Europa car configurator
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Europa car configurator
Mijn zin om toch sneller dan verwacht op een Europa over te schakelen groeit met de dag.
Ik probeer overal sites te vinden om eens de kleuren te zien, enkel op de site van Lotus Italië is er een iet of wat lullige car configurator.
Ten tweede zou ik de Europa eens willen zien met de volgende type velg van BBS ("RX", "CV", "CH black edition"). Kan je deze velgen op een Europa laten passen?
Als er mij eens iemand een donkerblauwe zou kunnen tonen met 1 van de bovenstaande velgtypes...kan er iemand wat fotoshoppen....de tuners onder ons enig advies...?
Heb alle 2de hands sites in binnen-en buitenland al afgesurft om de kleuren te zien.
Ga zelf binnenkort eens langs bij FKM, naar die zwarte kijken.
thx
Wim
Ik probeer overal sites te vinden om eens de kleuren te zien, enkel op de site van Lotus Italië is er een iet of wat lullige car configurator.
Ten tweede zou ik de Europa eens willen zien met de volgende type velg van BBS ("RX", "CV", "CH black edition"). Kan je deze velgen op een Europa laten passen?
Als er mij eens iemand een donkerblauwe zou kunnen tonen met 1 van de bovenstaande velgtypes...kan er iemand wat fotoshoppen....de tuners onder ons enig advies...?
Heb alle 2de hands sites in binnen-en buitenland al afgesurft om de kleuren te zien.
Ga zelf binnenkort eens langs bij FKM, naar die zwarte kijken.
thx
Wim
Re: Europa car configurator
die zwarte bij fkm is heel mooi en ook binnen in dat leder met dat roodbruin ,prachtig , moest gisteren in zwijndrecht zijn en ben dan 15 min doorgereden tot bij fkm , die zwarte is een 2de hands met bijna geen km op de teller en is zo goed als nieuw
Re: Europa car configurator
deze staat verhiest is een se , een prachtige wagen ook met dat leer als bij FKM , rood bruin
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Europa car configurator
Die bij Verhiest is echt wel af, maar is een SE.
Volgens mij heeft die dan 225 pk én dus een BIV van 5000€, daar waar de 200 pk maar de helft is. Een eenvoudige chiptuning brengt je voor veel minder geld naar minstens hetzelfde pk niveau.
Ik moét wel toegeven dat de SE in andere opzichten waarschijnlijk ook een véél beter wagen is. Niet alleen het commentaar in de reportage in Autowereld van de huidige Lotus CEO, dat de SE dé "echte" Lotus Europa is, maar de wijzigingen bleven niet beperkt to enkel wat meer vermogen: vond volgende op een site:
De tweeliter GM-krachtbron – we kennen hem ook uit Saabs - krijgt een nieuwe afstelling en een iets grotere turbo mee, zodat hij er nu 225 pk en 300 Newtonmeter uit perst. In de Europa S levert de 2.0 turbo 200 pk. Overigens meldt een Britse techneut ons fijntjes dat de krachtbron oorspronkelijk door de engineering afdeling van Lotus zelf is ontwikkeld.
Uiteraard gaat het verhaal verder. Ook het onderstel werd namelijk stevig beetgepakt. De hele afstelling is veranderd, maar veel opvallender is het gebruik van nieuwe en grotere en bredere wielen. Vóór 17 inch en achter 18 inch. Geschoeid met F1 Eagle-banden trouwens. Nee, niet op hun naam gekozen, maar omdat ze in de regen beter werken dan de alternatieven die Lotus bekeek.
Remmen
Ook het remsysteem werd aangepakt. De extra ruimte in de wielen werd meteen opgevuld met een AP racing-remsysteem en grotere schijven. De voorste meten 308 mm en zijn uitgerust met ‘dubbele’ vierzuiger remklauwen. ABS hoort er natuurlijk ook bij, maar onze techneut meldt gevat dat die zó is afgestemd dat hij de pret niet kan verzuren. "De antiblokkeertechniek gaat zich er pas mee bemoeien net voor je zou crashen.”
Tot slot nog even een blik in de cabine. Die is standaard met leer afgewerkt en oogt wat strakker dan in de vorige generatie.
Volgens mij heeft die dan 225 pk én dus een BIV van 5000€, daar waar de 200 pk maar de helft is. Een eenvoudige chiptuning brengt je voor veel minder geld naar minstens hetzelfde pk niveau.
Ik moét wel toegeven dat de SE in andere opzichten waarschijnlijk ook een véél beter wagen is. Niet alleen het commentaar in de reportage in Autowereld van de huidige Lotus CEO, dat de SE dé "echte" Lotus Europa is, maar de wijzigingen bleven niet beperkt to enkel wat meer vermogen: vond volgende op een site:
De tweeliter GM-krachtbron – we kennen hem ook uit Saabs - krijgt een nieuwe afstelling en een iets grotere turbo mee, zodat hij er nu 225 pk en 300 Newtonmeter uit perst. In de Europa S levert de 2.0 turbo 200 pk. Overigens meldt een Britse techneut ons fijntjes dat de krachtbron oorspronkelijk door de engineering afdeling van Lotus zelf is ontwikkeld.
Uiteraard gaat het verhaal verder. Ook het onderstel werd namelijk stevig beetgepakt. De hele afstelling is veranderd, maar veel opvallender is het gebruik van nieuwe en grotere en bredere wielen. Vóór 17 inch en achter 18 inch. Geschoeid met F1 Eagle-banden trouwens. Nee, niet op hun naam gekozen, maar omdat ze in de regen beter werken dan de alternatieven die Lotus bekeek.
