In- & uitrijden parkeergarages

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
vital
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer

In- & uitrijden parkeergarages

Bericht door vital »

Ik zou even willen weten of het mogelijk is om met een Exige (2010) openbare parkeergarages, ondergronds of met verdiepingen, over het algemeen zonder beschadigingen aan de frontspoiler in en uit te rijden.

Ik vraag het liever of er iemand ervaring mee heeft dan het persoonlijk te gaan uitproberen.

Met vluchtheuvels heb ik bijna nooit problemen als ik ze rustig neem, maar mijn ervaring met wegtakelen (Lotus!) is minder, dan moeten ze blokken achter de takelwagen steken voor niet te raken al is de helling niet echt steil.
Bijlagen
lotus4-1.JPG
lotus4-1.JPG (59.44 KiB) 3803 keer bekeken
lotus2-1.JPG
lotus2-1.JPG (56.97 KiB) 3803 keer bekeken
The difference between men and boys is the price of their toys!
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Re: In- & uitrijden parkeergarages

Bericht door FastEleven »

Mijn Exige S240 ligt een kleine 2 centimer lager dan standaard, en ik geraak in de parkeergarages waar ik kom probleemloos binnen. Dat betekent wel : super traag rijden waar de hellingen uitkomen op de benedenverdieping (wegens knik) en bij twijfel eventueel schuin rijden.

Met sommige vluchtheuvels heb ik meer moeite :cry: :cry: :cry:

Om die reden is mijn nummerplaat met velcro gemonteerd en hangt ze een halve centimeter onder splitter : als ik wat raak, dan kan ik supervoorzichtig en schuin doorrijden en nadien m'n nummerplaat gaan zoeken 8-) 8-) 8-)

Veel moeilijker is het uithalen van een ticketje bij het inrijden van zo'n parkeergarage : raampje open, 4 puntsgordel los, en helemaal strekken om er dan net niet aan te kunnen .... :oops: :oops: :oops:

Maar geef toe :
Man's arrival is a fact. It's the way in which he arrives that is the source of fascination.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Mario
Naam: Mario
Auto: Elise Type 25/Cooper S

Bericht door Mario »

Als de slagboom op een verhoog is geplaatst hoef je zelfs geen ticket te betalen... Hier in de buurt gratis naar de cinema, gratis parking ziekenhuis,... ;)
Marijn
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2

Bericht door Marijn »

Mario schreef:

Als de slagboom op een verhoog is geplaatst hoef je zelfs geen ticket te betalen... Hier in de buurt gratis naar de cinema, gratis parking ziekenhuis,... ;)
Schitterend, gewoon schitterend!
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Lol@ Mario! :D Met mijn Exige kwam ik hier in Nederland of Engeland geen parkeergarage in, tenzij je niet omhoog hoeft te rijden, maar het is die knik omhoog, die is te steil zeker in die smalle garages. Met de 2-Eleven hoef ik het al helemaal niet te proberen..
HJW
Naam: Hendrik-Jan
Auto: Elise S2

Bericht door HJW »

Top filmpje Marijn.
Ken een verhaal van iemand met een Speedster die een schriftelijke waarschuwing van zijn baas kreeg omdat hij op die manier op een parkeerplaats ging staan waar hij dus niet mocht staan.
Lotus Elise S2 2005
vital
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer

Bericht door vital »

Volgens mij zijn de garages in België en Nederland toch wel ongeveer gelijk, dus het spreekt zich tegen of het nu wel of niet gaat.

Voorlopig maar niet doen dan, enkel mijn eigen garage aan de kust eens proberen of eerst eens te voet gaan kijken, deze lijkt erg stijl, ook in geval met de onderkant van de wagen bij het buiten rijden, anders hang ik vast en kan ik gaan schommelen.
The difference between men and boys is the price of their toys!
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Zal inderdaad van garage tot garage afhangen, maar ik zou niet veralgemenen ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Ik heb geen problemen en parkeer al jaren overal ondergronds. Exige op standaard hoogte. Gewoon beetje rustig rijden en op sommige plaatsen schuin op of afrijden. Gaat prima.
Sometimes too much is just enough.
Majoma
Naam: Joost
Auto: Elise S1

Bericht door Majoma »

Deze zomer mijn Exige onder het hotel in Colmar (F) geparkeerd. Bij aankomst kwam de dame van de receptie in paniek naar buiten om te zeggen dat het echt niet ging. Volgens haar bleven bekende Duitse sportauto,s op de afrit hangen.
Mijn vrouw was zo vriendelijk om, op de buik liggend, mij aanwijzingen te geven.

Toegegeven; speling was soms 1mm, maar toch binnen geraakt.
Bleek een mooie oude garage te zijn waar het goed foto,s maken was.

Soms moet je gewoon proberen, en eenmaal binnen kom je er altijd uit. Maar dan wel achteruit! :D
don't grow up; it's a trap
Plaats reactie