Lotus concurrenten

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Lotus concurrenten

Bericht door JeanVM »

Eens zien of Lotus in de toekomst hierop een fatsoenlijk antwoordt op heeft:

- Honda NSX 2013
- Lexus LF 2012
- DeTomaso Magusta 2013, vooral deze valt in de smaak, als LTS in die richting gaat dan wordt het interessant

D Bahar heeft 4 jaar verlenging/geld gehad om dit te bewijzen.
Bijlagen
Honda NSX 2012 vrz.jpg
Honda NSX 2012 vzaz.jpg
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus concurrenten

Bericht door Frederik »

NSX ... ik zie er toch deels de lijnen van de nieuwe Esprit in ...
Ook een beetje Audi R8 zelfs ...

Ben ik de enige?
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: Lotus concurrenten

Bericht door JeanVM »

Hier de DeTomaso: scherp design.
Bijlagen
detomaso_mangusta_concept_10.jpg
detomaso_mangusta_concept_4.jpg
detomaso_mangusta_concept_6.jpg
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Lotus concurrenten

Bericht door gvy »

Wow.
De DeTomaso is zo ongelooflijk extreem doorgedreven wedge style.
Zo agressief gedrongen en gespannen. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit produktie gaat worden. Dit is echt door het gleufje van een postbus gluren naar de weg.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus concurrenten

Bericht door Frederik »

JeanVM schreef:Hier de DeTomaso: scherp design.
Doet me beetje denken aan een kruising van een Aventador en een DeLorean.
Marijn
Berichten: 239
Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2
Locatie: Kortemark

Re: Lotus concurrenten

Bericht door Marijn »

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de De Tomaso qua prijsklasse als concurrent kan worden aangeschreven... Mooi design wel, al vind ik de meeste van zo'n ontwerpen veel te hoekig. :oops:
Gebruikersavatar
vital
Berichten: 342
Lid geworden op: 08 jul 2009, 09:35
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer
Locatie: Limburg - MSK

Re: Lotus concurrenten

Bericht door vital »

Doet me beetje denken aan een kruising van een Aventador en een DeLorean.[/quote]

Je slaat de nagel op de kop. 8-)
The difference between men and boys is the price of their toys!
Omiel
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mei 2011, 22:14
Auto: Europa S
Locatie: Nederland

Re: Lotus concurrenten

Bericht door Omiel »

Die De Tomasso zie ik er zo niet komen. De voorruit ligt zo plat dat die volgens mij door geen enkele regelgeving heen komt. Ik kan het me in ieder geval niet voor stellen. Wel een leuk ontwerp overigens!
Broem broem
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Lotus concurrenten

Bericht door gvy »

Ik vind hem ook teruggrijpen naar het superstrakke wedgedesign van Giugiaro in de jaren 70..
Maar dan een interpretatie 40 jaar later.
Het originele silver car design (basis van de esprit) was in zijn tijd revolutionair modern en ziet er nu wel braafjes uit. Design is uiteraard ook met sprongen vooruit.
wedge.jpg
wedge 2.jpg
wedge 2.jpg (55.64 KiB) 1989 keer bekeken
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus concurrenten

Bericht door electroshock »

gvy schreef:Ik vind hem ook teruggrijpen naar het superstrakke wedgedesign van Giugiaro in de jaren 70..
Maar dan een interpretatie 40 jaar later.
Het originele silver car design (basis van de esprit) was in zijn tijd revolutionair modern en ziet er nu wel braafjes uit. Design is uiteraard ook met sprongen vooruit.
De bijlage wedge.jpg is niet meer beschikbaar
De bijlage wedge 2.jpg is niet meer beschikbaar
Geert
Helemaal mijn ding. Ontzettend sterker van vorm dan die Lotus Esprit Paris Edition à la Coco.
Die overgang tussen deuren en achtersteven bij de Mangusta, om lyrisch van te worden.
Er zit net iets te veel curves in de Esprit Coco, en net in dat spel van concave en convex curves, daar is de Evora van Crijns veel eleganter, mooier en evenwichtiger in.
Om de vergelijking nog wat verder te zetten, aan de achterkant hebben Coco & consoorten wel hun best gedaan, die van de Mangusta is daar maar wat droogjes.
Maar ook niet mis.
JeanVM schreef:Hier de DeTomaso: scherp design.
Inderdaad, messcherp.
Uiteraard allemaal subjectief.
Esprit-vs-Esprit-vs-Mangusta.jpg
Die NSX-remake daarentegen. Spuuglelijk. Geef mij maar een brave CR-Z.
Ik heb wel zo'n flauw vermoeden dat die NSX er eerder gaat staan dan eender welke andere concurrent dan ook, en nog eens boordevol toptechniek.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie