Om zware motorschade te voorkomen.
Het gaat dus meestal (om niet te zeggen altijd)
op de uitgaande naar de oliekoeler dat de slang los komt (gewoon uit de persing komt ).
Gelukkig snel gemerkt en snel kunne stoppen .
En late takelen naar thuis .
Dit bedoel ik

Aangezien je die koppeling niet kan krijgen in 16mm binnendiameter (merk gebonden)
En Omdat een nieuwe slang 20% kans geeft op hetzelfde probleem. Na X aantal km's
Heb ik de pers/huls losgeslepen

Nu merkte ik wel da de slang heel soepel over de koppeling ging ( dus totaal niet meer de orginele diameter had)daardoor is hem dus ook makkelijk uit die persing kunnen schuiven !!
Dus dat stuk slang (paar cm) maar afgesneden.
En ja ik kreeg de darm er nu met moeite op de koppeling geschoven
Dat wil genoeg zeggen !!
met de klemmen zit het nu muurvast.
Het Voordeel nu =>
je kan altijd eens bijdraaien na X aantal km's )
En het zal "nooit" in één keer los komen zoals nu het geval was . En je dus normaal eerst een klein olie lek zal krijgen ipv al je olie te verliezen in 1 keer
(Als je er dan niet optijd bij bent ben je geklxxx)
Ik was er binne de 30sec bij. Motor stil.

Ik wens het niemand toe , maar controleer u persing toch maar
Morgen een nieuwe mann/filter en 10w60 olie halen en terug bolle




Ik wist dat ik mijn auto brug laag moest maken

