exige ombouw

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
tiger_bel
Auto: Exige S, Lotus 7 S3,GTM

exige ombouw

Bericht door tiger_bel »

forum doorgelezen (search) en heel wat mensen hebben elise"s omgebouwd van RHD naar LHD. chapeau.
ik overweeg om mijn exige S 2007 met airco ook om te bouwen, maar daar is er precies weinig van te vinden.

dus alle info hieromtrent is welkom, we hebben al een aantal kitcars gebouwd dus weten wel wat een inbus en een steeksleutel is... ;) maar
waar vind ik een ombouwkit exige ?
de dashcover zou niet meer beschikbaar zijn blijkbaar...?
hoeveel uren werk ? enz enz..

bedankt,
rgds
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Re: exige ombouw

Bericht door Erwin »

Hi,

Voor de duidelijkheid heb ik zelf nog geen ombouw gedaan, maar heb wel een hoop sleutelervaring en wat basiskennis.

Tussen ombouw van een Elise en een Exige is er volgens mij bitter weinig verschil.

Ombouwkits kan je kopen bij bvb http://www.Elise-shop.com. Zo heel veel onderdelen zijn het niet, dus je kan er gewoon de partslist bijnemen en één voor één aflopen wat je nodig hebt. (Wel wat extra gezien de airco en ABS).

Wat betreft de dashcover, zijn er een aantal mogelijkheden.
Ofwel laat je dit verbouwen, ofwel kan je oplossingen kopen bvb :
http://www.jubu-performance.com/de/lotu ... PTExXS4%3D

Qua aantal werkuren heb ik al een aantal keer gehoord dat het rond de 50 uur schommelt. Enkel, als je het zelf doet, ga je toch nog wat extra goodies doen en loopt het al snel uit door die extra's.

Er zijn wel een aantal forumleden die de ervaring hebben.

Als je wat handig bent, zou ik er zeker aan beginnen. Het is namelijk geen rocketscience :ugeek: ;)

Het enige dat we vragen is een uitgebreide becommentarieerde fotoreportage 8-) :mrgreen:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
tiger_bel

Bericht door tiger_bel »

bedankt Erwin,

er aan beginnen durf ik wel, maar zou toch eerst alle componenten willen verzamelen...

de dashcover zou ik met epoxy kunnen afgieten en dan spiegelen... dit op voorhand doen lijkt mij moeilijk, een mm verschil zie je snel en dan betekent het herbeginnen. en t' is nog wat te koud om nu in de garage met epoxy te werken.

de fotoreportage is het gemakkelijkst en is geen probleem, zo staan er een aantal op het net van de kits die we hebben gebouwd ;)

wordt de hendel om de koffer te openen ook verplaatst van rechts naar links ?? nog niks van gevonden en dan moet ie achteraan toch ook open. ??

rgds
tb
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

is het de oude dash dat je hebt? Dus die met grijze alcantara? Die zijn idd niet meer te verkrijgen, alsook de aluminium panelen onder de dash. Hier ga je inventief moeten zijn :). Voor de Exige S bestaan er geen kits zoals bij de S1 modellen. Het is meer werk dan je denkt, maar zeker mogelijk.
Light is not right
tiger_bel

Bericht door tiger_bel »

bedankt voor de reply,

t'is zeker de oude dash met alcantara, maar dat is denk ik na te maken, afgieten in polyester, maar is wel een werk.
ik zal is prijs vragen bij elise-shop voor alles...
probleem is een beetje dat je niet weet wat nodig is en wat hergebruikt kan worden...

rgds
tb
Plaats reactie