Velgen voor Exige

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Mark T
Naam: Mark
Auto: Elise

Velgen voor Exige

Bericht door Mark T »

Ik ben op zoek naar een extra setje velgen voor mijn Exige S uit 2007. Vind http://www.pistonheads.com/sales/3312612.htm op pistonheads Elise 2 velgen.
Kan ik deze onder mijn Exige zetten of beperk ik mij dan te veel qua banden mogelijkheid?
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: velgen voor Exige

Bericht door fastcooki3 »

Mark dit zijn Elise wielen en hebben dus een verschillende maat tov uw wielen + deze wielen specifiek mogen enkel en alleen op een 120pk Elise gebruikt worden! NOOIT op een Exige.
Merk ook op dat jij een Elise met Toyota motor hebt, daar passen geen "rover" Elise/Exige wielen op, andere steek.
Mark T
Naam: Mark
Auto: Elise

Bericht door Mark T »

fastcooki3 schreef:Mark dit zijn Elise wielen en hebben dus een verschillende maat tov uw wielen + deze wielen specifiek mogen enkel en alleen op een 120pk Elise gebruikt worden! NOOIT op een Exige.
Merk ook op dat jij een Elise met Toyota motor hebt, daar passen geen "rover" Elise/Exige wielen op, andere steek.
Thx voor snelle reactie. Scheelt weer een ritje naar de UK
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Op de foto van je avatar lijkt het alsof je Exige beschikt over de Big Brake Kit. Als dat klopt, Koop dan ook geen Elise velgen voor een Elise met Toyota motor, want die velgen passen NIET over de grotere Big Brake Kit.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

fastcooki3 schreef:Merk ook op dat jij een Elise met Toyota motor hebt, daar passen geen "rover" Elise/Exige wielen op, andere steek.
Zelfde steek, andere ET achteraan. ;)
Het merendeel van de Elise-velgen is ook smaller vooraan.
Dat beperkt je inderdaad qua bandenkeuze.

TS: De door u getoonde velgen mogen zelfs niet op een S2 111S gebruikt worden, laat staan op een Exige.

Zoals Fasteleven schrijft moet je ook opletten welke velg je kiest wanneer je over een big brake kit beschikt.

Lichtjes off-topic
Wat betreft Yota wielen op een Rover. Vooraan past dit zonder aanpassing en achteraan heb je een spacer van 2 cm nodig om aan dezelfde ET te komen.
OZ-en van een (Rover) 135R passen ook zonder probleem op een Exige.
Achteraan, staan ze alleen iets meer naar buiten vanwege de afwijkende ET.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

...als het u interesseert : ik heb een set Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen, Exige maat, met goede Toyo R888 voorbanden en nagenoeg nieuwe R888 achterbanden te koop. Interesse : PM !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
zeldzame kanarie
Naam: Tino
Auto: Exige RGB
Locatie: een vergeten dorp waar de tijd heeft stilgestaan en miette de geit mascotte is verklaart

Re: Velgen voor Exige

Bericht door zeldzame kanarie »

ik zou me graag oz racing superturismo LM velgen willen aanschaffen, met een goede semi slick. schijnt dat die op de exige passen.. op de originele leg ik dan een AD07. Waar zou ik die velgen het beste kunnen bestellen? voor 16 inch en van achter 17 klopt dat? weet iemand ook toevallig de prijs?
touring pack-sport pack-performance pack-Limited slip differential-moroso race carter-anti surge alloy fuel tank-alloy race radiator- TRD Airbox-Janspeed lotus stage3 exhaust-roadblock film on clamshell.
thiva

Bericht door thiva »

zeldzame kanarie schreef:ik zou me graag oz racing superturismo LM velgen willen aanschaffen, met een goede semi slick. schijnt dat die op de exige passen.. op de originele leg ik dan een AD07. Waar zou ik die velgen het beste kunnen bestellen? voor 16 inch en van achter 17 klopt dat? weet iemand ook toevallig de prijs?
Kan je die dan krijgen met de juiste ET. Ik dacht van niet.
Op mijn Elise staan superturismo's, afkomstig van de 135R, maar die hebben de juiste ET voor de K-series modellen en niet voor Yota.

Vooraan passen deze zonder probleem op de Exige, maar achteraan staan ze 2 cm meer naar buiten dan origineel. Ik vermoed dat dit niet echt een probleem vormt. Molleke heeft deze ook onder zijn Exige.

Probleem is wel dat deze zeer zeldzaam zijn en niet meer gemaakt worden.
Vorig jaar heeft men wel nog een paar sets gemaakt en ook ik heb vorig jaar ook nog een nieuw setje correcte OZ-en tweedehands op de kop kunnen tikken.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

OZ velgen met rover Elise ET waarde passen achteraan heel mooi op de Exige en vullen de spatborden wat meer. Maar in alle eerlijkheid : ik heb mijn OZ velgen toch verkocht toen ik van een rover Elise naar Toyota Exige ben overgestapt, omdat ik vreesde dat bij sportief rijden de rand van het spatbord wel eens tegen de banden zou kunnen komen.

Molleke heeft inderdaad dezelfde, maar rijdt er niet mee op het circuit.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
thiva

Bericht door thiva »

FastEleven schreef:OZ velgen met rover Elise ET waarde passen achteraan heel mooi op de Exige en vullen de spatborden wat meer. Maar in alle eerlijkheid : ik heb mijn OZ velgen toch verkocht toen ik van een rover Elise naar Toyota Exige ben overgestapt, omdat ik vreesde dat bij sportief rijden de rand van het spatbord wel eens tegen de banden zou kunnen komen.

Molleke heeft inderdaad dezelfde, maar rijdt er niet mee op het circuit.
Ik denk dat het moet lukken, maar steek er mijn hand niet voor in het vuur.
Op de Exige van Kris en capitol staan Team Dynamics en die staan ongeveer/zo niet even breed als de OZ-en. Zij doen wel veel circuit en rijden toch al een tijdje zo rond.
Plaats reactie