Ervaring Larini race exhaust ?
-
- Naam: Vincent
- Auto: Tvr s1,Kadett c,elise s
Ervaring Larini race exhaust ?
Hallo,
Ik heb me net met men vader een 2008 elise S aangeschaft als extra speeltje hier thuis!
Nu hebben we wat zitten zien voor een andere uitlaat te steken en ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de Larini race uitlaat...
Er is namelijk heel weinig over te vinden buiten de larini site.
Iemand een idee hoe deze zich verhoud tot de sport en club sport ?
De wagen zal niet op circuit gebruikt worden dus geluidslimiet is geen probleem, we willen net iets lekker luid!
Mvg Vincent
Ik heb me net met men vader een 2008 elise S aangeschaft als extra speeltje hier thuis!
Nu hebben we wat zitten zien voor een andere uitlaat te steken en ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de Larini race uitlaat...
Er is namelijk heel weinig over te vinden buiten de larini site.
Iemand een idee hoe deze zich verhoud tot de sport en club sport ?
De wagen zal niet op circuit gebruikt worden dus geluidslimiet is geen probleem, we willen net iets lekker luid!
Mvg Vincent
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Re: Ervaring Larini race exhaust ?
Ik heb zelf een Larini Sport onder de Exige S240. Deze is zeer vergelijkbaar met de Stage III van Lotus en dus luid, zeker boven de 3000 toeren. Deze uitlaat is luid, zo luid dat de bomen hun bladeren verliezen, kinderen huilend naar binnen rennen en de tijd voor omstaanders even stil lijkt te staan. Dat betekent rustig vertrekken om de buren niet te choqueren en steeds opvallen tijdens elke rit die je maakt. Op de Exige overheerste het geluid van de uitlaat met de Larine Sport boven het geluid van de compressor; wat ik persoonlijk prefereer. Accelereren in een tunnel geeft formule 1 muziek
Daarnaast heb ik een Lotus Stage I, die een mooi geluid geeft en die op de circuits onder de 95 db blijft. Dat is doenbaar voor alle dagen, en blijft sportief maar toch ook nog discreet.
Let wel : mijn bevindingen zijn voor een Exige S240, die gaat tot 8500 toeren.
Ik durf vermoeden dat de Larine race uitlaat nog luidruchtiger is dan de Sport, en dus gewoon niet leefbaar op de openbare weg. Ook opletten voor de ramen in de omgeving, want die trillen waarschijnlijk kapot ....

Daarnaast heb ik een Lotus Stage I, die een mooi geluid geeft en die op de circuits onder de 95 db blijft. Dat is doenbaar voor alle dagen, en blijft sportief maar toch ook nog discreet.

Let wel : mijn bevindingen zijn voor een Exige S240, die gaat tot 8500 toeren.
Ik durf vermoeden dat de Larine race uitlaat nog luidruchtiger is dan de Sport, en dus gewoon niet leefbaar op de openbare weg. Ook opletten voor de ramen in de omgeving, want die trillen waarschijnlijk kapot ....

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- fastcooki3
- Auto: Maisto 340r 1:43
Veel zal er ook nog vanaf hangen, of je de kat verliest of niet...
-
Voorlopig zou ik de cat laten zitten...
@ fasteleven: jij hebt dus dit model steken; http://www.elise-shop.com/larini-sports ... -1008.html
@ fasteleven: jij hebt dus dit model steken; http://www.elise-shop.com/larini-sports ... -1008.html
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
ik rij nu rond met een "Larini Track" en dit klinkt (voor mij) super!
Op zolder wel zwarte vlag gehad met 102db.
Dus wat moet die race exhaust dan niet geven?
Op zolder wel zwarte vlag gehad met 102db.
Dus wat moet die race exhaust dan niet geven?

- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Obv de foto's heb ik geen Larini Sport, maar een Larine Track, al weet ik niet of de modellen met de tijd veranderd zijn ...
http://www.elise-shop.com/larini-track- ... 15039.html

http://www.elise-shop.com/larini-track- ... 15039.html
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

-
De prijs van de race is sinds 2 dagen met 50 procent gestegen dus ik vind het nu wat teveel van het goeie...
Wss zal het dan een "Sport" of evt een stage 2/3 worden
Wss zal het dan een "Sport" of evt een stage 2/3 worden
- YvoTuk
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Contacteer:
Het race systeem zou je kunnen typeren als een uitlaat waaraan je bloedende oren over kan houden. Het is echt extreem luid.
De reden waarom dat de prijs zo sterk gestegen is omdat er in de afgelopen 2 jaar geen prijs stijgingen zijn geweest. Het materiaal is duurder geworden, de mensen zijn duurder geworden én de engelse Pond is duurder geworden. Daarnaast is er een rekenfout met het race systeem gemaakt waardoor die inderdaad redelijk heftig omhoog is gegaan.
Even voor de duidelijkheid de line-up bekeken in geluidsproduktie:
- Race -- bloedende oren
- Club Sport -- erg luid
- 6" Side Exit -- erg luid maar minder dan Club Sport
- Sports -- luid maar kan toch redelijk bedeesd gereden worden
- 8" Side Exit -- zeer geciviliseerd, rond de 100dB
- Track -- stilste systeem beschikbaar
Er is op Zolder wel wat gaande met de geluidsmetingen. We hebben hier inmiddels veel ervaring opgedaan en komen eigenlijk nooit op de waarden die op Zolder gemeld worden. Dit heeft veel te maken met de manier waarop men daar meet. Als je geluid meet in een redelijk nauwe passage met aan beide kanten een bladerdek heb je met reflecties te maken. Het geluid wat dus normaal aan de overkant weg zou ebben reflecteert en versterkt bij de micro.
Maar ja.. de discussie aangaan met die mensen daar is een verloren zaak.
De reden waarom dat de prijs zo sterk gestegen is omdat er in de afgelopen 2 jaar geen prijs stijgingen zijn geweest. Het materiaal is duurder geworden, de mensen zijn duurder geworden én de engelse Pond is duurder geworden. Daarnaast is er een rekenfout met het race systeem gemaakt waardoor die inderdaad redelijk heftig omhoog is gegaan.
Even voor de duidelijkheid de line-up bekeken in geluidsproduktie:
- Race -- bloedende oren
- Club Sport -- erg luid
- 6" Side Exit -- erg luid maar minder dan Club Sport
- Sports -- luid maar kan toch redelijk bedeesd gereden worden
- 8" Side Exit -- zeer geciviliseerd, rond de 100dB
- Track -- stilste systeem beschikbaar
Er is op Zolder wel wat gaande met de geluidsmetingen. We hebben hier inmiddels veel ervaring opgedaan en komen eigenlijk nooit op de waarden die op Zolder gemeld worden. Dit heeft veel te maken met de manier waarop men daar meet. Als je geluid meet in een redelijk nauwe passage met aan beide kanten een bladerdek heb je met reflecties te maken. Het geluid wat dus normaal aan de overkant weg zou ebben reflecteert en versterkt bij de micro.
Maar ja.. de discussie aangaan met die mensen daar is een verloren zaak.

- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Heb de Sport en geen problemen op Zolder 

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
dan klopt er toch iets niet?!mindp0wer schreef:Heb de Sport en geen problemen op Zolder
Met de "track" (stilste) wel problemen