Hulp gezocht, lotus elise R startprobleem
- Polieke
- Naam: Paul
- Auto: Elise R
Hulp gezocht, lotus elise R startprobleem
Beste lezer. Ik wilde zojuist een mooi stukje gaan toeren, maar helaas de lotus start niet. De batterij is niet leeg, wel is er drie weken niet mee gereden. Bij het omdraaien van de sleutel hoor ik een drietal tikken, maar de motor blijgt dood.
Enig idee hoe dit te verhelpen?
Veel dank vast voor de reacties. Groet, Paul
Enig idee hoe dit te verhelpen?
Veel dank vast voor de reacties. Groet, Paul
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Re: Hulp gezocht, lotus elise R startprobleem
Is de batterij voldoende opgeladen?

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
klinkt als accu leeg. oplader eraan hangen of als die niet gaat laden er een andere accu parallel opzetten. dit komt zo vaak voor bij deze wagens. gek dat Lotus hier nooit wat op heeft gevonden.
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Platte batterij, zonder twijfel. 

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Polieke
Lege batterij kan het denk ik niet zijn. Lampen, radio, alarm, ...doet het allemaal...
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Staat er een startonderbreking op? Dan kan het die hoofdrelais zijn.
M140i & GT3 Touring
- Polieke
Ja, ik heb een startonderbreker. Ik baal, ik heb 2 linkerhanden, hoe kom ik erachter of het de hoofdrelais is? Thanks weer..
- Mario
- Naam: Mario
- Auto: Elise Type 25/Cooper S
Batterij zal niet volledig ontladen zijn, maar net geen voldoende stroom kunnen leveren om te starten. Meestal gevolgd door ratelend geluid en lichten die vanzelf aanspringen. Twee weken niet rijden met de Elise en het kan al van dat zijn. Vijf minuten drupellader aanhangen en je kan terug starten...Polieke schreef:Lege batterij kan het denk ik niet zijn. Lampen, radio, alarm, ...doet het allemaal...
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Sssshhht. Blijkbaar hoort hij niet graag dat het simpelweg de batterij is.Mario schreef:Batterij zal niet volledig ontladen zijn, maar net geen voldoende stroom kunnen leveren om te starten. Meestal gevolgd door ratelend geluid en lichten die vanzelf aanspringen. Twee weken niet rijden met de Elise en het kan al van dat zijn. Vijf minuten drupellader aanhangen en je kan terug starten...Polieke schreef:Lege batterij kan het denk ik niet zijn. Lampen, radio, alarm, ...doet het allemaal...

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
+1

+1thiva schreef:Sssshhht. Blijkbaar hoort hij niet graag dat het simpelweg de batterij is.Mario schreef:Batterij zal niet volledig ontladen zijn, maar net geen voldoende stroom kunnen leveren om te starten. Meestal gevolgd door ratelend geluid en lichten die vanzelf aanspringen. Twee weken niet rijden met de Elise en het kan al van dat zijn. Vijf minuten drupellader aanhangen en je kan terug starten...Polieke schreef:Lege batterij kan het denk ik niet zijn. Lampen, radio, alarm, ...doet het allemaal...
thiva schreef:Sssshhht. Blijkbaar hoort hij niet graag dat het simpelweg de batterij is.Mario schreef:Batterij zal niet volledig ontladen zijn, maar net geen voldoende stroom kunnen leveren om te starten. Meestal gevolgd door ratelend geluid en lichten die vanzelf aanspringen. Twee weken niet rijden met de Elise en het kan al van dat zijn. Vijf minuten drupellader aanhangen en je kan terug starten...Polieke schreef:Lege batterij kan het denk ik niet zijn. Lampen, radio, alarm, ...doet het allemaal...
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]