Na de carwash: kraken

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Bertus
Auto: Elise S2 CR 2010

Na de carwash: kraken

Bericht door Bertus »

Hoi,

Tot dusver niets dan plezier met de Elise die ik in oktober kocht, maar toch één zorg.

Vorige week liet ik 'm poetsen in een hand car wash waar ze erg grondig te werk gaan. Nadien reed ik een tiental kilometer terug naar mijn garage. Toen ik de auto vier dagen later weer gebruikte, leek het wel alsof hij vastgeroest was: ik kon erg moeilijk vertrekken, wat gepaard ging met een krakend geluid. Eens vertrokken, leek het probleem opgelost. Die dag deed ik twee korte ritten van ongeveer 10 km. Toen ik een paar dagen later opnieuw vertrok, was er nog een zeer kort kraakje te horen.

Iemand een idee wat dit is? Heeft het te maken met te enthousiast met de hogedrukreiniger de wielen reinigen? Corrosie op de remmen of zo?

Groet!
Bertus
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Re: Na de carwash: kraken

Bericht door mindp0wer »

Handrem stond op? Dan lijken het mij inderdaad de remmen die een beetje vast zaten van corrosie.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
vital
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer

Bericht door vital »

Als ik de wagen gepoetst heb en ik rij hem recht de garage in dan heb ik dit ook, soms zitten ze goed vast, dit zijn de remblokjes die tegen de remschijven plakken door het water wat dan corrosie vormt.
Ik rij meestal een klein rondje (2-3 km) ,als de weg droog is, en dan heb ik het niet. Hierdoor warmen de remmen op en is het vocht weg.

Dus normaal na een 10tal kilometer rijden zou dit niet meer mogen.
The difference between men and boys is the price of their toys!
Martin
Auto: Elise S2

Bericht door Martin »

Ik heb dit inderdaad ook als ik de auto na het wassen in de garage zet. Daarbij zet ik hem niet op de handrem. Hij kan dan inderdaad behoorlijk vastzitten. Maar als je gaat rijden is het weer over. Verder dus niets aan de hand. Wat ik wel eens doe is als ik de auto 's middags wegzet, deze 's avonds even met de hand heen en weer rollen. Dan heb ik het meestal ook niet als ik een paar weken later ga rijden. Of inderdaad wat Vital ook zegt, even een rondje rijden na het wassen en hem dan wegzetten (niet op de handrem).
Bertus
Auto: Elise S2 CR 2010

Bericht door Bertus »

Ik had dus wel degelijk een tiental kilometer gereden. Ik denk wel dat de handrem op stond. Zal ik dus niet meer doen. :-/

Groet,
Bertus
Plaats reactie