Pagina 1 van 2
Lotus concurrenten
Geplaatst: 10 jan 2012, 21:12
door JeanVM
Eens zien of Lotus in de toekomst hierop een fatsoenlijk antwoordt op heeft:
- Honda NSX 2013
- Lexus LF 2012
- DeTomaso Magusta 2013, vooral deze valt in de smaak, als LTS in die richting gaat dan wordt het interessant
D Bahar heeft 4 jaar verlenging/geld gehad om dit te bewijzen.
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 10 jan 2012, 21:49
door Frederik
NSX ... ik zie er toch deels de lijnen van de nieuwe Esprit in ...
Ook een beetje Audi R8 zelfs ...
Ben ik de enige?
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 10 jan 2012, 22:41
door JeanVM
Hier de DeTomaso: scherp design.
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 00:50
door gvy
Wow.
De DeTomaso is zo ongelooflijk extreem doorgedreven wedge style.
Zo agressief gedrongen en gespannen. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit produktie gaat worden. Dit is echt door het gleufje van een postbus gluren naar de weg.
Geert
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 01:11
door Frederik
JeanVM schreef:Hier de DeTomaso: scherp design.
Doet me beetje denken aan een kruising van een Aventador en een DeLorean.
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 08:23
door Marijn
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de De Tomaso qua prijsklasse als concurrent kan worden aangeschreven... Mooi design wel, al vind ik de meeste van zo'n ontwerpen veel te hoekig.

Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 09:49
door vital
Doet me beetje denken aan een kruising van een Aventador en een DeLorean.[/quote]
Je slaat de nagel op de kop.

Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 10:01
door Omiel
Die De Tomasso zie ik er zo niet komen. De voorruit ligt zo plat dat die volgens mij door geen enkele regelgeving heen komt. Ik kan het me in ieder geval niet voor stellen. Wel een leuk ontwerp overigens!
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 21:35
door gvy
Ik vind hem ook teruggrijpen naar het superstrakke wedgedesign van Giugiaro in de jaren 70..
Maar dan een interpretatie 40 jaar later.
Het originele silver car design (basis van de esprit) was in zijn tijd revolutionair modern en ziet er nu wel braafjes uit. Design is uiteraard ook met sprongen vooruit.

- wedge 2.jpg (55.64 KiB) 1992 keer bekeken
Geert
Re: Lotus concurrenten
Geplaatst: 11 jan 2012, 22:26
door electroshock
gvy schreef:Ik vind hem ook teruggrijpen naar het superstrakke wedgedesign van Giugiaro in de jaren 70..
Maar dan een interpretatie 40 jaar later.
Het originele silver car design (basis van de esprit) was in zijn tijd revolutionair modern en ziet er nu wel braafjes uit. Design is uiteraard ook met sprongen vooruit.
De bijlage wedge.jpg is niet meer beschikbaar
De bijlage wedge 2.jpg is niet meer beschikbaar
Geert
Helemaal mijn ding. Ontzettend sterker van vorm dan die
Lotus Esprit Paris Edition à la Coco.
Die overgang tussen deuren en achtersteven bij de Mangusta, om lyrisch van te worden.
Er zit net iets te veel curves in de Esprit Coco, en net in dat spel van concave en convex curves, daar is de Evora van Crijns veel eleganter, mooier en evenwichtiger in.
Om de vergelijking nog wat verder te zetten, aan de achterkant hebben Coco & consoorten wel hun best gedaan, die van de Mangusta is daar maar wat droogjes.
Maar ook niet mis.
JeanVM schreef:Hier de DeTomaso: scherp design.
Inderdaad, messcherp.
Uiteraard allemaal subjectief.
Die NSX-remake daarentegen. Spuuglelijk. Geef mij maar een brave CR-Z.
Ik heb wel zo'n flauw vermoeden dat die NSX er eerder gaat staan dan eender welke andere concurrent dan ook, en nog eens boordevol toptechniek.