Het enige wat me soms stoort zijn die k*truitenwissers!! Zeker op dagen zoals vandaag...
Iemand tips of ervaring met andere ruitenwissers?
[Elise S2] tips voor ruitenwissers?
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
[Elise S2] tips voor ruitenwissers?
Laatst gewijzigd door Frederik op 28 jan 2012, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: ruitenwissers
Peter BDC & Blue Darkness
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Auto: S2 Elise
Eén van de eerste dingen die ik zelf ook veranderd heb! Ik heb de ruitenwisser met geintegreerd sproeisysteem van Elise-shop geinstalleerd. Werkt prima en de ruitenwisser vloeistof komt daadwerkelijk netjes op de voorruit terecht in plaats van op je achterligger
.

- Dim
- Auto: Exige S 240
...en als ik mij niet vergis, is dat dezelfde ruitenwisser dan op sommige Renault Espaces... wellicht via die weg goedkoper te vinden !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Er zijn inderdaad ruitenwissers gebruikt van de Espace. Of dat deze is weet ik niet. Hier kun je er alles over vinden:Dim schreef:...en als ik mij niet vergis, is dat dezelfde ruitenwisser dan op sommige Renault Espaces... wellicht via die weg goedkoper te vinden !
http://wiki.seloc.org/a/Windscreen_wipers
En hier de link naar de Elise shop:
http://elise-shop.com/wiper-arm-and-wip ... 15057.html
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
Re: [Elise S2] tips voor ruitenwissers?
Eerst en vooral nakijken of je al de haakverbinding hebt, en niet het clicksysteem zoals de S1.
Ik kan je in geval van de haakverbinding adviseren om de BOSCH ruitenwisser AR650S (3397018913) te gebruiken.
Ik weet hier al enkele forumleden met zo'n wisser rijden, en ze zijn er toch behoorlijk tevreden over.
Het is de wisser van het Aerotwin type.
Enige minpuntje is dat de wisser op het uiteinde niet helemaal aanligt.
Zou de wisser sterker gekromd worden, dat gaat dit een negatief effect (watervlek) veroorzaken ter hoogte van de achteruitkijkspiegel.
De ruit is daar veel vlakker, en het uiteinde zou dan de rubber van de ruit duwen op zo'n 10cm van het uiteinde.
Grote voordeel van dit type ruitenwisser, is de gelijkmatiger krachtverdeling over de ganse lengte van de wisser.
Bij traditionele wissers krijg je krachtpieken onder de 8 punten waar de pootjes van het frame over de rubber gaan.
Wissers maken ook minder windgeruis, en komen minder snel van de ruit bij hogere snelheden.
Betreft de Espace wisser, sproeien gaat wel over de wisserlengte verdeeld worden, doch met degelijk afgestelde originele sproeier moet dat ook voldoende goed kunnen.
Het ziet er ook niet echt mooi uit, als je 't mij vraagt.
Zet er alvast geen goedkope chinese copie uit de doe-het-zelf op !
Ik zou hier een boek nadelen kunnen gaan neerpennen, maar geloof me maar op mijn woord. Ik heb er de nodige ervaring mee.
Ik kan je in geval van de haakverbinding adviseren om de BOSCH ruitenwisser AR650S (3397018913) te gebruiken.
Ik weet hier al enkele forumleden met zo'n wisser rijden, en ze zijn er toch behoorlijk tevreden over.
Het is de wisser van het Aerotwin type.
Enige minpuntje is dat de wisser op het uiteinde niet helemaal aanligt.
Zou de wisser sterker gekromd worden, dat gaat dit een negatief effect (watervlek) veroorzaken ter hoogte van de achteruitkijkspiegel.
De ruit is daar veel vlakker, en het uiteinde zou dan de rubber van de ruit duwen op zo'n 10cm van het uiteinde.
Grote voordeel van dit type ruitenwisser, is de gelijkmatiger krachtverdeling over de ganse lengte van de wisser.
Bij traditionele wissers krijg je krachtpieken onder de 8 punten waar de pootjes van het frame over de rubber gaan.
Wissers maken ook minder windgeruis, en komen minder snel van de ruit bij hogere snelheden.
Betreft de Espace wisser, sproeien gaat wel over de wisserlengte verdeeld worden, doch met degelijk afgestelde originele sproeier moet dat ook voldoende goed kunnen.
Het ziet er ook niet echt mooi uit, als je 't mij vraagt.
Zet er alvast geen goedkope chinese copie uit de doe-het-zelf op !
Ik zou hier een boek nadelen kunnen gaan neerpennen, maar geloof me maar op mijn woord. Ik heb er de nodige ervaring mee.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- X-E-G
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
De bosch werkt schitterend, gaat al meer dan 1,5j mee daar waar ik met een originele maar een half jaar deed
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN
WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Toch, ik heb die "nieuwe" Bosch op de dagelijkse auto en het werkt niet. Ook op dagelijkse auto van vriendin werkte ze niet, daar terug gegaan naar ouderwets al.
- Peter D
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
@ Emiel, zie PM.
Welke wagens en wat zijn de klachten ?
Welke wagens en wat zijn de klachten ?
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.