Remmen
Ook het remsysteem werd aangepakt. De extra ruimte in de wielen werd meteen opgevuld met een AP racing-remsysteem en grotere schijven. De voorste meten 308 mm en zijn uitgerust met ‘dubbele’ vierzuiger remklauwen. ABS hoort er natuurlijk ook bij, maar onze techneut meldt gevat dat die zó is afgestemd dat hij de pret niet kan verzuren. "De antiblokkeertechniek gaat zich er pas mee bemoeien net voor je zou crashen.”
Tot slot nog even een blik in de cabine. Die is standaard met leer afgewerkt en oogt wat strakker dan in de vorige generatie.
Re: Europa car configurator
wim u moet ook rekenen 5000 euro biv dat is juist maar u heeft maar 1 optie en dat is het kleur op de SE , dus de ap remmen grotere wielen, het leer de mooiere afwerking in tetail als je dat allemaal uitrekend komt de se maar 2800 euro duurder + biv van 2500 euro meer is dat maar een 5300 euro en misschien een betere korting kom je maar op een verschil van 4300 euro en dat voor een SE tegenover een gewone S met de zelfste opties bij de S. dus bij mij is de keuze dan rap gemaakt
WimC schreef:Die bij Verhiest is echt wel af, maar is een SE.
Volgens mij heeft die dan 225 pk én dus een BIV van 5000€, daar waar de 200 pk maar de helft is. Een eenvoudige chiptuning brengt je voor veel minder geld naar minstens hetzelfde pk niveau.
Ik moét wel toegeven dat de SE in andere opzichten waarschijnlijk ook een véél beter wagen is. Niet alleen het commentaar in de reportage in Autowereld van de huidige Lotus CEO, dat de SE dé "echte" Lotus Europa is, maar de wijzigingen bleven niet beperkt to enkel wat meer vermogen: vond volgende op een site:
De tweeliter GM-krachtbron – we kennen hem ook uit Saabs - krijgt een nieuwe afstelling en een iets grotere turbo mee, zodat hij er nu 225 pk en 300 Newtonmeter uit perst. In de Europa S levert de 2.0 turbo 200 pk. Overigens meldt een Britse techneut ons fijntjes dat de krachtbron oorspronkelijk door de engineering afdeling van Lotus zelf is ontwikkeld.
Uiteraard gaat het verhaal verder. Ook het onderstel werd namelijk stevig beetgepakt. De hele afstelling is veranderd, maar veel opvallender is het gebruik van nieuwe en grotere en bredere wielen. Vóór 17 inch en achter 18 inch. Geschoeid met F1 Eagle-banden trouwens. Nee, niet op hun naam gekozen, maar omdat ze in de regen beter werken dan de alternatieven die Lotus bekeek.
Remmen
Ook het remsysteem werd aangepakt. De extra ruimte in de wielen werd meteen opgevuld met een AP racing-remsysteem en grotere schijven. De voorste meten 308 mm en zijn uitgerust met ‘dubbele’ vierzuiger remklauwen. ABS hoort er natuurlijk ook bij, maar onze techneut meldt gevat dat die zó is afgestemd dat hij de pret niet kan verzuren. "De antiblokkeertechniek gaat zich er pas mee bemoeien net voor je zou crashen.”
Tot slot nog even een blik in de cabine. Die is standaard met leer afgewerkt en oogt wat strakker dan in de vorige generatie.
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Europa car configurator
zeer goed punt heb je daar. Ik heb eigenlijk nog niet naar de prijslijsten gekeken.
... stof tot nadenken.
... stof tot nadenken.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 09:21
- Auto: Exige(s) S1 + S2
- Locatie: Denderwindeke
Re: Europa car configurator
......en bovendien is de chiptuning waar je naar verwijst niet evident door het efficiënt afschermen van de Lotus ECU.
Je kan het verhaal van Herman desbetreffend hier wel ergens lezen.
Groeten
Patrick
Je kan het verhaal van Herman desbetreffend hier wel ergens lezen.
Groeten
Patrick
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
- Auto: Elise S1
Re: Europa car configurator
@pkt
ja, ook al gelezen en als je ziet dat Lotus een grotere turbo monteert...
Maar eerlijk gezegd ben ik niet de man om de laatste 1/10en van een seconde eraf te knijpen..
de komende 2 maanden heb ik zwz toch geen tijd (2 nieuwe machines {tube & flat bed laser} gekocht en nieuwe hal bijgehuurd en alles wordt in Jan en Feb geïnstalleerd).
Laat mijn idee nog wat rijpen en zie wel wat ik doe
Wim
ja, ook al gelezen en als je ziet dat Lotus een grotere turbo monteert...
Maar eerlijk gezegd ben ik niet de man om de laatste 1/10en van een seconde eraf te knijpen..
de komende 2 maanden heb ik zwz toch geen tijd (2 nieuwe machines {tube & flat bed laser} gekocht en nieuwe hal bijgehuurd en alles wordt in Jan en Feb geïnstalleerd).
Laat mijn idee nog wat rijpen en zie wel wat ik doe
Wim
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 09:21
- Auto: Exige(s) S1 + S2
- Locatie: Denderwindeke
Re: Europa car configurator
Business before pleasure...... That's the right spirit.
Succes met de nieuwe investeringen.
Succes met de nieuwe investeringen.