17-19/03/2009 : Evora Days bij FKM [foto's / comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
mark986
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS

17-19/03/2009 : Evora Days bij FKM [foto's / comments]

Bericht door mark986 »

net terug thuis en was FANTASTISCH!

De Evora is super knap maar dat was ook de receptie!! Tot in de puntjes!

Dikke proficiat Fréderick en nogmaals merci voor de super ontvangst!!!
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: 17-19/03/2009 : Evora Days bij FKM (Antwerpen)

Bericht door Frederik »

Zonet terug van en ritje van 180km, uiteraard met de Lotus. Naar een voorstelling van een gloednieuwe Lotus ga je toch met je Lotus ... niet? :)

VERTREK
Soit, eigenlijk fel telaat vertrokken in Waregem, ik was van plan om om 18u te vertrekken maar het was dik 18u40 toen ik met de Elan van de oprit bolde. Aan een gematigde snelheid (130km/u) maar toch een beetje opgewonden richting Antwerpen... Omdat ik het idee had "aan de late kant te zijn" er toch een beetje meer vaart achter gezet en dus eigenlijk met een klein beetje stress onderweg.

Aangekomen bleek het toch (nog?) een drukke maar gezellige bedoening te zijn @ FK Motors... Ik reed binnen in de garage/parking en plaatste mijn wagen bijna helemaal achteraan ergens in de veronderstelling bij de laatste te zijn. Statiefje en fototrekker uit de koffer gehaald en begonnen aan het werk.

Voor ik buiten kon gaan om de voorgevel van FK Motors te fotograferen kreeg ik al direct al een bende forumhabitués in het vizier. Deze waren pal naast de Evora aan het bijkletsen. Snel even een goedendag gaan zeggen aan Wim (wimvanbeeck), Hans (Bzguy), Ivo (ovi), ... ook kwam Peter (Bosbon_be) het gezellige kliekje vergezellen, na een korte hallo-hi-hi-yo-cava-hi toch eerst aan het fotowerk begonnen en dus snel de buiten foto's gaan nemen.

Terug binnen heb ik eerst verder mijn ronde gedaan om foto's te nemen want ik ken mezelf, je komt dan de één na de andere tegen en dan geraak je aan de klets hé en dan komt het er niet meer van om deftige foto's te nemen. Ik kon ook geen uren blijven want Lindsay was vanmorgen al zeer vroeg op en morgen is het weer van datte. :?

DE EVORA
Los van het prettige gezelschap, de lekkere drinks en de heerlijke hapjes moet ik toch bekennen dat de Evora toch "een lekker ding" is. Nu ik de auto voor het eerst in het echt kan bekijken ben ik er nog meer van overtuigd dat dit een ZEER waardige Lotus kan en zal worden. Enkel vrees ik dat de Evora hetzelfde leven beschoren is als mijn eigenste Elan. Ook de Elan werd voorgesteld in een tijd van crisis en dit liet zich toch voelen aan de verkoop en productie. Al bij al misschien een interessant gegeven voor de Lotusverzamelaars ... Wil je iets unieks ... 't is de moment hé. 8-)

Natuurlijk wens ik de Evora een leuke toekomst, ikzelf zou er wel eentje willen eigenlijk. De wagen is vandaag door mij met een zeer scherp oog bekeken én uitermate goed bevonden! Op deze moment kan ik (nog) geen idee geven van de feeling/rijkwaliteiten maar het design mag er alvast wezen. één dingetje viel me wel meteen op en dat was het "precies nadien opgeplakte" 3e remlicht... Lotus had die eigenlijk wel mogen inbouwen vind ik, dat is ZO jaren '90. Toen kwamen de 3e remlichten op en waren er veel mensen die deze onder hun spoiler bevestigden. Verder kan ik weinig tot geen opmerkingen geven over het ontwerp van de Evora... LEKKEL DING AMAI!

Toch eens nadenken of ik es niet ga beginnen met een speciale spaarpot aan te leggen om een Evoraatje te kopen :)

DE VOORSTELLING
FK Motors heeft er blijkbaar alles aan gedaan om de voorstelling tot een geslaagde avond te maken. Lekker en rijkelijke drank, heerlijke hapjes en vooral erg VEEL LOTUS. Maar het gezelschap was toch ook zeer aangenaam, Frédéric was eigenlijk zéér uitdrukkelijk aanwezig tussen de klanten en de bezoekers, los daarvan heb ik zeer veel bekende gezichten gezien. Voor de mensen die ik niet persoonlijk kon spreken, mijn excuses, maar mijn tijd was beperkt. En 't was ook niet nodig uw eigen drank mee te doen zoals sommigen voorstelden hier op het forum. FK Motors had precies massaal drank en eten voorzien. De Evora stond pal in het midden van de showroom zodat je deze van alle kanten kon bewonderen, en aan de ingang stond eigenlijk nog een toetje ... "de Exige S MY2010"! Een leuk extraatje ... voor deze mooie avond.

