Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elise
- MaximDeknock
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 00:02
- Auto: Elise S2
- Locatie: Brugge
Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elise
Dag allen,
Ik had liever dit topic niet geopend maar een of andere [veel gecensureerde woorden] gisteren in Gent heeft me er toe gedwongen.
M'n auto stond dus mooi in de rij geparkeerd met ruim plaats voor en achter maar de wagen voor me moet daar anders over gedacht hebben en die heeft die van hem er rustig "op" gezet hebben, of die indruk krijg ik toch als ik het zie.
Ik heb niets kunnen aangeven aangezien ik het pas gezien heb éénmaal thuis aangekomen, maar geloof toch ook niet dat het iets zou uitgebracht hebben. Vandaag heb ik nog ééns weest gaan kijken of er geen beveiligingscamera's hingen maar dat geluk had ik dus niet...
Nu ja, ik heb me er al bij neergelegd en zou alvast eens willen vragen of jullie weten of dit te repareren valt (soms lees ik van wel, anders van niet), en ook wat een nieuwe originele frontclam kost (misschien zelfs liever die van een Exige) of eventueel op de aftermarket-markt.
Met dat we toch bezig zijn met raad vragen zou ik ook graag weten als jullie me wat meer info kunnen geven over aan wat het kan liggen dat ik gisteren ook plots zonder koelvloeistof gevallen ben? (Ik had mn auto nog maar juist binnen gedaan om deze reden) Gisteren vulde ik hem dan maar bij (met gewoon water door het gebrek aan koelvloeistof in het benzinestation maar die is nu ook weg... misschien door de temperatuur (een 40tal kilometer)
Groeten en alvast bedankt,
Maxim
Ik had liever dit topic niet geopend maar een of andere [veel gecensureerde woorden] gisteren in Gent heeft me er toe gedwongen.
M'n auto stond dus mooi in de rij geparkeerd met ruim plaats voor en achter maar de wagen voor me moet daar anders over gedacht hebben en die heeft die van hem er rustig "op" gezet hebben, of die indruk krijg ik toch als ik het zie.
Ik heb niets kunnen aangeven aangezien ik het pas gezien heb éénmaal thuis aangekomen, maar geloof toch ook niet dat het iets zou uitgebracht hebben. Vandaag heb ik nog ééns weest gaan kijken of er geen beveiligingscamera's hingen maar dat geluk had ik dus niet...
Nu ja, ik heb me er al bij neergelegd en zou alvast eens willen vragen of jullie weten of dit te repareren valt (soms lees ik van wel, anders van niet), en ook wat een nieuwe originele frontclam kost (misschien zelfs liever die van een Exige) of eventueel op de aftermarket-markt.
Met dat we toch bezig zijn met raad vragen zou ik ook graag weten als jullie me wat meer info kunnen geven over aan wat het kan liggen dat ik gisteren ook plots zonder koelvloeistof gevallen ben? (Ik had mn auto nog maar juist binnen gedaan om deze reden) Gisteren vulde ik hem dan maar bij (met gewoon water door het gebrek aan koelvloeistof in het benzinestation maar die is nu ook weg... misschien door de temperatuur (een 40tal kilometer)
Groeten en alvast bedankt,
Maxim
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
Niet dat je er veel aan hebt, maar om deze reden parkeer ik mijn Elise nooit in de rij.
Volgens mij is deze schade perfect te herstellen.
Een Exige-clam is ook mooi, maar helaas geen straight swap.
Er moet oa een kleine aanpassing gebeuren aan de crashbox.
Wat het verlies aan koelvloeistof betreft. Dat is in het beste geval een lek aan een darmpje. Het kan echter ook de koppakking zijn. Hoe zit het met de temperatuur tijdens het rijden? Mayo in het expansievat of aan de oliedop? Veel witte rook?
Volgens mij is deze schade perfect te herstellen.
