verorberen. Eerlijk gezegd had ik toen wel reuzehonger gekregen maar het vooruitgeschoven menu maakte dit echt wel goed. Scampi's als voorgerecht en varkenshaasje als hoofdgerecht waren heerlijk en gingen er gezapig in. Als afsluiter koffie met een dessertbord, welke we jammer genoeg moesten delen.

BESLUIT
Voor mij een heerlijke dag, ik heb me enorm geamuseerd en het was fijn weer een CTLB rit te mogen doen. Alhoewel het roadbook niet 100% correct was geraakte iedereen wel op het juiste moment op de juiste plek... maar het mag ook niet TE makkelijk zijn hé.

Zonder wereldschokkende gebeurtenissen ben ik er volgend jaar zeker weer bij. Blijkbaar heeft de organisatie de koe bij de hoorns gevat en de negatieve punten van 2008 dit jaar meer dan goedgemaakt.
Endanu, "ne kriek bellevue"... euch ... de foto's

(klikkieklik om te vergroten)
Aankomst - 's morgens Ontvangstcomité Ontbijt