Bij het buiten rijden deze ochtend merkte ik op dat de Lotus een oog uit is;
het licht aan de passagierzijde is kapot, enkel het standlichtje werkt nog.
Is dit makkelijk zelf te repareren of moet ik hiervoor werkelijk naar een garage?
Zie niet meteen waar en hoe ik de koplamp kan demonteren, de volledige front clam zal eraf moeten zeker?
Heb al altijd met Engelse wagens gereden, en dit is werkelijk de eerste keer dat ik zoiets voor heb... (zelf mijn MG deed daar niet aan mee )
stuur helemaal draaien ,dan via het binnenscherm de 3 bouten losdraaien (bouten met kartelrand en gleuf ) dan kun je de cover verwijderen lampje vervangen en bouten terug plaatsen ,maar niet te vast aandraaien ,breekt snel af
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Vandaag eens geprobeerd om de cover van de voorlichten te verwijderen. Blijkt een nogal stevig baasje te zijn.
In onderstaande video heb ik een mooi voorbeeld gevonden van hoe het zou moeten zijn; http://www.youtube.com/watch?v=PLkSN9BM5Kw
Bij mij blijft het bovenste gedeelte volhoudenen en wil niet lossen. Het is een Elise K-serie van 2001; er zitten, in tegenstelling tot de video, maar 3 boutjes in om los te draaien.
kun je niet een foto plaatsen van de boutjes,zodat ik kan zien of je wel de juiste hebt losgehaald,de seal om de cover kan best wel een beetje plakken als hij al lang vastzit
Marijn schreef:Vandaag eens geprobeerd om de cover van de voorlichten te verwijderen. Blijkt een nogal stevig baasje te zijn.
In onderstaande video heb ik een mooi voorbeeld gevonden van hoe het zou moeten zijn; http://www.youtube.com/watch?v=PLkSN9BM5Kw
Bij mij blijft het bovenste gedeelte volhoudenen en wil niet lossen. Het is een Elise K-serie van 2001; er zitten, in tegenstelling tot de video, maar 3 boutjes in om los te draaien.
Iemand die verdere tips heeft?
Vriendelijk bedankt!!!
Marijn schreef:Vandaag eens geprobeerd om de cover van de voorlichten te verwijderen. Blijkt een nogal stevig baasje te zijn.
Iemand die verdere tips heeft?
Vriendelijk bedankt!!!
Zijn inderdaad 3 boutjes bij de S2 van 2001. Gebruik eens wat kruipolie en laat die eens enkele uren inwerken.
Zoals waarschijnlijk al duidelijk ben ik geen Brico-man.
Hieronder foto van de situatie. Ik heb dus de groene uitgehaald maar hij lost niet, moeten de rode er ook uit?
je moet de 3 boutjes zoals op de foto verwijderen,niet de moeren hiermee zit de lamphouder binnenin mee vast,de bouten hebben een kartelrand met een gleuf voor een schroevendraaier,het kan zijn dat er ene een beetje verscholen zit achter een deel van het binnenscherm
Bijlagen