Pagina 1 van 2

Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 24 mar 2012, 13:43
door ddez
Ik ben gisteren eindelijk tot bij de keuring geraakt. Milieukeuring deze keer geen probleem met de larini, dankzij mindp0wer zijn hulpstukje :D

lichten een opmerking, maar ale 't is goed gekregen
Nummerplaat, standaard opmerking
remmen dik in orde, derde remlicht netjes afgekoppeld voor ik binnen reed, dus ok

Niet originele zetel: ah da's tuning meneer, 7 euro bijdokken om naar het ce label te kijken. :roll:

Dan boven de put...

Die is verlaagd joeng, neeje, jawel.... Met veel moeite uitgelegd dat er toch heel wat mogelijke vering combo's zijn en dat Bilstein/Eibach wel degelijk origineel is...

Veren zijn ferm verroest... Nog discussie, mee in de put... Ale 't is goed.

Maar dan heeft hij mij toch nog afgekeurd omwille van een verroeste remleiding. Niet de flexibel tussen klauw en de vaste leiding, maar de vaste leiding zelf, achteraan rechts.

Nu heb ik 2 weken, 2 maanden als ik wat meer betaal omdat ik te laat ga zijn, om dat in orde te brengen. Er is inderdaad behoorlijk oppervlakkige roest, maar de boel voelt nog stevig genoeg. Soit, ze moeten worden vervangen, maar.... waar vind ik die dingen? Of moet ik ze zelf (laten) maken. En weet iemand of dat T-stuk achteraan te bereiken is door gewoon de plaat onder de auto te schroeven?

Miljaarde, heeft ne mens al weinig tijd, is het mooi weer, krijgen we dat weer. De vering zal ik misschien dan tegen volgend jaar ook maar vervangen zeker?

Dirk

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 24 mar 2012, 14:53
door bartvdb
ik moet dinsdag voor den eerste keer 'k hou mijn hart al vast

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 24 mar 2012, 15:14
door mindp0wer

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 24 mar 2012, 21:25
door billie
dit is het onderdeelnummer brake pipe rear rh

C117J0014F

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 28 mar 2012, 13:48
door bartvdb
zo; gekeurd voor 2 jaar .
moest wel 70 euro betalen voor een plaatje dat zegt dat een elise geen kar mag trekken (begrijpe wie kan ,waar kunnen ze nu nog geld stelen op een legale manier ????????) :evil: :evil:

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 28 mar 2012, 21:12
door mindp0wer
bartvdb schreef:zo; gekeurd voor 2 jaar .
moest wel 70 euro betalen voor een plaatje dat zegt dat een elise geen kar mag trekken (begrijpe wie kan ,waar kunnen ze nu nog geld stelen op een legale manier ????????) :evil: :evil:
Staat dat nergens op de boorddocumenten dan?

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 29 mar 2012, 09:08
door bartvdb
staat in de handleiding maar dat is bijkbaar niet voldoende

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 29 mar 2012, 20:38
door mindp0wer
Dan gaan we dat allemaal binnenkort aan de hand hebben?
Bij mij staat het nochtans op het inschrijvingsbewijs.
gelijkvormigheidsattest.pdf
(105.15 KiB) 230 keer gedownload
Punt 17.

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 30 mar 2012, 08:55
door bartvdb
ja ;is niet voldoende, er moet in de auto op het type-registratie-plaatje letterlijk staan nihil bij toegestane trekhoeveelheid. nu staat dat lijntje er niet op . dus moet er uit hetel een nieuw plaatje komen waar dat lijntje er wel is dat kost me dus 61,98 euro en dat noemt pvg plaatje . Wie door de keuring komt zonder hoor ik graag dan weet ik waar te gaan in t vervolg . groeten

Re: Remleiding verroest, afgekeurd

Geplaatst: 01 mei 2012, 15:06
door ddez
Gisteren eindelijk terug kunnen gaan naar de keuring.... En na veel vijven en zessen dan toch weer gekeurd gekregen.
Ze begonnen wel weer te memmen over de vering en dat ze niks kunnen zien langst onder...

Ook nog efkes staan zweten bij de kassa toen de madam mij zei dat de chef nog een nacontrole wou doen, maar toch in orde.

Voor zij die ooit ook hun remleidingen moeten vervangen een paar tips:

- Zorg dat je benzinetank leeg is voor je begint.
- Heb 2 lange trek-kabels ter beschikking om de lijnen door te trekken naar de verdeler.
- De remverdeler zit in de cabine achter de centrale tunnel, je hebt 3 bij 2 cm opening om hieraan te prutsen
- Het gaat makkelijker zijn als je de benzinebak eruit haalt, MAAR:
* Dan moeten de kabels van de versnellingsbak ook los
* De klem die de vulslang op de vulopeing houd van de benzinetank trek je gegarandeerd stuk; en op zondag vind je zo'n ding niet direct...

En als laatste (maar dat is bij alles behalve oliewissel op een elise:

Veel geduld hebben...

Dirk