Ex-CEO Bahar klaagt Lotus aan
18 juni 2012
De soap rond Lotus gaat voort: voormalig CEO Dany Bahar heeft nu het Britse automerk aangeklaagd uit protest tegen zijn ontslag.
Dat meldt de Zwitserse krant Bilanz. Volgens de berichtgeving heeft Bahar Group Lotus aangeklaagd, nadat hij enkele weken geleden werd ontslagen. De in Turkije geboren Zwitser ontkent de geruchten dat hij met geld van het automerk zijn huizen zou hebben later verbouwen. Ook heeft hij volgens eigen zeggen geen privéjets of helikopters van Lotus’ geld aangeschaft.
Eerder was Bahar actief als COO bij Red Bull, waar hij bijdroeg aan het opzetten van de Formule 1-teams van het merk (Red Bull Racing en Toro Rosso). Van 2007 tot 2009 werkte hij voor Ferrari, waarna hij de overstap maakte naar Lotus. Bahar is mede verantwoordelijk voor het modellenoffensief waar het Britse merk in 2010 mee kwam, maar wat voor de nieuwe Maleisische eigenaar van Lotus, DRB-Hicom, in de ijskast is gezet. Momenteel is Lotus onder de hoede van Aslam Farikullah.
Bron : autoweek.nl
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Ex-CEO Bahar klaagt Lotus aan
... omdat Lotus misschien toch verkocht gaat worden ?
En ze, moest hij nog in dienst zijn, een dikke bonus aan hem zouden moeten uitbetalen ?
Voor zover de informatie destijds correct was in The Telegraph van 23 april 2012:
En ze, moest hij nog in dienst zijn, een dikke bonus aan hem zouden moeten uitbetalen ?
Voor zover de informatie destijds correct was in The Telegraph van 23 april 2012:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -sold.html(...) Mr Bahar’s contract, seen by The Daily Telegraph, says he is entitled to 5pc of the enterprise value of Group Lotus if it is sold or 5pc of the value of its shares if the car maker is floated on a stock market anywhere in the world.
The potential payment comes on top of a guaranteed annual payment of at least £1.2m, including a £600,000 salary and performance-related bonuses. (...)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- fastcooki3
- Auto: Maisto 340r 1:43
Belangrjiker uit dat artikel, is dat er 35 dikkoppen hun contract is opgezegd...
- electroshock
Ben ik nu lomp, versta ik geen engels, word ik nu oud, ...fastcooki3 schreef:Belangrjiker uit dat artikel, is dat er 35 dikkoppen hun contract is opgezegd...

ik zie dat toch nergens staan van die 35 C4's.

- fastcooki3
- electroshock
Als ik dat bronartikel aandachtig lees, zie ik vooral dat Bahar denkt recht in zijn schoenen te staan en verwijst naar contractuele afspraken. Maar of die Bilanz-reporters echte onderzoeksjournalisten zijn en ook een telefoontje naar Maleisië hebben gedaan ? Hoe dan ook, ik zou mijn optrekje ook zelf betalen en Proton enkel opzadelen met de kerosine-rekening.
Wait and sse.
En mijn kennis Maleisisch is nihil. Denkende een link te vinden tussen Syed Mokhtar Al-Bukhary en die andere Maleisische motorsport enthusiast, dat valt dik tegen.
Wait and sse.
En mijn kennis Maleisisch is nihil. Denkende een link te vinden tussen Syed Mokhtar Al-Bukhary en die andere Maleisische motorsport enthusiast, dat valt dik tegen.
- fastcooki3
Bij Hicom zijn ze heus wel rijk genoeg om Bahar zijn contract te laten uitvlooien, door een batterij advocaten, wees dus niet ongerust. Ze gaan hem niet zomaar aan de deur gezet hebben, dan hadden ze wel een regeling getroffen.
Bahar moet nu eenmaal procederen tegen Hicom, niet tegen Lotus, om zijn gezicht niet te verliezen. Dit al maar om nog ander werk te kunnen vinden.
Bahar moet nu eenmaal procederen tegen Hicom, niet tegen Lotus, om zijn gezicht niet te verliezen. Dit al maar om nog ander werk te kunnen vinden.
-
- Naam: Stefan
- Auto: Esprit
altijd grappig dat rijke mensen steeds meer geld willen.. lijkt bijna een ziekte.. ik moet mooi geld sparen en moet mijn kleren hier in de sale kopen en hun klagen gewoon aan om geld te verdienen... ga ik volgende keer ook doen