[F1] Petrov legt hoofd op hakblok met tirade tegen Renault

Alles over Lotus in de motorsport
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Petrov stroomt leeg over Lotus Renault GP

Bericht door Frederik »

Petrov stroomt leeg over Lotus Renault GP: “Ik heb er genoeg van”
17/11/2011

Vitaly Petrov heeft op de Russische televisiezender Rossiya 2 een boekje open gedaan over zijn huidige gevoel bij Lotus Renault GP. De Rus lijkt het totaal niet naar zijn zin te hebben. Na een podium in de openingsrace in Melbourne holden de prestaties in rap tempo achteruit en Petrov voelt zich totaal niet gesteund door de teamleiding.

“Bijna tien races lang hebben we geen nieuwe onderdelen geïntroduceerd, we hebben een hele tijd gereden met de auto waarmee we het seizoen gestart zijn. Mijn eerste podium in Australië was inspirerend, voor mij, de fans en heel Rusland. Maar in het vervolg van het seizoen raakte ik boos over de gang van zaken en ik probeerde gewoon iets voor elkaar te krijgen. Jammer genoeg mag ik geen slechte dingen zeggen over het team, dat is contractueel vastgelegd.”

“Lees mijn interviews maar na, ik bekritiseer het team niet na al die verliezen. Hoeveel hebben we verloren met pitstops, hoeveel hebben we verloren met tactiek? Daardoor hebben we zeker in tien races onze kansen vergooid. Dat kon ik helaas in interviews nooit zeggen. Ik mag er nog steeds niet over praten, maar tegelijkertijd kan ik me niet koest blijven houden. Ik heb er genoeg van, ik kan niet alles opkroppen”, aldus Petrov.

Hij heeft een contract voor 2012, maar dat biedt geen garanties. “Dit is de Formule 1, het is business. Het team probeert gewoon alles uit alles te halen, met sponsors, prijs en coureurs. Mijn situatie is helder, ik heb een verbintenis. Maar zelfs Kimi Raikkonen werd op een bepaald moment door Ferrari gevraagd om te vertrekken. In deze wereld is alles mogelijk. Als het team afscheid wil nemen van iemand, dan kan je daar weinig aan doen.”

Bron : F1Today.nl
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: [F1] Petrov stroomt leeg over Lotus Renault GP

Bericht door Frederik »

Vreemd, was me niet opgevallen (geen upgrades) ... bankrekening leeg, geldkraan toe, sponsors die hun rekeningen niet betalen?
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

De resultaten waren anders wel opvallend (slecht).
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

beetje vreemd dat hij zich zo over het team uitlaat. de russische centjes gaan tegenwoordig naar Marussia. er zou ook sprake zijn van een russische GP binnen enkele jaren. de trend is omhoog voor hem zou je denken. onbegrijpelijke text van Petrov
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Jammer genoeg mag ik geen slechte dingen zeggen over het team, dat is contractueel vastgelegd.”
Veelzeggend, zelfde als "alstublieft gooi mij eruit". Niet?
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

[F1] Petrov legt hoofd op hakblok met tirade tegen Renault

Bericht door Red Baron »

Petrov legt hoofd op hakblok met tirade tegen Renault

Vitaly Petrov heeft gesolliciteerd naar een ontslag, met een behoorlijke uitbarsting op de Russische televisie. In een interview met Russia 2 haalde Petrov keihard uit naar het team van Renault en liet hij weten dat hij uit het team gewerkt wordt.

"Ik mag niks slechts zeggen over het team", begon Petrov. "Want dat staat in mijn contract. Maar er is al zo veel in de media geschreven. Men zegt dat het team kritisch is op de coureurs, maar sorry hoor. Lees mijn interviews maar. Ik heb nog nooit iets negatiefs gezegd over het team, ondanks alles wat we verloren hebben. Hoe veel hebben we wel niet verloren met de strategie?"

"In tien of meer races verloren we posities. En ook zonder een snelle auto hadden we echt wel punten kunnen scoren. Als de strategie maar goed was. Maar dat kon ik niet zeggen in de interviews en nu zou ik ook mijn mond moeten houden. Maar dat doe ik dus niet meer. Ik kan niet alles meer voor me houden."

"Aan het begin van het jaar, in de eerste vijf of zes races, waren we echt heel sterk. Ferrari, McLaren en Red Bull waren buiten bereik, maar we waren veel sneller dan Mercedes. Maar toen de nieuwe onderdelen uit de windtunnel kwamen, werkten ze niet. We hebben gewerkt aan de voorvleugel, de achtervleugel, diffusers, de vloer, maar het had allemaal geen zin. We hebben nog altijd min of meer dezelfde auto als aan het begin van het seizoen."

Het lijkt er opeens op dat het zitje van Petrov voor volgend jaar bijzonder twijfelachtig is. En dat beseft hij zelf ook. "Ik heb een contract, maar zoals ik al eerder zei: iemand kan zelfs wereldkampioen Kimi Raikkonen de Formule 1 kan laten verlaten met een zak geld. Het is moeilijk om iets gedaan te krijgen als iemand je weg wil hebben."

Bron: GPUpdate.net
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Re: [F1] Petrov legt hoofd op hakblok met tirade tegen Renau

Bericht door Red Baron »

Zou hij openlijk soliciteren voor z'n C4 of zou hij slecht nieuws ontvangen hebben ivm z'n zitje voor 2012... :?
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Bericht door fastcooki3 »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/96328

Vitaly Petrov apologises for having criticised his Renault team

Vitaly Petrov has apologised to the Renault team for the outburst in which he criticised the squad's performance during the 2011 season.

"Unfortunately I cannot say anything bad about the team, it says so in my contract," Petrov told Russian television.

"But many things have already been written about in the media.

"People say the team criticised the drivers. But excuse me; read my interviews, I haven't criticised the team despite what we have lost so many times. How much have we missed at pitstops? With strategy?

"We have lost positions in about 10 races or even more. Even without a fast car we could have gained good points, we could have finished with points if we had had a good strategy.

"But I couldn't say in interviews that we lost it with the pitstops, and I cannot talk about that now either. But I can't keep silent any more - it is over. I can't keep everything inside any more."

Petrov's manager said on Friday that the Russian driver had apologised to the team, and that his comments were made during an "emotional" interview.

"It was an emotional interview," Petrov's manager Oksana Kossatchenko told Reuters. "It was an exception and he apologised afterwards to the team. It will never happen again.

"We are really sorry and the management has discussed it with Vitaly already."
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Dit is het bewijs dat piloten mensen van vlees en bloed zijn en géén robots .

Bij Lotus Renault GP : "Case closed !"
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

robots drinken geen vodka
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Plaats reactie