Heater fan werkt niet

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gpl1408
Naam: Guus
Auto: Elise 111R

Heater fan werkt niet

Bericht door Gpl1408 »

Hallo, is iemand bekend met het probleem dat de kachelventiltor niet meer werkt. Ik heb gecontroleerd of zekeringen goed zijn en of de 3 standen schakelaar werkt. Dit is allemaal okay. Wie weet meer

bedankt voor de antwoorden. De auto staat al binnen. Dus de komende week de voorkant mar demonteren. Is er ergens een handleiding hoe ik dat zonder schade te maken kan doen
Laatst gewijzigd door Gpl1408 op 10 nov 2012, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulF
Naam: Paul
Auto: Elise S

Re: Heater fan werkt niet

Bericht door PaulF »

Hoogstwaarschijnlijk heb je een probleem met het resistorpack dat is namelijk
gevoelig voor oxidatie door vocht.
Op zich geen duur onderdeel,maar om dit te vervangen moet de voorste clam
verwijderd worden.

greets Paul
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Bericht door billie »

de resistorpack zit aan de onderkant van de blowermotor, clam demonteren en monteren en vervangen van resistorpack is al gauw 6 uur werk voor een onderdeel van 60 euro :? :?

http://www.elise-shop.com/heater-fan-re ... p-312.html
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Clam moet er alleen af wanneer je airco hebt.
Anders kan je je resistor pack verwisselen zonder de clam te verwijderen, tenzij
je je nieuwe resistor pack op een andere, beter afgeschermde plaats wilt monteren.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
billie

Bericht door billie »

wanneer je volgens het werkplaatsboek werkt moet wel degelijk de clam verwijderd worden ;)
thiva schreef:Clam moet er alleen af wanneer je airco hebt.
Anders kan je je resistor pack verwisselen zonder de clam te verwijderen, tenzij
je je nieuwe resistor pack op een andere, beter afgeschermde plaats wilt monteren.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

billie schreef:wanneer je volgens het werkplaatsboek werkt moet wel degelijk de clam verwijderd worden ;)
Dat kan wel, maar bij niet-airco modellen kan het ook zonder verwijderen van de clam. Dat spaart weer wat centjes.

Wanneer je de clam wel verwijdert kan je meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om een alu radiator en een rvs trekoog te steken.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
PaulF
Naam: Paul
Auto: Elise S

Bericht door PaulF »

Misschien ben je hiermee geholpen.http://wiki.seloc.org/index.php/Remove_ ... _clamshell

Voor zover ik het begrepen heb,moet je bij Toyota Elises altijd de clam verwijderen,met of zonder airco.

Ook deze nog gevonden
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... moval.html
billie

Bericht door billie »

zelfs met de clam verwijderd is het bij de toyota elises een crime om te doen, de blowermotor zit onder de rembekrachtiger verder loopt de koppelingsleiding boven het hele gebeuren ,degene die het resistorpack op zo een onlogische plaats heeft willen plaatsen moesten ze op een enkeltje naar de maan trakteren :evil:
PaulF schreef:Misschien ben je hiermee geholpen.http://wiki.seloc.org/index.php/Remove_ ... _clamshell

Voor zover ik het begrepen heb,moet je bij Toyota Elises altijd de clam verwijderen,met of zonder airco.

Ook deze nog gevonden
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... moval.html
Bijlagen
27032012416 (Kopie).jpg
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

Ik ken verschillende mensen die de "Thiva" truuk hebben toegepast. Het is dus te doen. Maar als je wat andere upgrades plant, zoals de alu radiator, tja dan is het een win-win. Alleen als de vijsjes van de clam bv die aan de zijkant "zot" draaien, dan vraag je je weer af, waarom heb ik in godsnaam die f*cking clam er toch afgehaald :-D :lol: :lol:
billie

Bericht door billie »

bij een toyota elise valt er niets te truuken de rembekrachtiger zit gewoon in de weg, bij een rover elise is het een ander verhaal :twisted:

aan beide zijden van de blowermotor zitten afdichtingen om de lucht goed te verplaatsen deze gaan gegarandeerd kapot als je niet genoeg ruimte hebt bij het de- en monteren van de motor ;)
fastcooki3 schreef:Ik ken verschillende mensen die de "Thiva" truuk hebben toegepast. Het is dus te doen. Maar als je wat andere upgrades plant, zoals de alu radiator, tja dan is het een win-win. Alleen als de vijsjes van de clam bv die aan de zijkant "zot" draaien, dan vraag je je weer af, waarom heb ik in godsnaam die f*cking clam er toch afgehaald :-D :lol: :lol:
Plaats reactie