[F1] Lotus Renault GP: Wereldkampioen binnen 2 of 3 jaar

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

[F1] Lotus Renault GP: Wereldkampioen binnen 2 of 3 jaar

Bericht door Red Baron »

"Wereldkampioen binnen twee of drie jaar"

Lotus Renault GP heeft als doel gesteld om wereldkampioen te worden voor het einde van 2014. Het team uit Entstone blijkt te blaken van zelfvertrouwen nadat zij Kimi Räikkönen hebben kunnen contracteren. Deze week voegden zij tevens GP2-kampioen Romain Grosjean toe aan hun team.

"We hebben beide coureurs vervangen, wat niet iets standaards is, maar het komt overeen met de wensen van de eigenaar Genii. Zij willen namelijk weer een 'top team' worden", vertelt teambaas Eric Boullier. "Het is de bedoeling om binnen twee of drie jaar wereldkampioen te zijn."

Ook de pas gecontracteerde Grosjean heeft goede moed. De Fransman zal in 2012 terugkeren naar de koningsklasse van de autosport, nadat hij in 2009 reeds zeven races heeft verreden voor het team van Renault. "Wereldkampioen in twee of drie jaar, dat is prima voor mij", zei Grosjean lachend. "Het is moeilijk te beschrijven hoe ik me nu voel. Ik heb een ongebruikelijke weg doorlopen, met de eerste poging in Formule 1 die op een niet zo glorieus afliep. Dit is echter goed geweest voor mijn ontwikkeling."

Boullier liet weten dat hij niet weet of er een toekomst bij Lotus is voor de revaliderende Robert Kubica. De Pool weet maar geen duidelijkheid te geven over een nauwkeurig tijdschema voor zijn terugkeer.

Bron: GPUpdate.net
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Re: Lotus Renault GP: "Wereldkampioen binnen twee of drie ja

Bericht door Red Baron »

Is de grootheidswaanzin van den Dany nu ook al overgeslagen op het gesponsorde Formule 1 team?
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Lotus Renault GP: "Wereldkampioen binnen twee of drie ja

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:Is de grootheidswaanzin van den Dany nu ook al overgeslagen op het gesponsorde Formule 1 team?
Goh, een beetje "gezond" ambitieus zijn mag wel zeker?

In een recent interview (<- klik om te lezen) gaf ie te verstaan dat hij geen druk zet op de F1, maar de mensen van Lotus Renault GP dat wel zelf doen.
Plaats reactie