Bak

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Benoit
Naam: Benoit
Auto: Exige S1

Bak

Bericht door Benoit »

In mijn exige heb ik een Lotus Sport UCR bak zitten.
Die vind ik super alleen is de 5e op de snelweg echt te kort.
120-130 km/u -> 4à5k t/min

(Ik ben me ervan bewust dat dit geen snelwegdiertje is maar het is eigenlijk gewoon te ontzien om autosnelweg te doen...)

Na wat rondkijken en informeren kom ik als 1e optie op een Quaife 6bak uit.
Die heeft ongeveer dezelfde ratio's als de UCR bak (en die zijn super!) met als voordeel dat er een 6e bijzit die de hoge toerentallen zal beperken.

Iemand die me meer tips kan geven of andere interessante voorstellen kan doen?

Thanx!
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Re: Bak

Bericht door Emiel »

Mooie versnellingsbak, heel zuinig op zijn. Heb net mijn CR bak binnen gehad afgelopenweek.

Maar wat ik begrijp van de 6e versnelling is dat de bak er eigenlijk te klein voor is en er een compromie word gemaakt en daardoor niet zo sterk als de huidige bak is.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Kun je de huidige versnellingsbak niet laten resiveren en enkel de 5e vervangen door een langere verhouding ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Bericht door zeldzame kanarie »

Emiel schreef:Mooie versnellingsbak, heel zuinig op zijn. Heb net mijn CR bak binnen gehad afgelopenweek.

Maar wat ik begrijp van de 6e versnelling is dat de bak er eigenlijk te klein voor is en er een compromie word gemaakt en daardoor niet zo sterk als de huidige bak is.
hoeveel circuit kilometers kan zo een CR bak eigelijk verdragen voordat er een revisie aan moet gebeuren?
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Geen flauw idee.

De bakken zelf schijnen behoorlijk mishandel bestendig te zijn. Ook met wat meer vermogen.
Plaats reactie