7 december organiseert Lotus on Track de laatste trackday voor dit jaar in Zolder.
deze trackdays zijn absoluut de meest veilige en vriendelijke, en erg geschikt voor rijders die voor het eerst hun dierbare bezit eens op een circuit willen proberen.
http://www.lotus-on-track.com/booking/z ... ember-2014
er zijn nog redelijk wat plaatsen beschikbaar, voor meer informatie vraag het rustig aan de organisator, ook als je geen lid bent van lotus on track !
(dit kost overigens slechts 30.- per jaar en alleen de eerste twee jaar)
Zolder trackday lotus on track 7 dec
- keesv
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
- Hugo
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
Re: Zolder trackday lotus on track 7 dec
forumlid Email heeft deze vraag ook al gesteld
viewtopic.php?f=17&t=6308&p=93434#p93434
ik kom ook met de Europa
was aanvankelijk wel van plan om in te schrijven en mee te doen, maar zal niet lukken, kom wel alles eens verkennen want wil zeker volgend jaar deelnemen aan een LoT op Zolder
er moeten nog enkele zaken uitgeklaard worden, het voornaamste is de verplichte helmdracht
, dit lukt namelijk niet
ik ben te groot
de Europa is één van de laagste coupé-auto's ( auto's met een dakje), de Europa is met zijn 108 cm nog enkele cm lager dan bv een Elise
zelf ben ik 188 cm
, pas wel juist in mijn Europa, maar voor een helm is geen plaats, ik kan nog net mijn platte hand tussen mijn hoofd en het dakje steken
, om deze reden is ook de bekleding van de hemel al verwijderd
een helm zoals deze piloot van een Europa lukt niet voor mij
en de Europa zo laag zetten als bovenstaande zal ook wel niet helpen zeker
de enig denkbare oplossing zou zijn een lager stoeltje, maar zit nu al wel zo goed als met mijn gat op de harde bodem, dus veel winst is daar ook niet te boeken, heb al wel eens het stoeltje eruit gehaald en zo gereden
is te doen in de lengte, maar geen houvast zijdelings, alhoewel ik dan toch min of meer in een kuip zit door de hoge chassisbalk ( 30cm ) en de 15 cm hoge zijkant
zal er wel iets op vinden tegen volgend jaar, maar kom ook even verkennen in verband met het geluid van de uitlaat, heb nu maar een heel klein uitlaatpotje
, heb nog wel de originele grote uitlaatpot
, is niet zo moeilijk om die te vervangen, duurt maar een 20 tal minuutjes, maar als het niet moet doe ik het niet natuurlijk
kom ook even zien met welke banden er wordt gereden, heb 2 stellen wielen +banden, één in de originele maten 175/70/13 vooraan en 185/70/13 achteraan, en één stel 185/60/13 voor 205/60/13 achter
allemaal in gewoon straat profiel
dat laatste stel is nu ongeveer voor de helft afgesleten, denk dat daar van een dagje op Zolder niet veel meer van zal overblijven
, zijn ook al van 2009, zullen toch binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden
toen waren ze nog nieuw
in elk geval kom dus zeker 7 december naar Zolder met de Europa om de sfeer eens op te snuiven, tenzij dat het echt heel slecht weer moest zijn

viewtopic.php?f=17&t=6308&p=93434#p93434
ik kom ook met de Europa

was aanvankelijk wel van plan om in te schrijven en mee te doen, maar zal niet lukken, kom wel alles eens verkennen want wil zeker volgend jaar deelnemen aan een LoT op Zolder

er moeten nog enkele zaken uitgeklaard worden, het voornaamste is de verplichte helmdracht

de Europa is één van de laagste coupé-auto's ( auto's met een dakje), de Europa is met zijn 108 cm nog enkele cm lager dan bv een Elise

zelf ben ik 188 cm

een helm zoals deze piloot van een Europa lukt niet voor mij
en de Europa zo laag zetten als bovenstaande zal ook wel niet helpen zeker

de enig denkbare oplossing zou zijn een lager stoeltje, maar zit nu al wel zo goed als met mijn gat op de harde bodem, dus veel winst is daar ook niet te boeken, heb al wel eens het stoeltje eruit gehaald en zo gereden

zal er wel iets op vinden tegen volgend jaar, maar kom ook even verkennen in verband met het geluid van de uitlaat, heb nu maar een heel klein uitlaatpotje

kom ook even zien met welke banden er wordt gereden, heb 2 stellen wielen +banden, één in de originele maten 175/70/13 vooraan en 185/70/13 achteraan, en één stel 185/60/13 voor 205/60/13 achter

dat laatste stel is nu ongeveer voor de helft afgesleten, denk dat daar van een dagje op Zolder niet veel meer van zal overblijven

toen waren ze nog nieuw

in elk geval kom dus zeker 7 december naar Zolder met de Europa om de sfeer eens op te snuiven, tenzij dat het echt heel slecht weer moest zijn

- keesv
- Naam: Kees
- Auto: Elise S1 S2
Re: Zolder trackday lotus on track 7 dec
een kevlar motorsport stoeltje is je enige optie denk ik Hugo,
dan zit je nagenoeg op de grond.
comfort of een kussen heb je gek genoeg niet nodig, we racen allemaal in een harde kuip.
http://elise-spares.com/index.php?route ... uct_id=181
kevlar beschermt gelijk uw eigen bodem
dan zit je nagenoeg op de grond.
comfort of een kussen heb je gek genoeg niet nodig, we racen allemaal in een harde kuip.
http://elise-spares.com/index.php?route ... uct_id=181
kevlar beschermt gelijk uw eigen bodem