Efkes aan de experts vragen.
Naar welke wagen gaat jullie voorkeur om enkele malen per jaar op circuit te rijden?
De lichtere Elise 220 cup of de grotere/zwaardere en krachtigere Exige V6 ??
elise cup < > exige v6 circuit
- claudevdvd
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:42
- Auto: Exige v6 LF1
- Locatie: België
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: elise cup < > exige v6 circuit
't Is geen antwoord op je vraag natuurlijk, maar wat mij betreft heb je een Exige S240, Cup 260 of RGB 260 nodig. De Elise Cup 220 lijkt een aardig alternatief ....
De Exige V6 is natuurlijk een fantastische auto, zoveel maal beter en sneller dan de oude Exige, maar vergeet niet dat de rijtaksen in Belgie zoveel maal hoger liggen. En omwille van het hogere gewicht en groter vermogen wordt je rijkost tijdens trackdays exponentieel hoger in vergelijking met de Elise of vorige generatie Exiges.
Als ik in de buurt van een circuit durf komen, reken ik met een standaard streetlegal Exige S240 toch al gauw zo'n 1200 € per trackday. De grote kosten zijn inschrijving, slijtage van banden, remblokken en schijven. Brandstof volgt in dit rijtje, en met afschriijving van de wagen hou ik in deze calculatie geen rekening.
Doe je hetzelfde met een V6, dan durf ik wedden dat de slijtage van de banden en remmen en het consumeren van brandstof aanzienlijk hoger ligt.En ik geloof dus niet dat je meer plezier per € haalt ...
Als dagelijkse straatauto kies ik per definitie voor de Exige V6, wegens veel meer auto (isolatie en passieve veiligheid) dan de oude Exige of nieuwe Elise Cup.
Just my 2 cents ....
De Exige V6 is natuurlijk een fantastische auto, zoveel maal beter en sneller dan de oude Exige, maar vergeet niet dat de rijtaksen in Belgie zoveel maal hoger liggen. En omwille van het hogere gewicht en groter vermogen wordt je rijkost tijdens trackdays exponentieel hoger in vergelijking met de Elise of vorige generatie Exiges.
Als ik in de buurt van een circuit durf komen, reken ik met een standaard streetlegal Exige S240 toch al gauw zo'n 1200 € per trackday. De grote kosten zijn inschrijving, slijtage van banden, remblokken en schijven. Brandstof volgt in dit rijtje, en met afschriijving van de wagen hou ik in deze calculatie geen rekening.
Doe je hetzelfde met een V6, dan durf ik wedden dat de slijtage van de banden en remmen en het consumeren van brandstof aanzienlijk hoger ligt.En ik geloof dus niet dat je meer plezier per € haalt ...
Als dagelijkse straatauto kies ik per definitie voor de Exige V6, wegens veel meer auto (isolatie en passieve veiligheid) dan de oude Exige of nieuwe Elise Cup.
Just my 2 cents ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- keesv
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: elise cup < > exige v6 circuit
Claude
ik heb pas met de exige v6 cup r en een elise cup cup r op snetterton gereden.
die V6 is een beest, de elise cup 220 is een fantastische wagen, maar als het voor een paar keer per jaar is en op het circuit kocht ik een rover S1 of S2 zonder kenteken ( en taxen ) en iets van 170 pk op 740 kg
ik heb pas met de exige v6 cup r en een elise cup cup r op snetterton gereden.
die V6 is een beest, de elise cup 220 is een fantastische wagen, maar als het voor een paar keer per jaar is en op het circuit kocht ik een rover S1 of S2 zonder kenteken ( en taxen ) en iets van 170 pk op 740 kg
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 01:46
- Naam: Andre
- Auto: speedster powerrrrrrrrr
Re: elise cup < > exige v6 circuit
speedster turbo kopen.
licht, snel (ler dan de exige v6 mits upgrade turbo op oem blok) en goedkoper....
ikzelf zit nu op een gewicht/pk/nm verhouding van een Gallardo met m'n opeltje
licht, snel (ler dan de exige v6 mits upgrade turbo op oem blok) en goedkoper....
ikzelf zit nu op een gewicht/pk/nm verhouding van een Gallardo met m'n opeltje

F.Janssen z20let tuning ;)