Elise S (2010->) of een Exige S240 (2008)

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
PascalM
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015

Elise S (2010->) of een Exige S240 (2008)

Bericht door PascalM »

Hallo,

net op de valreep van de WK openingsceremonie even aftoetsen.

Mocht je kunnen kiezen tussen een 2e handse Elise S (2010 of jonger) of een Exige S240 (2008), voor welke zou je dan gaan?

Mijn zoektocht naar een Elise S levert niets op. Een Exige S240 (2008) zou wel een mooi alternatief kunnen zijn. Een testrit zit er aan te komen, maar vond jullie mening toch ook wel belangrijk. Al die kennis en ervaring...

greetz,
Pascal.
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Re: Elise S (2010->) of een Exige S240 (2008)

Bericht door stekki »

Hangt er een beetje van af, als je echt van plan bent om te gaan tracken, zou ik voor de Exige gaan. Deze heeft hardere afstelling en is wat radicaler. Als je meer wilt gaan toeren is de S zeker goed genoeg, met als plus dat je altijd makkelijk dakje in de koffer kan steken (softtop).

Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar een 2010 SC Elise, dus met de nieuwe body.
Deze zijn wel moeilijker te vinden (2ZZ S3).
Light is not right
Dominiek
Auto: Elise S2 S

Bericht door Dominiek »

Blijkbaar ben ik de enige niet die uitkijkt voor een S of SC... Succes!
Speur al maanden alle sites af en ben nog niets tegengekomen...
Tip: op Lotus.fr staat een grijze Elise SC te koop ....
PascalM

Bericht door PascalM »

Tracken staat niet op het programma.
Touren daarentegen...

Van de Exige kan de hardtop er ook af. En als je de Performance Pack hebt, dan heb je er een regelbare ophanging bij. Wat het beiden dan ook dichter bij elkaar brengt.
Allee, dat is wat dat ik denk...
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Een setje Nitron zit er zo onder ;) Dan maakt het niet heel veel uit, Exige of Elise.. de Exige PP heeft wel de grote remmen maar als je toch niet gaat tracken.., wat wellicht belangrijker kan zijn is dat je in een Exige niks door de achteruitkijk spiegel ziet en bij de Elise wel, dit is een groot voordeel voor op straat in mijn ogen..
Voor alleen toeren en af en toe een sprintje trekken zal ik zelf voor een Elise 3 Club Racer gaan 8-)
Heb zelf een Exige en de soft top past trouwens prima in de bagage ruimte.. ;)
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Hans340R schreef: Voor alleen toeren en af en toe een sprintje trekken zal ik zelf voor een Elise 3 Club Racer gaan 8-)
Check!
Dat is exact het doel waarvoor ik de mijne gebruik, zalige auto!
En ... In tegenstelling van wat iedereen denkt of gelooft ... ik heb minder rugproblemen in de zeteltjes van mijn CR dan in mijn Audi.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
PascalM

Bericht door PascalM »

Hans340R schreef: wat wellicht belangrijker kan zijn is dat je in een Exige niks door de achteruitkijk spiegel ziet en bij de Elise wel, dit is een groot voordeel voor op straat in mijn ogen.
Yep, dit is inderdaad een twijfelpunt.
Maar goed, dat went wel zeker?

Anderzijds, ik ben stilaan van mening dat de Exige meer voor track is gebouwd en niet zo voor alledaags baanwerk geschikt is.
Erwin schreef:En ... In tegenstelling van wat iedereen denkt of gelooft ... ik heb minder rugproblemen in de zeteltjes van mijn CR dan in mijn Audi.
Awel ja, ik denk dat nu ook :)
Als ik die harde schelpen met wat padding zie, kan ik moeilijk geloven dat ik na een ritje van 800km richting zuiden gezwind uit de Elise stap en geniet van een aperitiefje...
mevistox5
Auto: 340R;340R

Bericht door mevistox5 »

Hans340R schreef: wat wellicht belangrijker kan zijn is dat je in een Exige niks door de achteruitkijk spiegel ziet en bij de Elise wel, dit is een groot voordeel voor op straat in mijn ogen..
@ Hans: ik dacht even dat dit de opmaat was om de Exige weg te doen.........

@ Pascal: Ja je ziet niets door de achterruit, maar dat hindert niet echt. Gewoon de twee buitenspiegels goed instellen en gebruiken. Lastiger wordt het als je alleen 4-punts gordels installeert of als het een RHD is. Dan kan het goed zijn dat als je in een hoek een weg op moet draaien dat je eigenlijk niet goed kan kijken.
tibby
Naam: Andre
Auto: speedster powerrrrrrrrr

Bericht door tibby »

Elise R van 2010 (zeldzaam) Dus een atmo 1.8 Hier plaats je een Radium turbo of watergekoelde TVS charger op.
Dan heb je de nieuwe bodykit en blaas je gelijk alles weg.
Of
Exige NA met bovengaande.

Kan je de nieuwe exige v6 bijbenen als je wil :mrgreen:

grtz
F.Janssen z20let tuning ;)
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

tibby schreef:Elise R van 2010 (zeldzaam) Dus een atmo 1.8 Hier plaats je een Radium turbo of watergekoelde TVS charger op.
Dan heb je de nieuwe bodykit en blaas je gelijk alles weg.
Of
Exige NA met bovengaande.

Kan je de nieuwe exige v6 bijbenen als je wil :mrgreen:

grtz
Tibby, dit is exact wat ik zou doen, echter, ik zou een SC zoeken met nieuwe body en dan compressor swap met de TVS. Waarom SC, nog minder kans op "eventuele" probs bij de jaarlijkse keuring. Ik hoop om volgend jaar toch de watergekoelde charger nog bij te laten plaatsen op men TVS. Normaal gezien komen er volgende maand nog wat extra goodies op om nog wat pk's te winnen :p.
Light is not right
Plaats reactie