Een Exige-clam is ook mooi, maar helaas geen straight swap.
Er moet oa een kleine aanpassing gebeuren aan de crashbox.
Wat het verlies aan koelvloeistof betreft. Dat is in het beste geval een lek aan een darmpje. Het kan echter ook de koppakking zijn. Hoe zit het met de temperatuur tijdens het rijden? Mayo in het expansievat of aan de oliedop? Veel witte rook?
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
schade aan voorfront is goed te repareren maar voorfront moet worden gedemonteerd schade moet van de achterkant hersteld worden anders komt de barst terug wanneer je niet verzekerd bent kun je als je een beetje handig bent de clam zelf demonteren en dan weg brengen naar een schade hersteller die bekend is met polyester werken,clam verwijderen is een uurtje werk
koelvloeistof bijvullen kan twee dingen zijn oftewel lekt naar buiten toe of lekt inwendig via inlaatspruitstuk naar cilinder 1 of 4 of via de koppakking naar oliekanaal of cilinders dus eerst controleren of hij nergens naar buiten toe lekt (radiateur ,waterpomp, slangen enz .ik ga er even vanuit dat je een ROVER motor in de elise hebt en dat er kortgeleden niet aan het koelsysteem is gewerkt zoja dan zou hij misschien wel eens niet goed ontlucht kunnen zijn,de koellvloeistof die je moet gebruiken is overigens een OAT antivries wat betekent 50% antievries en 50% water
in het ongunstigste geval krijg je onderstaande situatie
heb je de motor altijd rustig warm gereden minimaal 10 a 15 km ????
olie temperatuur is zeker zo belangrijk als water temperatuur
succes
koelvloeistof bijvullen kan twee dingen zijn oftewel lekt naar buiten toe of lekt inwendig via inlaatspruitstuk naar cilinder 1 of 4 of via de koppakking naar oliekanaal of cilinders dus eerst controleren of hij nergens naar buiten toe lekt (radiateur ,waterpomp, slangen enz .ik ga er even vanuit dat je een ROVER motor in de elise hebt en dat er kortgeleden niet aan het koelsysteem is gewerkt zoja dan zou hij misschien wel eens niet goed ontlucht kunnen zijn,de koellvloeistof die je moet gebruiken is overigens een OAT antivries wat betekent 50% antievries en 50% water
in het ongunstigste geval krijg je onderstaande situatie
heb je de motor altijd rustig warm gereden minimaal 10 a 15 km ????
olie temperatuur is zeker zo belangrijk als water temperatuur
succes
MaximDeknock schreef:Dag allen,
Ik had liever dit topic niet geopend maar een of andere [veel gecensureerde woorden] gisteren in Gent heeft me er toe gedwongen.
M'n auto stond dus mooi in de rij geparkeerd met ruim plaats voor en achter maar de wagen voor me moet daar anders over gedacht hebben en die heeft die van hem er rustig "op" gezet hebben, of die indruk krijg ik toch als ik het zie.
Ik heb niets kunnen aangeven aangezien ik het pas gezien heb éénmaal thuis aangekomen, maar geloof toch ook niet dat het iets zou uitgebracht hebben. Vandaag heb ik nog ééns weest gaan kijken of er geen beveiligingscamera's hingen maar dat geluk had ik dus niet...
Nu ja, ik heb me er al bij neergelegd en zou alvast eens willen vragen of jullie weten of dit te repareren valt (soms lees ik van wel, anders van niet), en ook wat een nieuwe originele frontclam kost (misschien zelfs liever die van een Exige) of eventueel op de aftermarket-markt.
