Kenteken probleem
-
- Auto: Elise 111R
Kenteken probleem
Mijn 111R heeft een fraaie kleinere home made plastic kentekenplaat voor en een officiële kentekenplaat achter. Nu hoor ik dat hij zo niet door de APK komt. Ik heb echter geen andere officiële kentekenplaat er bij gekregen van de vorige eigenaar. Dus ik heb hem gebeld. Het blijkt dat hij de officiële voorste kentekenplaat weggegooid heeft nadat deze voor de zoveelste keer over de straatstenen schuurde en er een stuk van omgevouwen en afgebroken is. Hij vertelde mij dat hij al jaren met dit plastic kenteken reed en gewoon door de APK gekomen is.
What to do? Ik wil niet met een duplicaat code op mijn kentekenplaat rijden (zo'n klein 1-tje extra)! Dit geeft mij altijd de indruk dat iemand niet zuinig is geweest op zijn auto. Dit gebeurd echter wel als ik de RDW vraag om een nieuwe kentekenplaat.
What to do? Ik wil niet met een duplicaat code op mijn kentekenplaat rijden (zo'n klein 1-tje extra)! Dit geeft mij altijd de indruk dat iemand niet zuinig is geweest op zijn auto. Dit gebeurd echter wel als ik de RDW vraag om een nieuwe kentekenplaat.
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
- HJW
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
Re: Kenteken probleem
Ik denk dat het 1tje de enige optie is. Lekker handig van die vorige eigenaar.
De regels zijn best streng omtrent kentekenplaten. Theoretisch zou er ook een andere Elise rond kunnen rijden met jouw andere plaat en een kleintje voorop. En dat is nou net wat ze willen voorkomen..
De regels zijn best streng omtrent kentekenplaten. Theoretisch zou er ook een andere Elise rond kunnen rijden met jouw andere plaat en een kleintje voorop. En dat is nou net wat ze willen voorkomen..
Lotus Elise S2 2005
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
-
Coen, als dat zo is heb je zojuist m'n dag gemaakt
Tenzij het alternatief nog erger is...

- Coen
Heel raar, ik zou er haast mijn hand voor in het vuur durven te steken dat ik heb gelezen dat het niet meer van toepassing was. Ik heb het toen nog uit zitten zoeken. Sindsdien zag ik onderstaande ook vaak toegepast worden, met name door garages.
"Koop een flesje thinner, kan je de kleur van het nummertje eraf wrijven met de APK gewoon met een merkstift zwart maken en als je thuiskomt haal je je flesje thinner weer tevoorschijn"
http://www.rdw.nl/kentekenprocessen/Pag ... plaat.aspx
Andere mogelijkheid is zeggen dat je beide kentekenplaten kwijt bent, 2 nieuwe aanvraagt met een 1 erop en vervolgens rond gaat rijden met voor de sticker en achter de oude plaat zonder de 1 erop. Beide nieuwe platen kun je dan in de kofferbak leggen. Echter bega je dan wel 2 overtredingen
"Koop een flesje thinner, kan je de kleur van het nummertje eraf wrijven met de APK gewoon met een merkstift zwart maken en als je thuiskomt haal je je flesje thinner weer tevoorschijn"
http://www.rdw.nl/kentekenprocessen/Pag ... plaat.aspx
Andere mogelijkheid is zeggen dat je beide kentekenplaten kwijt bent, 2 nieuwe aanvraagt met een 1 erop en vervolgens rond gaat rijden met voor de sticker en achter de oude plaat zonder de 1 erop. Beide nieuwe platen kun je dan in de kofferbak leggen. Echter bega je dan wel 2 overtredingen

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
Ik zal binnenkort eens anoniem de RDW bellen voor info
Volgens mij is gebruik van thinner of het niet monteren van de juiste kentekenplaten officieel een misdrijf...

Volgens mij is gebruik van thinner of het niet monteren van de juiste kentekenplaten officieel een misdrijf...
- Coen
Maar dat misdrijf beging je toch al met je stickerkentekenplaatBlack111R schreef:Ik zal binnenkort eens anoniem de RDW bellen voor info![]()

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Auto: 340R;340R
Da's behoorlijk vervelend. Formeel komt inderdaad de wagen niet door de APK als er niet de juiste platen bij zitten. Er zijn keuringsstations die de gok nemen, dat is natuurlijk makkelijker als je weet dat in geval van een herkeuring de juiste nummerplaat in de kofferbak ligt.
Even googlen levert de volgde info op:
Bij kentekenplaat kwijt volgt een duplicaat code:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... tolen.aspx
Is de kentekenplaat beschadigd:
Als uw kentekenplaat slecht of nauwelijks leesbaar is, kunt u nieuwe platen aanschaffen. Bij beschadiging van uw kentekenplaat zal, als de lamineercode en kentekennummer nog leesbaar is, de kentekenfabrikant de kentekenplaat dupliceren zonder ophoging van de duplicaatcode.
Ik maak je hier niet blijer mee, sorry....
Even googlen levert de volgde info op:
Bij kentekenplaat kwijt volgt een duplicaat code:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... tolen.aspx
Is de kentekenplaat beschadigd:
Als uw kentekenplaat slecht of nauwelijks leesbaar is, kunt u nieuwe platen aanschaffen. Bij beschadiging van uw kentekenplaat zal, als de lamineercode en kentekennummer nog leesbaar is, de kentekenfabrikant de kentekenplaat dupliceren zonder ophoging van de duplicaatcode.
Ik maak je hier niet blijer mee, sorry....
-
- Auto: 340R;340R
Er is juridisch een verschil tussen overtreding en een misdrijf. Rijden met te kleine of stikkerplaten is een overtreding (zelfs een bewuste overtreding) dat kan worden afgedaan met een waarschuwing of een boete.Coen schreef:Maar dat misdrijf beging je toch al met je stickerkentekenplaatBlack111R schreef:Ik zal binnenkort eens anoniem de RDW bellen voor info![]()
Een misdrijf wordt het pas (kan ik me zo voorstellen) als je rijdt met valse kentekenplaten.
-
Zolang je de originele platen hebt en deze exact overeenkomen met de sticker of kleine plaat denk ik dat het wel wat meevalt. Zodra hier verschil in zit bega je denk ik een misdrijf. Denk dat dit ook zo is als je met thinner aan de slag gaat.
Ik moet de RDW nog even bellen maar denk dat ik probeer ergens een APK goedkeuring te regelen en dan hopen dat er geen steekproef zal plaatsvinden.
Ik moet de RDW nog even bellen maar denk dat ik probeer ergens een APK goedkeuring te regelen en dan hopen dat er geen steekproef zal plaatsvinden.