De mooiste kleur voor een Elise S2

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster

Welke kleur is de mooiste voor een Elise S2?

Ice White
5
14%
Aspen White
7
20%
Burnt Orange
4
11%
Phantom Black
3
9%
Graphite Grey
4
11%
Laser Blue
3
9%
Iets anders
9
26%

Totaal aantal stemmen: 35

reagi
Auto: Elise S2

De mooiste kleur voor een Elise S2

Bericht door reagi »

Zoals sommigen misschien weten heb ik de front en rear clam van mijn Elise S2 gedemonteerd. De oorspronkelijke bedoeling was om die te herspuiten om op die manier kleine krasjes en steenslag mooi weg te werken. Op dit moment is de kleur van mijn Elise Laser Blue.

De mensen in mijn omgeving opperden echter dat het misschien het ideale moment was om maar meteen van kleur te veranderen. Sommigen van mijn vrienden vinden Laser Blue echt afschuwelijk en verwijzen er zelfs naar als 'Loser Blue' :x

In navolging van de 'Stormtrooper Elise' zou ik kiezen voor Aspen White, Ice White is ook een optie, maar ik vind niet direct goede foto's van die kleur, en heb ze ook nog nooit in het echt gezien. Ik vrees echter een beetje dat wit een trend is van voorbijgaande aard.

Andere kleuren die ik overweeg zijn Burnt Orange, Phantom Black, Graphite Grey. Kortom, ik weet niet goed wat te kiezen. Misschien is Laser Blue toch niet slecht. Daarom even een poll, andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Laatst gewijzigd door reagi op 23 mar 2009, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: De mooiste kleur voor een Elise S2

Bericht door Frederik »

Ik ben fan van wit (ref. mijn BMW) maar ik vind Laser Blue zeker niet lelijk op een Elise, welintegendeel. Het is een zeldzamere kleur dan de meeste andere kleuren die je ziet op een Elise.

Vergeet niet dat niet iedereen gewonnen is voor wit, dit bij een eventuele wederverkoop.

Als je het mooi vind, bespaar je dan je extra kosten en hou hem lekker Laser Blue!
molleke

Bericht door molleke »

dat kleur van wimc is ook heel mooi voor een elise
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Voor mij geel natuurlijk! ;)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Geel op een Elise vind ik niet zo mooi, wel op een Elan en Exige. Tenzij je uw gele Elise aankleed en combineerd met zwarte accenten zoals vb. wimvanbeeck.
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

mat zwart ! groeten van bart
reagi
Auto: Elise S2

Bericht door reagi »

Het is wel de bedoeling om een kleur te kiezen die ook af-fabriek verkrijgbaar is op de Elise, mat is dus geen optie.

Ik heb net even de kleurformules voor Ice White bekeken, daar zit bijna alleen parelmoer in. Dwz, slechte dekking en moeilijk te spuiten. Om dat over Laser Blue te zetten zal ik waarschijnlijk eerst een volle witte kleur moeten spuiten omdat het blauw anders zal doorschijnen.

Volgens diezelfde informatie zit er in Aspen White toch ook wel wat metaalkleureffect. Ik dacht dat Aspen White, gewoon effen wit was. Misschien toch nog maar eens een Elise in die kleur IRL gaan bekijken.
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Aspen White vind ik toch echt wel iets hebben 8-) ... .
Zoals de meesten hier al weten is blauw niet echt mijn ding... .
Seize the day
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Geel op een Elise vind ik niet zo mooi, wel op een Elan en Exige. Tenzij je uw gele Elise aankleed en combineerd met zwarte accenten zoals vb. wimvanbeeck.
Yep, die van Wim vindt ik pesoonlijk de mooiste Elise die ik tot hiertoe gezien heb! 8-)
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

ovi schreef:
Frederik schreef:Geel op een Elise vind ik niet zo mooi, wel op een Elan en Exige. Tenzij je uw gele Elise aankleed en combineerd met zwarte accenten zoals vb. wimvanbeeck.
Yep, die van Wim vindt ik pesoonlijk de mooiste Elise die ik tot hiertoe gezien heb! 8-)
dank u Ivo,

WIM

den uwe is ook mooi hoor
Plaats reactie