Hallo,
mijn naam is Andre uit Belgie. Even mijn wagen voorstellen hier.
Een Dbilas turbocharged 2.2 speedster. (En ja, ik ben op de keuring door geraakt!)
mods:
Cat cams : 242° en 10,2 lift met uprated nokvolgers
Dbilas turbokit
Dit alles laten mappen bij Klasen motors en resultaat:
Dus van 147pk/203 nm naar 270pk/354nm
Grtz
Laatst gewijzigd door Yves op 30 dec 2011, 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden:Gelieve alle foto's naar het forum te uploaden, zo voorkom je dode links.
Laatst gewijzigd door Yves op 30 dec 2011, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Gelieve alle foto's naar het forum te uploaden, zo voorkom je dode links.
Wauw dat is nogal eens een upgrade. En heb je dan behalve de moter ook nog iets gedaan aan de remmen en de versnellings bak? Of kunnen die al dat geweld wel aan? (ben zelf geen speedster eigenaar... )
Niet gehomologeerd, durf ik zo denken, maar wel gewoon door de keuring alsof er niks aan de hand is ...
Misschien toch maar best de upgrade even doorgeven aan de verzekering, met de mededeling dat het vermogen is opgetrokken en dat ook de ophanging en de remmen voorzien zijn voor zulk motorisch geweld. Dat zou in de toekmst wel wat problemen kunnen vermijden ....
FastEleven schreef:Niet gehomologeerd, durf ik zo denken, maar wel gewoon door de keuring alsof er niks aan de hand is ...
Misschien toch maar best de upgrade even doorgeven aan de verzekering, met de mededeling dat het vermogen is opgetrokken en dat ook de ophanging en de remmen voorzien zijn voor zulk motorisch geweld. Dat zou in de toekmst wel wat problemen kunnen vermijden ....
Doorgeven aan verzekering is compleet nutteloos als het toch niet gehomologeerd is
ook hier welkom met je Speedster 2.2 turbo.
Zeker inschrijven voor YLD 2012, kan je meteen vergelijken met een belgische 2.2 SC die ook jaarlijks aanwezig is
Nog veel succes met de turbo PK's
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
Dag iedereen.
Wat de remmen betreft, gewoon andere (EBC) remblokken volstaan ipv de standaard rotzooi. Ik heb trouwens toch niet veel mogenlijkheden ivm de belgische wetgeving.
Wat de keuring betreft...gewoon doen alsof er niets aan de hand is.
ZEKER ook niet naar de verzekeringen gaan hiermee. Dan beginnen ze echt moeilijk te doen voor hem nog te verzekeren. Maarja, deze risico's wist ik al op voorhand. Elk jaar gewoon spannend om naar de keuring te gaan.
Hey SOOIKE, alles goe? M'n speedster wordt nergens mee ingeschreven. Gewoon wat stoplichtsprintjes, that's it.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom je een 2.2 zou ombouwen naar een Turbo, met alle gevolgen vandien (mocht je nu bvb. een ongeval hebben met zwaar gekwetsten, ook al ben je niet in fout), als er standaard een Turbo versie van de Speedster bestaat waarmee je 100% in orde bent.
Ik ken heel weinig van de Speedster, dus er zal wel een reden zijn.
Pas op, ik vind de ombouw heel knap gedaan, en ik heb wel bewondering voor zo'n project. Maar in mijn ogen wordt het dan een circuitwagen en geen auto die nog op de openbare weg kan.
Hoi, ik heb gekozen voor een 2.2 ivm met de inschrijvingstaks in het verkeer.
Een paar jaar geleden was het ook moeilijk voor een degelijke turbo versie te vinden. De mijne heb ik gekocht met amper 9000 km op de teller. De wagen had ook nooit regen gezien.
Wat betreft een ongeval..... Tja, bij m'n vorige wagen heb ik het aan de hand gehad. Een Hyundai coupe met........een turbokit. Resultaat: Een nieuwe wagen van 1,5 jaar oud met kit kwijt . De verzekering heeft de rest betaald. (gekwetsten,takel,....).
M'n leert uit zijn fouten zegt men....
Grtz
PS voor de hardcore hyundai tuners... A&P cars in Houthalen/Helchteren