Met dat we toch bezig zijn met raad vragen zou ik ook graag weten als jullie me wat meer info kunnen geven over aan wat het kan liggen dat ik gisteren ook plots zonder koelvloeistof gevallen ben? (Ik had mn auto nog maar juist binnen gedaan om deze reden) Gisteren vulde ik hem dan maar bij (met gewoon water door het gebrek aan koelvloeistof in het benzinestation maar die is nu ook weg... misschien door de temperatuur (een 40tal kilometer)
Groeten en alvast bedankt,
Maxim
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- MaximDeknock
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 00:02
- Auto: Elise S2
- Locatie: Brugge
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
Jach, ik vrees dat ik ook niet meer veel in de rij zal parkeren... Ondertussen al aan het denken om zo'n track camera te plaatsen in de wagen wanneer ik hem toch zo achterlaat om toch de nummerplaat te hebben van de persoon in kwestie...thiva schreef:Niet dat je er veel aan hebt, maar om deze reden parkeer ik mijn Elise nooit in de rij.
Volgens mij is deze schade perfect te herstellen.
Een Exige-clam is ook mooi, maar helaas geen straight swap.
Er moet oa een kleine aanpassing gebeuren aan de crashbox.
Wat het verlies aan koelvloeistof betreft. Dat is in het beste geval een lek aan een darmpje. Het kan echter ook de koppakking zijn. Hoe zit het met de temperatuur tijdens het rijden? Mayo in het expansievat of aan de oliedop? Veel witte rook?
Ik zal deze week eens informeren voor het oplappen van die schade, is er eventueel een schade hersteller die bekend is met polyester in de regio Brugge? Ik ga alvast eens google'n en rondvragen.
Er is nog nooit witte rook uitgekomen en de temperatuur bij het rijden is normaal 86ºC. Wat bedoel je juist met mayo?
Ik zal me er dus even mee kunnen bezighouden, die clam krijg ik er wel zelf afbillie schreef:schade aan voorfront is goed te repareren maar voorfront moet worden gedemonteerd schade moet van de achterkant hersteld worden anders komt de barst terug wanneer je niet verzekerd bent kun je als je een beetje handig bent de clam zelf demonteren en dan weg brengen naar een schade hersteller die bekend is met polyester werken,clam verwijderen is een uurtje werk
koelvloeistof bijvullen kan twee dingen zijn oftewel lekt naar buiten toe of lekt inwendig via inlaatspruitstuk naar cilinder 1 of 4 of via de koppakking naar oliekanaal of cilinders dus eerst controleren of hij nergens naar buiten toe lekt (radiateur ,waterpomp, slangen enz .ik ga er even vanuit dat je een ROVER motor in de elise hebt en dat er kortgeleden niet aan het koelsysteem is gewerkt zoja dan zou hij misschien wel eens niet goed ontlucht kunnen zijn,de koellvloeistof die je moet gebruiken is overigens een OAT antivries wat betekent 50% antievries en 50% water
in het ongunstigste geval krijg je onderstaande situatie
heb je de motor altijd rustig warm gereden minimaal 10 a 15 km ????
olie temperatuur is zeker zo belangrijk als water temperatuur
succes

Ik zal hem morgen eens hervullen met koelvloeistof maar aangezien het vatje compleet leeg gelopen is zal er zeker lucht in het kanaal zitten? Hoe moet deze juist ontlucht worden? Kan ik dit eventueel zelf of zou ik het beter laten doen in de garage? Ik laat het zoiezo weten hoe de situatie evolueert!
Ik heb nooit het uiterste gevraagd van m'n wagen zonder deze eerst op te warmen (qua water dan), maar m'n olie temperatuur kan ik niet in de gaten houden. Kan de koude buiten en de korte ritjes (met niet boven de 2500tpm te gaan welliswaar) en het feit dat hij niet helemaal kan opwarmen voor ik hem weer afleg een oorzaak zijn?
M'n wagen is momenteel in garantie in http://www.garagericotta.be/ omdat ik mijn wagen heb gekocht bij Hermes Delbar (Lotus Importeur in Walonië). Weet iemand of deze garage goed en gespecialiseerd is?
Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
wanneer je nog garantie hebt op de ELISE dan zou ik zo snel mogelijk kontact op nemen met de garage dit om erger te voorkomen je kunt hem rustig bijvullen met koude motor tot de minimum streep ,zelf ontluchten kan maar dan moet je een afperspompje hebben en het systeem onder 0,35 bar druk zetten dan de nippel links op de waterpijp losdraaien tot er een straaltje uikomt dan weer onder druk zetten en dan lv of rv afhankelijk van rhd of lhd de nippel op de waterslang in de buurt van de radiateur losdraaien en wachten tot er weer een straaltje vloeistof uitkomt wel zorgen dat er vloeistof in het expansievat blijft anders tussendoor bijvullen dan motor stationair laten draaien zonder dop op vat bij 65 graden toerental opvoeren naar 2000 toeren en bij 85 graden dop monteren temperatuur in de gaten blijven houden mag oplopen tot 103 graden maar moet dan terug gaan naar ongeveer 85 gaden afhankelijk van gemonteerde thermostaat,wanneer ik in de buurt woonde kwam ik je wel helpen maar helaas woon ik te ver weg ,maar ik ging toch echt even kontact zoeken met de garage want water bijvullen is normaal geen goed teken
succes
succes
MaximDeknock schreef:Jach, ik vrees dat ik ook niet meer veel in de rij zal parkeren... Ondertussen al aan het denken om zo'n track camera te plaatsen in de wagen wanneer ik hem toch zo achterlaat om toch de nummerplaat te hebben van de persoon in kwestie...thiva schreef:Niet dat je er veel aan hebt, maar om deze reden parkeer ik mijn Elise nooit in de rij.
Volgens mij is deze schade perfect te herstellen.
Een Exige-clam is ook mooi, maar helaas geen straight swap.
Er moet oa een kleine aanpassing gebeuren aan de crashbox.
Wat het verlies aan koelvloeistof betreft. Dat is in het beste geval een lek aan een darmpje. Het kan echter ook de koppakking zijn. Hoe zit het met de temperatuur tijdens het rijden? Mayo in het expansievat of aan de oliedop? Veel witte rook?
Ik zal deze week eens informeren voor het oplappen van die schade, is er eventueel een schade hersteller die bekend is met polyester in de regio Brugge? Ik ga alvast eens google'n en rondvragen.
Er is nog nooit witte rook uitgekomen en de temperatuur bij het rijden is normaal 86ºC. Wat bedoel je juist met mayo?
Ik zal me er dus even mee kunnen bezighouden, die clam krijg ik er wel zelf afbillie schreef:schade aan voorfront is goed te repareren maar voorfront moet worden gedemonteerd schade moet van de achterkant hersteld worden anders komt de barst terug wanneer je niet verzekerd bent kun je als je een beetje handig bent de clam zelf demonteren en dan weg brengen naar een schade hersteller die bekend is met polyester werken,clam verwijderen is een uurtje werk
koelvloeistof bijvullen kan twee dingen zijn oftewel lekt naar buiten toe of lekt inwendig via inlaatspruitstuk naar cilinder 1 of 4 of via de koppakking naar oliekanaal of cilinders dus eerst controleren of hij nergens naar buiten toe lekt (radiateur ,waterpomp, slangen enz .ik ga er even vanuit dat je een ROVER motor in de elise hebt en dat er kortgeleden niet aan het koelsysteem is gewerkt zoja dan zou hij misschien wel eens niet goed ontlucht kunnen zijn,de koellvloeistof die je moet gebruiken is overigens een OAT antivries wat betekent 50% antievries en 50% water
in het ongunstigste geval krijg je onderstaande situatie
heb je de motor altijd rustig warm gereden minimaal 10 a 15 km ????
olie temperatuur is zeker zo belangrijk als water temperatuur
succes![]()
Ik zal hem morgen eens hervullen met koelvloeistof maar aangezien het vatje compleet leeg gelopen is zal er zeker lucht in het kanaal zitten? Hoe moet deze juist ontlucht worden? Kan ik dit eventueel zelf of zou ik het beter laten doen in de garage? Ik laat het zoiezo weten hoe de situatie evolueert!
