Original of not ?
- DarkScr3am
- Auto: '04 Elise 111R
Original of not ?
Hallo,
Hoe belangrijk is het origineel houden van je Lotus Elise (voor het behoud van de waarde, eventuele doorverkoop, ...)?
Speelt dit een grote rol, of helemaal niet ? Ik denk er bvb over na om het interieur van mijn Elise, dat momenteel rood is, te laten herbekleden in het wit omdat ik dat persoonlijk mooier vind.
Hoe belangrijk is het origineel houden van je Lotus Elise (voor het behoud van de waarde, eventuele doorverkoop, ...)?
Speelt dit een grote rol, of helemaal niet ? Ik denk er bvb over na om het interieur van mijn Elise, dat momenteel rood is, te laten herbekleden in het wit omdat ik dat persoonlijk mooier vind.
- Sander
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
Re: Original of not ?
Mijn visie is een originele look, eventueel met elementen van een nieuwere Elise zoals stoelen. Daarnaast is voor mij technisch the sky the limit. Ik doe de modificaties voor mezelf niet voor restwaarde. Ga er vanuit dat als je iets smaakvol aanpakt de meerwaarde 0 is en als je iets niet smaakvol aanpakt je Elise lastiger verkoopt.
Building >200BHP K-series
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Denk dat, zoals je zelf zegt bij een eventuele doorverkoop, de staat het belangrijkste is bij de verkoop.
Liever mooie zetels die opnieuw perfect zijn overtrokken dan versleten zetels
Daarvoor is de Elise Mk2 niet zeldzaam genoeg vind ik persoonlijk om het volledig origineel te houden.
Bij een Exige Mk1 of een 340R bv. zou ik het eerder origineel houden maar zelfs dan nog.
Als het interieur versleten is dan moet je het laten perfect herstellen maar zou dan eerder overwegen om het in hetzelfde kleur te laten.
Liever mooie zetels die opnieuw perfect zijn overtrokken dan versleten zetels

Daarvoor is de Elise Mk2 niet zeldzaam genoeg vind ik persoonlijk om het volledig origineel te houden.
Bij een Exige Mk1 of een 340R bv. zou ik het eerder origineel houden maar zelfs dan nog.
Als het interieur versleten is dan moet je het laten perfect herstellen maar zou dan eerder overwegen om het in hetzelfde kleur te laten.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ik denk er bvb over na om het interieur van mijn Elise, dat momenteel rood is, te laten herbekleden in het wit omdat ik dat persoonlijk mooier vind
Accoord, .... , maar witte zetels ????Liever mooie zetels die opnieuw perfect zijn overtrokken dan versleten zetels
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

-
Ieder zijn eigen meug, ErikFastEleven schreef:Accoord, .... , maar witte zetels ????
Wit kan mooi zijn maar voor hoelang... ?
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Ligt eraan hoe vaak je er met een donkere spijkerbroek op zitRed Baron schreef: Wit kan mooi zijn maar voor hoelang... ?

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Bij mij zouden het heel vlug zwarte zetels zijn!
Zolang je uw auto beter en eventueel wat mooier maakt kan je niks fout doen en de waarde gaat daardoor zeker niet verminderen.

Zolang je uw auto beter en eventueel wat mooier maakt kan je niks fout doen en de waarde gaat daardoor zeker niet verminderen.

- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Versleten zetels zou ik herstellen in dezelfde kleur of de zetels vervangen met originele (betere?) Lotus-stoelen. Veranderingen die de prestatie of betrouwbaarheid ten goede komen, dat kan nooit genoeg zijn
Maar daar ook met originele Lotus-parts.

Sometimes too much is just enough.
- DarkScr3am
- Auto: '04 Elise 111R
Hartelijk dank voor de feedback.
En kent er toevallig iemand een goed adresje hiervoor in West- of Oost-Vlaanderen aub
?
En kent er toevallig iemand een goed adresje hiervoor in West- of Oost-Vlaanderen aub

-
Hier staan verschillende adressen om je interieur te herbekleden.
viewtopic.php?f=38&t=5066&p=77272&hilit ... ken#p77272
viewtopic.php?f=38&t=5066&p=77272&hilit ... ken#p77272