Na de zomer wil ik mijn s1 misschien weg doen
(Voor een s2 dan) , ik wil eens iets anders.
Nu ben ik al eens aant loere opt net
Nu zie ik een Lhd 122pk 18000€
Of een Rhd 111r 192pk 18000€
Wat zou jij kieze !
Of is het beter gewoon te blijve rijde met de s1 . (Omdat ik toch bij een elise blijf)
Omdat ik zie dat er mense zijn die van s2 terug na s1 gaan !
Ik rij al bijna 4 jaar met mijn s1 en prijzen zijn in mijn ogen gebleven.
Is dit ook nog het geval met de s2 die nu 18000€ kost , wat koste deze wagen zo een 4 jaar gelede ?
Welke keuze ?
- larsy
- Naam: Lars
- Auto: Elise S1
Welke keuze ?
Laatst gewijzigd door larsy op 09 mei 2014, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Re: Welke keuze ?
Bij Van der Kooi (Nederlandse Lotus importeur) staat deze te koop in opdracht van en particulier. De eigenaar ken ik wel en kan je er zo mee in contact brengen. Het is een hele nette S2 mocht je serieus op zoek gaan.
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 8-e91072ce
RHD of LHD: Ik prefereer LHD, toch iets wat we gewend zijn al heeft RHD wel iets.
Prijzen blijven denk ik aardig stabiel en zal niet heel veel meer in wijzigen.
Een 120pk Rover of 192PK Toyota? Rij maar eens met beide, ze hebben verschillende karakters en het een zal je beter liggen dan het andere. Als je het motor karakter van de S1 erg kunt waarderen zou ik bij de Rover blijven maar een kijkje in de keuken van de Toyota's kan natuurlijk nooit kwaad.
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 8-e91072ce
RHD of LHD: Ik prefereer LHD, toch iets wat we gewend zijn al heeft RHD wel iets.
Prijzen blijven denk ik aardig stabiel en zal niet heel veel meer in wijzigen.
Een 120pk Rover of 192PK Toyota? Rij maar eens met beide, ze hebben verschillende karakters en het een zal je beter liggen dan het andere. Als je het motor karakter van de S1 erg kunt waarderen zou ik bij de Rover blijven maar een kijkje in de keuken van de Toyota's kan natuurlijk nooit kwaad.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Is je S1 opleuken / modificeren geen optie?
Mogelijkheden zat om je wagen -aan te passen- zodat deze onherkebaar wordt. Enerzijds kwa looks (accesoires/wrap/velgen), anderzijds kwa rijgedrag (motortuning/ophangingtuning/velgen-banden).
Weet niet of de stap S1 -> S2 veel zal uitmaken in het gevoel "iets anders" te hebben.
Ik denk dat een wrapje, andere ophanging, ander velgen en wat motortuning een bredere smile zal geven dan gewoon van S1 naar S2 te gaan.
Just my 2ct
Mogelijkheden zat om je wagen -aan te passen- zodat deze onherkebaar wordt. Enerzijds kwa looks (accesoires/wrap/velgen), anderzijds kwa rijgedrag (motortuning/ophangingtuning/velgen-banden).
Weet niet of de stap S1 -> S2 veel zal uitmaken in het gevoel "iets anders" te hebben.
Ik denk dat een wrapje, andere ophanging, ander velgen en wat motortuning een bredere smile zal geven dan gewoon van S1 naar S2 te gaan.
Just my 2ct

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
ik zou de S1 niet omruilen voor een S2,denk dat op termijn de waarde van een S1 vaster is dan van een S2 waar er veel meer van gemaakt zijn
een goede 111R voor 18K is momenteel ook al moeilijk te vinden ,en RHD heeft toch zijn nadelen en is later moeilijker te verkopen

een goede 111R voor 18K is momenteel ook al moeilijk te vinden ,en RHD heeft toch zijn nadelen en is later moeilijker te verkopen

[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- larsy
- Naam: Lars
- Auto: Elise S1
Bedankt voor de reacties.
-Mooi wagen coen ,maar als ik nu kies is het een : donker grijze,zwart of een rode.
-"modificeren" ik heb: 2 sette velgen ,hardtop in carbon wrap ,lange zwarte diffuser met vinne ,regelbare veren ,kat. Vervangstuk ,sport filter,spoorverbreders,dust cover,...
Dus daar stopt het ook ergens.
Ja ne emerald ecu zou ik nog kunne kopen (maar wil dan ook eerst het fijne kenne van dit spul van iemand die het echt gebruikt).
-de neus van een s2 is mooier !maar als het niet echt anders is kwa rijplezier dan de s1 , kan ik het misschien beter zo laten .
-Mooi wagen coen ,maar als ik nu kies is het een : donker grijze,zwart of een rode.
-"modificeren" ik heb: 2 sette velgen ,hardtop in carbon wrap ,lange zwarte diffuser met vinne ,regelbare veren ,kat. Vervangstuk ,sport filter,spoorverbreders,dust cover,...
Dus daar stopt het ook ergens.
Ja ne emerald ecu zou ik nog kunne kopen (maar wil dan ook eerst het fijne kenne van dit spul van iemand die het echt gebruikt).
-de neus van een s2 is mooier !maar als het niet echt anders is kwa rijplezier dan de s1 , kan ik het misschien beter zo laten .
- stekki
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
Steek er een honda blok in en verf de elise in martini kleuren.
En verkoop hem erna aan mij

Light is not right
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Honda Elise's breken allemaal af op de driveshafts en ervoor, doe mij maar een Duratecstekki schreef:Steek er een honda blok in en verf de elise in martini kleuren.

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
lolstekki schreef:Steek er een honda blok in en verf de elise in martini kleuren.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End