motorstoringteken springt aan ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
micha
Naam: Michaël Pas
Auto: Elise mk2

motorstoringteken springt aan ?

Bericht door micha »

hoi, ik ging vanmorgen naar het werk en zag dat er een lampje brande, ik vertrok met de auto en ondervond dat hij nogal raar deed omdat hij als ik gas gaf ni echt vooruit ging zoals normaal,persies of iets of iemand hem tegenhield... maar in relanti draaide hij mooi, dat was 5min en het was weer weg.. lichtje ook verdwenen. nu rijdt het terug normaal.. iemand dat weet wat dit zou kunnen zijn en of dit een ernstig probleem is ??? alvast bedankt
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Re: motorstoringteken springt aan ?

Bericht door Blue Darkness »

Het toeval wil dat ik gisteren met m'n Elan net hetzelfde voor had... :roll:
Als ik vol door wou gaan leek hij plots even in te houden, om dan toch weer door te trekken. :?
Vandaag rijd hij weer heel normaal.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Edit. Ik dacht dat het om een Yota ging. :oops:
Laatst gewijzigd door thiva op 20 jun 2012, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Bericht door billie »

als de lambda sonde die voor de cat zit verkeerde waardes meet gaat het MIL lampje branden en gaat de motor op veilige modus rijden ,komt vaker voor en herstelt zich ook vaker vanzelf ,anders wordt het misschien een nieuwe sonde

we kunnen zondag tijdens de tour de foutcode even uitlezen dan heb je meer zekerheid over de storing
micha schreef:hoi, ik ging vanmorgen naar het werk en zag dat er een lampje brande, ik vertrok met de auto en ondervond dat hij nogal raar deed omdat hij als ik gas gaf ni echt vooruit ging zoals normaal,persies of iets of iemand hem tegenhield... maar in relanti draaide hij mooi, dat was 5min en het was weer weg.. lichtje ook verdwenen. nu rijdt het terug normaal.. iemand dat weet wat dit zou kunnen zijn en of dit een ernstig probleem is ??? alvast bedankt
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

Ik ken verschillende mensen die daar regelmatig last van hebben (allen met Elise S met Toyota motor!), meestal omdat ze wat enthousiast gas geven bij koude(re) motor en de motor (iets) te arm draait en bij gevolg in noodloop gaat. Terug starten reset de fout, moraal van het verhaal: meer geduld en beter opwarmen! ;-) Al kan het bij u ook iets anders zijn uiteraard.
Je kan die fout wel blijvend uitlezen met een ODBII scanner.
Christopher
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2

Bericht door Christopher »

Zelf ook gehad, 1,5 jaar geleden, weliswaar met Rover motor. Bougiekabels en bougies vervangen en alles ok. Eén van de kabels was niet goed meer, zag er niet uit.
Na vervanging de error reset in het systeem en nooit meer last van gehad :)
Plaats reactie