Turbo
-
- Auto: '07 Elise 1.8i S
- Christopher
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
Re: Turbo
Bedoel je niet 2007 ipv 1997? 

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Voor de 1.6 Elise gingen je er een aantal voor. Wellicht kun je iets meer informatie vinden in dit topic?
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=4118
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=4118
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
Niet voor t'een of t'ander, maarre..
1) Wordt een turbo niet te heet in dat compartimentje vanachter? Plaats voor intercooler?
2) Komo-Tec is toch supercharging, geen turbo... dacht ik?
3) Ben je comfy met het Elise chassis in het grensgebied, maw kan je er al vlot mee den draai om? Beetje pedant mss, maar de Elise is een exponent van rijdynamiek in de dwarse richting, geen stoplichtsprinter. Voor je geld geeft aan meer vermogen, kan je dat imho best eerst aan jezelf spenderen, in de vorm van een rijopleiding (of 10). Daar heb je uiteindelijk meer plezier aan want je gaat zien dat je die aftermarket power eigenlijk niet nodig hebt om fun te stoken in deze wagen.
Just my 2 ct.
1) Wordt een turbo niet te heet in dat compartimentje vanachter? Plaats voor intercooler?
3) Ben je comfy met het Elise chassis in het grensgebied, maw kan je er al vlot mee den draai om? Beetje pedant mss, maar de Elise is een exponent van rijdynamiek in de dwarse richting, geen stoplichtsprinter. Voor je geld geeft aan meer vermogen, kan je dat imho best eerst aan jezelf spenderen, in de vorm van een rijopleiding (of 10). Daar heb je uiteindelijk meer plezier aan want je gaat zien dat je die aftermarket power eigenlijk niet nodig hebt om fun te stoken in deze wagen.
Just my 2 ct.
Obviously, youre not a golfer
-
- Naam: Frédéric
- Auto: Lotus Lotus Lotus
- Contacteer:
+1bAAx schreef:Niet voor t'een of t'ander, maarre..
Just my 2 ct.
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
+2 dan.bAAx schreef:Niet voor t'een of t'ander, maarre..
Just my 2 ct.
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
+3.Emiel schreef: +2 dan.
Een 180(?)PK staat natuurlijk altijd veel leuker dan 136pk en voor stoplichtsprintjes doet dat het ook beter, maar ik denk ook dat er echt nog veel te winnen valt aan de andere kant. Kun je alles al met de 136PK dat je daarom verder wil of is het om eerder genoemde reden?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Dim
- Auto: Exige S 240
persoonlijk denk ik dat eenieder doet waar hij zin in heeft.
De reden voor een supercharger hoeft niet enkel de stoplichtspurtjes te zijn (waar het verschil tussen pakweg een 192pk NA toyotus en een 220pk supercharged toyotus opvallend weinig is), maar kan gewoon comfort zijn. Een supercharged rijdt een pak "koppelrijker" in mijn bescheiden ervaring, wat heel wat leuker is in dagelijks verkeer ipv de hoge toeren te gaan zoeken. Dat vermoeit. Als je de wagen enkel als circuittool gebruikt, is dat een andere zaak.
Ja, er zal altijd meer te rapen zijn uit een wagen dan een gewone sterverling eruit haalt. But so what ? Wilt ge meer vermogen zonder een andere wagen te kopen, fine. Do it. Schroef er een zo groot mogelijke supercharger op. Heeft het economisch gezien zin ? Ik denk het niet, maar ik maak de rekening niet in dit geval.
De reden voor een supercharger hoeft niet enkel de stoplichtspurtjes te zijn (waar het verschil tussen pakweg een 192pk NA toyotus en een 220pk supercharged toyotus opvallend weinig is), maar kan gewoon comfort zijn. Een supercharged rijdt een pak "koppelrijker" in mijn bescheiden ervaring, wat heel wat leuker is in dagelijks verkeer ipv de hoge toeren te gaan zoeken. Dat vermoeit. Als je de wagen enkel als circuittool gebruikt, is dat een andere zaak.
Ja, er zal altijd meer te rapen zijn uit een wagen dan een gewone sterverling eruit haalt. But so what ? Wilt ge meer vermogen zonder een andere wagen te kopen, fine. Do it. Schroef er een zo groot mogelijke supercharger op. Heeft het economisch gezien zin ? Ik denk het niet, maar ik maak de rekening niet in dit geval.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.