Ik heb nooit het uiterste gevraagd van m'n wagen zonder deze eerst op te warmen (qua water dan), maar m'n olie temperatuur kan ik niet in de gaten houden. Kan de koude buiten en de korte ritjes (met niet boven de 2500tpm te gaan welliswaar) en het feit dat hij niet helemaal kan opwarmen voor ik hem weer afleg een oorzaak zijn?
M'n wagen is momenteel in garantie in http://www.garagericotta.be/ omdat ik mijn wagen heb gekocht bij Hermes Delbar (Lotus Importeur in Walonië). Weet iemand of deze garage goed en gespecialiseerd is?
Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- MaximDeknock
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 00:02
- Auto: Elise S2
- Locatie: Brugge
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
Alvast bedankt, en ik apprecieer zeer dat je me zou hebben komen helpen
Ondertussen is er al schot in de zaak gekomen en ik heb m'n Eliseke gisteren bij Verhiest in Oostende mogen binnendoen voor een diagnose. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen nog nieuws en mag het rap opgelost zijn...
Wat de schade van de bumper betreft zijn ze een offerte aan het opmaken, bij Verhiest zal ik er ook eentje laten maken. Kheb er nog eens een aantal duidelijke foto's van gemaakt van wat nu eigenlijk is

Ondertussen is er al schot in de zaak gekomen en ik heb m'n Eliseke gisteren bij Verhiest in Oostende mogen binnendoen voor een diagnose. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen nog nieuws en mag het rap opgelost zijn...
Wat de schade van de bumper betreft zijn ze een offerte aan het opmaken, bij Verhiest zal ik er ook eentje laten maken. Kheb er nog eens een aantal duidelijke foto's van gemaakt van wat nu eigenlijk is
- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
ai dat doet zeer om te zien . leef met je mee . succes met het herstellen . zelf heb ik een groot metalen sleepoog (rood) vooraan die enkele cm's "uitsteekt" in de hoop dat ze daar dan eerst tegen rijden en stoppen met verdere schade aan te brengen .de go pro kan helpen maar dan bestaat het gevaar dat men de ruit uitslaat om de camera te pikken (trieste wereld he) groeten van bart
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
hoe is het afgelopen met de schade en koelvloeistof verlies
ben vooral benieuwd naar het koelvloeistof gebeuren(uitwendig of inwendig )


ben vooral benieuwd naar het koelvloeistof gebeuren(uitwendig of inwendig )
MaximDeknock schreef:Alvast bedankt, en ik apprecieer zeer dat je me zou hebben komen helpen![]()
Ondertussen is er al schot in de zaak gekomen en ik heb m'n Eliseke gisteren bij Verhiest in Oostende mogen binnendoen voor een diagnose. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen nog nieuws en mag het rap opgelost zijn...
Wat de schade van de bumper betreft zijn ze een offerte aan het opmaken, bij Verhiest zal ik er ook eentje laten maken. Kheb er nog eens een aantal duidelijke foto's van gemaakt van wat nu eigenlijk is
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
ZIe dat draadje nu pas ...
Da's idd balen zoiets.
Hopelijk is het snel hersteld.
Suc6

Da's idd balen zoiets.
Hopelijk is het snel hersteld.
Suc6
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
- Locatie: Kortemark
Re: Schade aan voorbumper en Koelvloeistoflek bij Lotus Elis
Dag Maxime
Is uw wagen al terug helemaal de oude? Denk niet dat ik ze dinsdag zag staan bij Verhiest.
Gr.
Marijn
Is uw wagen al terug helemaal de oude? Denk niet dat ik ze dinsdag zag staan bij Verhiest.
Gr.
Marijn