Rond 22u ben ik beginnen kijken om huiswaarts te keren (ik moet nog een dik uurtje rijden) maar deze moment was er denk ik toch dubbel zoveel volk als op de moment wij toekwamen... :o soit, de Antwerpenaren zijn blijkbaar enorme levensgenieters en plakkers zeker? :) Toen ik aan mijn wagen kwam stonden er zeker 8 wagens voor geparkeerd... Wat nu? ... gelukkig kent Frédéric zijn klanten en kon ik na 10 minuutjes geduld toch vertrekken. Iedereen kwam zonder morren zijn wagen verplaatsen. De gastheer nog even bedankt voor de gezellige avond en dan moe en voldaan weer richting thuis.

Ik zou zeggen voor herhaling vatbaar...

en dan nu ... de FOTO'S ! ;)
DSC_0367.jpg
DSC_0363.jpg
DSC_0373.jpg
DSC_0374.jpg
DSC_0377.jpg
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Reeks 2

De EVORA! ;)
DSC_0387.jpg
DSC_0383.jpg
DSC_0393.jpg
DSC_0394.jpg
DSC_0391.jpg
DSC_0390.jpg
DSC_0392.jpg
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Reeks 3

Exige S MY2010
DSC_0374.jpg
DSC_0396.jpg
DSC_0395.jpg
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Reeks 4

sfeer/de rest
DSC_0398.jpg
DSC_0377.jpg
DSC_0381.jpg
DSC_0380.jpg
atshoom
Auto: mk1 rover

Re: 17-19/03/2009 : Evora Days bij FKM [foto's / comments]

Bericht door atshoom »

Does this new exige has other differences than the rear spoiler and the front air vents that are up the front splitter ?

mechanical stuff ?
interior stuff ?
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Sublieme wagen, die Evora ! Persoonlijk niet de mooiste kleur (mss was wit/zilver/brons ... beter geweest), maar da's n persoonlijke mening, doet niks af van de schoonheid van de wagen.

Exige 2010 nog ietsje extremer als ie al was, zeer geslaagd, binnenkort op Vlaamse wegen ?

Uitskenede ontvangst, veel (bekend) volk, leuke praatjes kunnen maken, wat nieuwe mensen leren kennen, erg aangenaam :)

Enne, wat ik al wist is nog ns bevestigd : de volgende wordt n Elise (zwart/zwart) ; de GT3 die er btw te koop staat is magnifiek !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

atshoom schreef:Does this new exige has other differences than the rear spoiler and the front air vents that are up the front splitter ?

mechanical stuff ?
interior stuff ?
For all the details about the MY2010 => http://www.lotus-cars.eu/models/s-my2010
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Prachtige voorstelling en weer een hoopje sympathieke mensen leren kennen!

Rijkelijke drank, heerlijke hapjes en vooral het vriendschapelijke omgaan van Frédéric en zijn 2 even toffe zonen is iets wat mij toch altijd weer vrolijk maakt dat ik toch de stap gezet heb een Lotus te kopen! 8-)
Degene die mij ondertussen al wat kennen weten dat ik helemaal niet tegen "dikke nekken en naast hun sloefkes lopers kan" en ik verbaas mij nog altijd dat dit in het Lotus wereldje eerder uitzondering dan regel is.

De Evora is een lekker ding maar aangezien de 2 zitplaatjes vanachter toch wat klein zijn heb ik tegen Frédéric gezegd dat ik toch maar met mijn Alpine zal blijven rijden! :lol:
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

Frederic had me deze avond voorgesteld als een "ongedwongen samenzijn van mensen die dezelfde hobby (passie) delen". En hij zat er perfect op.
Dank je Frederic voor deze mooie, ontspannende avond.
Leuk was om, na vele uurtjes door dit forum te surfen, om eindelijk eens gezichten bij de namen te kunnen plakken.
Tot ziens iedereen!

Wim
Plaats reactie